Celoten sveženj storitev sistema Opel OnStar, vključno s hitrim internetnim priključkom Wi-Fi, bo v prvih 12 mesecih uporabe po registraciji brezplačen. Foto: Opel
Celoten sveženj storitev sistema Opel OnStar, vključno s hitrim internetnim priključkom Wi-Fi, bo v prvih 12 mesecih uporabe po registraciji brezplačen. Foto: Opel
Opel OnStar
Stikala sistema bodo nameščene na stropu vozila, v nekaterih avtomobilih, v ohišju notranjega vzvratnega ogledala. Foto: Opel

OnStar sistem je že dobro znan v ZDA, na Kitajskem in v Mehiki, od letos naprej pa bo na voljo tudi v 13 evropskih državah. Vključuje številne storitve, od 4G LTE Wi-Fi dostopne točke, pomoči v primeru odtujitve vozila, klic v sili v primeru prometne nesreče ...
Opel bo od avgusta dalje svoje avtomobile opremil z novim sistemom mobilnosti in podpornimi storitvami OnStar. V prvem valu uvajanja na evropski trg bo sistem na voljo kupcem v 13 evropskih državah, kasneje pa bo na voljo še na drugih trgih. Namen sistema je zagotoviti višjo raven varnosti in udobja v vožnji.
Hitri internet v vozilih
Povezava 4G LTE omogoča desetkrat hitrejši prenosov podatkov v primerjavi s tehnologijo G3, večjo odzivnost in večjo zmogljivosti zvočnih in podatkovnih povezav. Povezava omogoča vzpostavitev Wi-Fi dostopne točke, s katero je mogoče sočasno, neposredno povezati do sedem naprav. Elementi sistema so posebej prilagojeni uporabi v vozilih, saj so v električni sistem vozila integrirani s specifičnimi rešitvami, kot je na primer zunanja antena, za večanje območja pokritosti in stopnje povezljivosti. Uporabnikom se za uporabo storitev ne bo potrebno povezati preko pametnih telefonov.
V primeru nesreče samodejno pokliče reševalce
Onstar v primeru nesreče samodejno sproži klic na pomoč, ne glede na to, ali voznik zmore to storiti sam ali ne. Opozorilo na nesrečo je poslano samodejno, ko se sproži vsaj ena izmed varnostnih zračnih blazin. Po prejetem samodejnem sporočilu operater v nadzornem centru pokliče vozilo in ugotovil, ali je potrebno na kraj nesreče poslati pomoč. Če ob klicu ni odziva, so na natančno določen kraj nesreče nemudoma napoteni reševalci. Nadzorniki v visokotehnološkem centru Opel OnStar, v angleškem Lutnu, bodo uporabnikom na voljo 24 ur na dan. Uporabniki lahko za pomoč zaprosijo, četudi je ne potrebujejo, na primer takrat, ko so bili le priča prometni nesreči.
Odklepanje in zaklepanje vozila na daljava
Lastniki pametnih telefonov se bodo s pomočjo posebne aplikacije z vozilom lahko povezali tudi na daljavo. Tako bodo lahko pridobiti podatke o vozilu, kot so podatki o količini motornega olja in o tlaku v pnevmatikah, na daljavo bodo lahko zaklepali in odklepali vozilo, pridobivali podatke o lokaciji vozila, sprožili hupo in utripanje luči, hitro prenesli destinacije v navigacijski sistem avtomobila, v primeru kraje vozila bodo lahko policiji pomagali pri iskanju vozila. V primeru kraje sistem omogoča zaporo zagona in blokado delovanja motorja na daljavo.
Kaj bo z varstvom podatkov?
Uporabniki bodo imeli po zagotovilih Opla popoln nadzor nad upravljanjem podatkov o delovanju in uporabi avtomobila ter zagotovljenimi storitvami. Pred aktivacijo sistema bodo morali soglašati s pogoji uporabe, s katerimi bodo natančno seznanjeni. Ob tem bodo lahko kadarkoli, s pritiskom na tako imenovano stikalo zasebnosti, zakrili trenutni položaj avtomobila. Ne glede na to, ali bodo podatki o lokaciji vozila dostopni ali prikriti, bodo uporabljeni le za zagotavljanje varnostnih storitev in ne za sledenje uporabnikom.
V primeru sprožitve varnostne zračne blazine, bo sistem samodejno izključil zakrivanje položaja vozila in v najkrajšem možnem času napotil pomoč na kraj nesreče.