Boeing skrbijo morebitne odpovedi tudi preostalih kitajskih letalskih prevoznikov. Foto: EPA
Boeing skrbijo morebitne odpovedi tudi preostalih kitajskih letalskih prevoznikov. Foto: EPA

Prejšnji mesec smo poročali, da je po treh letih zamud Boeing le dostavil dolgo pričakovano potniško letalo 787 dreamliner prvemu naročniku, japonski letalski družbi All Nippon Airways (ANA). Takrat so iz podjetja sporočili tudi, da so že dobili 821 naročil za nova letala boeing 787 od letalskih družb z vsega sveta, China Eastern Airlines pa je pred dnevi poskrbela za večji preklic naročila. V Šanghaju so se namreč odločili, da bodo pri Boeingu naročila 24 dreamlinerjev spremenili v naročila za 45 manjših boeingov 737, pri konkurenčnem Airbusu pa bodo naročili 15 novih letal A330.

Pri Boeingu se zdaj bojijo, da bodo zgledu družbe China Eastern Airlines sledili tudi drugi kitajski letalski prevozniki in preklicali svoja naročila dreamlinerjev - China Southern in Hainan Airlines sta jih naročili deset, Air China 15, Xiamen Air šest, letalska družba Hongkong Airlines pa je marca podpisala predhodni dogovor za 32 boeingov 787.

"Sanjska ptica" za večje udobje
Dreamliner je 200 milijonov dolarjev vredno letalo (narejeno tudi) iz ogljikovih vlaken in se po zagotovilih ameriškega proizvajalca ponaša z 20-odstotnim prihrankom pri gorivu, manjšim izpustom toplogrednih plinov in večjim udobjem za potnike, ki naj bi zaradi boljšega zraka v kabini na cilj prispeli veliko manj utrujeni kot do zdaj. Boeing je letalo začel razvijati leta 2004 in načrtovano je bilo, da ga bo japonska letalska družba ANA kot prvi naročnik prejela leta 2008, vendar so predvsem tehnične težave ta rok zamaknile za tri leta.