Bosch je vodilno globalno podjetje na trgu radarskih senzorjev, ki jih najdemo v sistemih, kot je na primer tempomat. Foto: Bosch
Bosch je vodilno globalno podjetje na trgu radarskih senzorjev, ki jih najdemo v sistemih, kot je na primer tempomat. Foto: Bosch

Motor z notranjim zgorevanjem bo ostal temelj za učinkovito mobilnost tudi v naslednjem desetletju, četudi bodo pogoni električni.
"Ponovno izumljamo osebno mobilnost in se premikamo naprej proti povezovalnim konceptom, ki vključujejo kolesa, vlake in avtobuse," je na Boschevi mednarodni tiskovni konferenci s področja avtomobilizma v Boxbergu v Nemčiji povedal dr. Rolf Bulander, predsednik poslovnega sektorja.
Dizelska in bencinska vozila bodo učinkovitejša
Dobavitelj tehnologije in storitev se podaja na tri razvojne poti, ki vodijo do električne, avtomatizirane in povezane vožnje. Po mnenju Bulanderja bo motor z notranjim zgorevanjem ostal temelj za učinkovito mobilnost tudi v naslednjem desetletju, četudi bodo pogoni električni. V nadaljnjih petih letih lahko Boscheva tehnologija motorjev zmanjša porabo dizelskega goriva za 10 odstotkov in bencinskega goriva za skoraj 20 odstotkov.

V kombinaciji z elektromobilnostjo bo motor z notranjim zgorevanjem postal še učinkovitejši. Do leta 2025 bo 15 odstotkov novih vozil opremljenih z vsaj hibridnim pogonom. Od 30 proizvodnih nalog v zvezi z elektrifikacijo pogona, ki jih je podjetje že izpolnilo, jih je 10 priklopnih hibridnih pogonov za premium vozila. Na dolge razdalje ta vozila delujejo na bencin ali dizel, pri mestni vožnji pa lahko delujejo zgolj na elektriko. "Imamo potrebne izkušnje, da lahko alternativni pogon spremenimo v zgodbo o uspehu," pravi Bulander. "To smo že storili z dizelskimi pogoni, zdaj pa bi radi to dosegli tudi z električnimi."

Avtopilot lahko število nesreč zmanjša za tretjino
Medtem ko se industrija pomika proti avtomatizirani vožnji, se širi tudi trg za sisteme za pomoč vozniku. Na tem trgu Bosch vsako leto poveča svojo prodajo za tretjino. Lani je podjetje prvič prodalo več kot 50 milijonov okoljskih senzorjev za sisteme za pomoč vozniku. V letu 2015 se bo tako kot v letu 2014 prodaja enot radarskih senzorjev in videosenzorjev podvojila. Letos bodo začeli prodajo novih sistemov, za pomoč voznikom, ki pomagajo v prometnih zamaških, pri umikanju in med daljinskim parkiranjem. Do leta 2020 je cilj proizvesti avtocestnega pilota za avtomatizirano vožnjo po avtocestah.
Član Boschevega upravnega odbora dr. Dirk Hoheisel pravi: "S tem sistemom bomo lahko prešli z delne na povsem avtomatizirano vožnjo. Vozniki bodo postali potniki. To bo prineslo večje udobje in zlasti večjo varnost. Sodeč po napovedih Boschevih raziskovalcev nesreč lahko povečanje avtomatizacije dodatno znatno zmanjša število nesreč za do eno tretjino zgolj v Nemčiji."

Splet ključen za zagon novih tehnologij
Splet bo pri razvoju mobilnosti prihodnosti igral ključno vlogo. Že zdaj nudi takojšnje podatke o razmerah v prometu in drugih zadevah, kot so nesreče in delo na cesti ali prometni zamaški, ki se začnejo za naslednjim ovinkom. Taki podatki so ključni za visoko avtomatizirane funkcije vožnje. Poleg tega lahko prek spleta vozniki najdejo in rezervirajo prosta mesta za polnjenje in plačajo porabljeno elektriko.
Hkrati pa povezljivost vodi v nove, koristne storitve. Prenos podatkov ECU lahko služi kot osnova za preventivno vzdrževanje in nasvete za varčevanje z gorivom. Take storitve podpirajo upravljanje flote za lizinška in zavarovalna podjetja.
Bosch povezuje tudi različne oblike transporta. Eden izmed primerov je rešitev za programsko opremo, ki jo je Bosch razvil za projekt Stuttgart Services. Zahvaljujoč tej programski opremi za deljenje avtomobilov in koles, potovanje z vlakom ali avtobusom ter vstop v na primer bazene ali knjižnice potrebujete zgolj eno čipkartico, pojasnjuje Bulander. Bosch je že razvil prototipe, ki povezujejo avtomobile in domove. To konkretno pomeni, da navigacijski sistem centralnemu ogrevanju naroči, naj segreje hišo pravočasno pred prihodom domov.