Polnilnice z zmogljivostjo 450 kilovatov bodo omogočala potovanja z električnimi avtomobili brez daljših postankov. Foto: FastCharge
Polnilnice z zmogljivostjo 450 kilovatov bodo omogočala potovanja z električnimi avtomobili brez daljših postankov. Foto: FastCharge

Zelo kratek doseg pri električnih avtomobilih počasi postaja preteklost, saj večina po zaslugi večjih litij-ionskih akumulatorjev ponuja več kot 200 kilometrov dosega z enim polnjenjem. Kljub vse večjemu dosegu pa težava ostaja počasno polnjenje.

Proizvajalci se trudijo rešiti tudi to težavo. V zvezi s tem sta BMW in Porsche predstavila nov polnilni sistem FastCharge, ki sta ga razvila s pomočjo 7,8 milijona evrov, ki ga je zagotovilo nemško Zvezno ministrstvo za promet in digitalno infrastrukturo. Sredstva so uporabili za postavitev napredne hitre polnilnice z zmogljivostjo 450 kilovatov v kraju Jettingen Secheppach na Bavarskem.

Takšna zmogljivost omogoča zelo hitro polnjenje, pri čemer Porsche navaja, da jim je pri polnjenju prototipa uspelo doseči zmogljivost nad 400 kilovatov. To pomeni, da lahko zagotovi 100 kilometrov dosega v manj kot treh minutah. Dodali so, da sistem FastChrarge dosega trikrat večjo zmogljivost kot obstoječe hitre polnilnice z enosmernim tokom. Torej bodo lahko uporabniki svojo pot nadaljevali le po nekaj minutah polnjenja.

BMW je na predstavitev hitre polnilne postaje pripeljal razvojni model i3 z baterijskim sklopom z zmogljivostjo 57 kilovatnih ur. Na tej polnilnici je mogoče napolniti njegovo baterijo z 10 na 80 odstotkov v 15 minutah.

Polnilnica bo namenjena prosti uporabi za vozila s 400- ali 800-voltnim baterijskim sistemom in kombiniranim priključkom tipa 2. Polnilnica samodejno prilagaja zmogljivost polnjenja glede na največjo zmogljivost polnjenja vozila.