Royas je že leta 2010 uspel z istim avtonomnim passatom prepeljati pot, dolgo okoli 300 kilometrov, po nemški avtocesti med Berlinom in Leipzigom. Foto: Univerza v Nevadi
Royas je že leta 2010 uspel z istim avtonomnim passatom prepeljati pot, dolgo okoli 300 kilometrov, po nemški avtocesti med Berlinom in Leipzigom. Foto: Univerza v Nevadi

Ovire, ki so na poti uveljavitve tehnologije, ki bo omogočila samodejno vožnjo vozil, bodo manjše tudi zaradi znanstvenikov. Profesor Raul Rojas z Univerze v Renu v Nevadi je namreč s svojo ekipo uspešno izvedel najdaljši test samodejne vožnje v Mehiki.

Pet let star volkswagen passat, opremljen z avtopilotom, je brez pomoči voznika prevozil pot, dolgo 2.400 kilometrov, od Nogalesa do Ciudada de Mexica.

Znanstveniki so rabljenega karavana opremili s sedmimi laserskimi senzorji, devetimi kamerami, sedmimi radarji in zelo natančnim GPS-om. Pred potjo so morali razviti zelo natančen digitalni zemljevid poti, ki je bila v večini speljana po glavni mehiški avtocesti Federal Highway 15, pa tudi po naseljenih območjih.

Človek je le nadziral delo računalnika
Vozilo je vsak dan prevozilo od 400 do 480 kilometrov. Rojas je po koncu poti dejal, da vožnja ni bila stresna, na edino večjo oviro pa so naleteli na delu avtoceste, kjer so opravljali vzdrževalna dela. Na poti sta dva človeka sedela v samovozečem avtomobilu in nadzirala programsko opremo, druga dva človeka v spremljevalni ekipi pa sta vozila v svojem avtomobilu za avtonomnim vozilom.

"Če lahko človek vozi z dvema očesoma, sem prepričan, da bo avtomobil že v nekaj letih zmožen voziti s pomočjo računalnika, velikosti prenosnika, in peščice kamer," meni Rojas.