V prihodnjem letu nameravajo proizvesti vsaj 2.000 vozil, v letu 2018 pa že 5.000. Foto: BoBo
V prihodnjem letu nameravajo proizvesti vsaj 2.000 vozil, v letu 2018 pa že 5.000. Foto: BoBo

"Pred letom in pol sem iskal nove izzive in dobil informacijo, da Toni Rifelj išče novega investitorja za obuditev njegove znamke. Tako smo odkupili licenco in začeli pripravljati proizvodnjo," je pojasnil Boštjan Vidovič, prvi mož družinskega podjetja Črešnik Medvode.

Z novimi Toriji jim je že uspelo prepričati makedonsko pošto, dobavili so jim 120 vozil. Množična proizvodnja naj bi stekla v roku treh tednov, zato iščejo dodatne kadre, v prvi fazi od pet do deset ljudi, predvsem za proizvodnjo oziroma sestavo.

Naročila za mopede že zbirajo
Na trgu bodo ponudili v Sloveniji proizvajana modela master X in master P ter v tujini proizvedeni motor na električni pogon Tori Amper. Naročila za mopede že zbirajo, odziv na trgu je po besedah Vidoviča zelo dober. Prvim kupcem bodo motorna kolesa dobavili v drugi polovici avgusta. Za motorje vlada zanimanje tudi v tujini, predvsem na trgih z območja nekdanje Jugoslavije, na Madžarskem in v Ukrajini.

Tudi za mlajšo populacijo
V prihodnjem letu nameravajo proizvesti vsaj 2.000 vozil, v letu 2018 pa že 5.000. Razvijajo tudi že nov, manjši model s samodejnim menjalnikom, s katerim bodo merili na mlajšo populacijo.

Nadaljnji načrti gredo v smeri električnih pogonov. Ob tem želijo k sodelovanju pritegniti tudi slovenske fakultete ter različne oblikovalce in razvijalce in tako ustvariti nova delovna mesta.

Za sam razvoj mopeda še vedno skrbi Rifelj, sestavne dele jim dobavljajo pretežno slovenska podjetja, iz tujine uvozijo le nekaj delov, ki se v Sloveniji ne proizvajajo. Samo sestavljanje poteka v podjetju Črešnik Medvode.

Idejni oče in konstruktor torijev Rifelj je prve Torije na trg poslal leta 1984. Proizvodnja je nato potekala do leta 2005, skupno je prodal 35.000 motorjev, predvsem na trgih nekdanje Jugoslavije, Evrope in tudi v ZDA. Leta 2005 je zgodba začasno zamrla, leta 2009 je potekal neuspešen poskus obuditve proizvodnje, ki naj bi potekala v Tajvanu. Zdaj se zgodba nadaljuje s podjetjem Črešnik iz Spodnje Senice pri Medvodah.