Kamniti most in cerkev sv. Janeza Krstnika v Ribčevem Lazu, naselju v Občini Bohinj. Foto: BoBo
Kamniti most in cerkev sv. Janeza Krstnika v Ribčevem Lazu, naselju v Občini Bohinj. Foto: BoBo

Obnova skoraj sto let starega mostu, ki so ga leta 2019 z jeklenimi vezmi intervencijsko začasno statično sanirali, je nujno potrebna, saj njegova konstrukcija vidno propada. Bohinjci so ob projektiranju prenove izrazili željo, da bi se preverila tudi možnost širitve za en meter, s čimer bi rešili prometne zamaške. Do zamaškov prihaja še posebej v poletnih mesecih, saj se vozila na mostu, na katerem je tudi veliko pešcev, ne morejo srečevati.

Most je vpisan v register kulturne dediščine
Zato je Občina Bohinj na nedavno sejo občinskega sveta povabila predstavnike projektantov, Direkcije RS za infrastrukturo in kranjske enote Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije (ZVKDS). Slednji so pojasnili, da širitev mostu z namenom povečanja prometnih površin ni dopustna, saj je objekt registriran kot kulturna dediščina.

Širitev bi pomenila, da bi se moral most porušiti in zgraditi na novo. S spremembo širine bi posegli v njegove tlorisne gabarite in spremenili njegov videz. Zmanjšal bi se pripadajoči prostor pred cerkvijo, kjer je tudi registrirano arheološko najdišče z bogatimi najdbami antične naselbinske kulture, so še pojasnili predstavniki kranjske enote ZVKDS-a.

Prostor pred cerkvijo sv. Janeza Krstnika je registriran kot arheološko najdišče. Foto: BoBo
Prostor pred cerkvijo sv. Janeza Krstnika je registriran kot arheološko najdišče. Foto: BoBo

Most ni edini, ki ovira prometno pretočnost
Širitev mostu ne nazadnje tudi ne bi rešila prometne problematike tega območja, so prepričani. Kot so pojasnili, bi ta rešila prometno pretočnost zgolj na tej točki, medtem ko promet ovirajo tudi ožine proti Stari Fužini. "Cerkev z mostom čez Jezernico je simbol Bohinja in hkrati ena ključnih ikonskih podob Slovenije. Prav je, da ostane neokrnjena in jo varujemo ter kot tako predamo našim naslednikom," so še poudarili.

Predstavnica zavoda Nataša Ülen je nadalje pojasnila, da mostu ne bodo rušili, temveč ga bodo sanirali. Predvidena je rekonstrukcija mostne nosilne konstrukcije, restavriranje in ojačitev kamnitih, obrežnih ter krilnih zidov. Obstoječa primarna armiranobetonska nosilna konstrukcija se bo obnovila in rekonstruirala.

Promet bo preusmerjen na začasni most
Za čas izvajanja obnovitvenih del je predvidena preusmeritev prometa na začasni most, ki bi ga postavili šest metrov dolvodno. Bohinjci bodo pri tem vztrajali, na zavodu pa to možnost še preučujejo, saj bi začasni most postavili na območju arheološkega najdišča. Za zaščito najdišča naj bi promet na začasnem mostu dovolili le za vozila s težo do 3,5 tone, kar pa bo težava za tovornjake z lesom, saj so tudi na alternativni poti skozi zgornjo dolino omejitve, je opozoril predsednik Krajevne skupnosti Stara Fužina – Studor Bojan Traven.

Foto: BoBo/Aleš Srnovršnik
Foto: BoBo/Aleš Srnovršnik

Bohinjski župan Jože Sodja pa je glede sanacije poudaril, da je most na tem delu strateškega pomena za celoten Bohinj, zato njegova ureditev ne sme poslabšati življenja tamkajšnjih prebivalcev. Za krajane je sicer ključno, da se s prenovo zagotovi tudi boljša prometna pretočnost. Zato so občinski svetniki sprejeli Travnov predlog, da občina in projektanti poiščejo možne rešitve, da kljub ohranitvi enake širine mostu z nekimi mehkimi ukrepi ali izboljšavami prometnega režima povečajo pretočnost prometa v poletnih mesecih, ko je ta najbolj obremenjen.

V prihodnjih mesecih bodo tako skušali poiskati rešitve, saj se izdelava projektne dokumentacije zaključuje, nato bo šla v postopek revizije. Sledila bo ureditev zemljiških zadev in če ne bo zapletov, bi bil razpis za gradbena dela lahko pripravljen v roku enega leta.