Menjalnik easytronic 3.0 je od petstopenjskega ročnega menjalnika dražji za 900 evrov. Foto: Opel
Menjalnik easytronic 3.0 je od petstopenjskega ročnega menjalnika dražji za 900 evrov. Foto: Opel

Premium mali opel adam je po novem na voljo z novim avtomatiziranim ročnim menjalnikom easytronic 3.0. Nemci so ga premierno predstavili na mednarodnem avtomobilskem salonu v Carigradu.
Nemci trdijo, da novi menjalnik združuje udobje samodejnega in učinkovitost ročnega menjalnika. Zaradi kompaktne zgradbe je lažji od konvencionalnega samodejnega menjalnika.
Easytronic 3.0 sodi med tako imenovane avtomatizirane ročne menjalnike. V bistvu je namreč ročni, mehanski menjalnik z majhnim notranjim trenjem, optimiziranim za manjše motorje. Samodejno deluje s pomočjo elektrohidravličnega aktuatorja, ki upravlja prestavljanje in delovanje sklopke.
Krmilna elektronika menjalnika samodejno izbere najučinkovitejšo prestavo za zagotavljanje majhne porabe goriva v prevladujočih voznih razmerah. S tem je zagotovljena večja gospodarnost vožnje. Hidravlični sistem, z elektrohidravličnimi aktuatorji, zagotavlja idealno in hitro prestavljanje. Tudi takrat, ko voznik ročno prestavlja v delno samodejnem načinu delovanja, s premikanjem prestavne ročice naprej oziroma nazaj.
Skoraj pol litra nižja poraba goriva
S pomočjo tehnologije start/stop je poraba goriva z avtomatiziranim ročni menjalnikom v urbanem okolju dodatno zmanjšana. Adam z 1,4-litrskim atmosferskim motorjem največje moči 64 kilovatov in novim menjalnikom porabi na 100 kilometrov vožnje za 0,4 litra manj goriva v kombiniranem ciklu, kot različica z ročnim petstopenjskim menjalnikom. Prihranek pri porabi goriva je ekvivalent zmanjšanju izpusta CO2 za 10 gramov na kilometer vožnje. Tovarniško izmerjena poraba je 4,7 litra goriva in izpusti v ozračje 109 gramov CO2 na kilometer. To pomeni, da se po nemški razvrstitvi energetske učinkovitosti uvršča med razreda C in B.
Menjalnik ob tem poveča udobje vožnje. Najnovejša generacija menjalnika izstopa z večjo odzivnostjo, s hitrejšim in bolj tekočim prestavljanjem. Tovrstna optimizacija je bila dosežena z novimi aktuatorji in novimi tipali tehnologije nadzora, ob popolnoma prenovljenem osnovnem ročnem menjalniku. Oplovi inženirji so izbrali posebna prestavna razmerja posameznih prestav, prilagojena samodejnemu delovanju menjalnika. Prestavno razmerje pete prestave tako zmanjšuje število vrtljajev motorja ob vožnji po avtocesti in zagotavlja v notranjosti vozila manj hrupa. Primerljivo samodejnim menjalnikom omogoča tako imenovano »lezenje« vozila ob obračanju in parkiranju.