Legendarnega VW bullyja, poznanega tudi kot minibus, uradno pa VW Mark II, so množice sprejele za svojega. Foto:
Legendarnega VW bullyja, poznanega tudi kot minibus, uradno pa VW Mark II, so množice sprejele za svojega. Foto:
VW Multivan
Volkswagnov večnamenski multivan je izpeljan iz transporterja.

Prvo generacijo transporterjev, takrat se je vozilo imenovalo VW Mark II, so začeli izdelovati leta 1950 v Wolfsburgu, poganjal pa ga je 1,131-litrski zračno hlajeni motor z močjo 18 kW, ki so si ga izposodili od hrošča.

Vse do leta 1990 je imel transporter motor zadaj. Današnji transporterji imajo štiri različice dizelskih motorjev, od 1.9- pa do 2.5-litrskih. Za Volkswagen je to nedvomno zelo pomemben dosežek, v Veliki Britaniji pa so transporterja že začeli oglaševati s sloganom: "10 milijonov voznikov transporterjev se ni moglo zmotiti."

Malo zgodovine
* 1947: Oblikovalci so osnovali prve skice za novega transporteja.
* 1950: V Wolfsburgu se je začela proizvodnja prve generacije.
* 1955: Velika Britanija uvozi prvega transporterja.
* 1956: Proizvodnja transporterjev se je preselila v novo Volkswagnovo tovarno v Hannovru.
* 1967: Predstavili so drugo generacijo transporterjev. V 12 letih so jih naredili več kot tri milijone. Zanimivo je to, da jih v Mehiki izdelujejo še danes.
* 1979: Predstavili so tretjo generacijo transporterjev.
* 1982: Po 32 letih in proizvodnji več kot petih milijonov vozil, so v transporterje začeli
vgrajevati vodno hlajene motorje, namesto zračno hlajenih. Motor je bil še vedno v
zadnjem delu.
* 1990: Predstavili so četrto generacijo, ki je imela motor spredaj, s tem pa je tudi
izginila skoraj popolnoma ploska sprednja maska.
* 2003: Peta generacija je doživela ognjeni krst.
* 2007: Letos je v Hannovru potekalo srečanje ljubiteljev transporterjev ob 60-letnici tega
vozila. Zbralo se je 71.000 obiskovalcev in več kot pet tisoč transporterjev.

J. R.

VW transporterji v vseh izvedbah in barvah.
VW transporter druge generacije se ni veliko razlikoval od predhodnika. Danes jih v Mehiki še vedno izdelujejo.
3. generacija, ki je imela sprva še zračno, od leta 1982 pa že vodno hlajene motorje.
Transporterje četrte generacije še vedno zelo pogosto srečujemo tudi na naših cestah. Razlog je v manjši porabi goriva, zanesljivosti in priročnosti, kar lahko potrdi tudi avtor tega prispevka.
VW transporter zadnje, pete generacije, ki nadaljuje uspeh svojih predhodnikov - leta 2004 je bil izbran za kombi leta.