Pri oblikovanju pininfarine battista je bil največji izziv narediti čist dizajn. Vozilo odlikujejo enostavne, a zelo aerodinamične rešitve. Na primer na zadek nameščen spojler, ki se prilagaja odvisno od načina vožnje in hitrosti. Foto: Pininfarina
Pri oblikovanju pininfarine battista je bil največji izziv narediti čist dizajn. Vozilo odlikujejo enostavne, a zelo aerodinamične rešitve. Na primer na zadek nameščen spojler, ki se prilagaja odvisno od načina vožnje in hitrosti. Foto: Pininfarina

Po 90 letih oblikovanja avtomobilov so se pri italijanskem podjetju Pininfarina odločili za serijsko proizvodno superavtomobilov oziroma hiperšportnih avtomobilov, kakor je popularni izraz za avtomobile z več kot 1.000 kilovatov moči. To jim je omogočil indijski lastnik Mahindra.

Ženevski avtomobilski salon je kot vedno meka za predstavitev hiperavtomobilov. Takih avtomobilov je bilo v Švici kar nekaj, tudi s hrvaškim podpisom. Mate Rimac, lastnik podjetja Rimac Automobili iz Velike Nedelje na Hrvaškem je predstavil še izboljšano različico svojega razprodanega vozila C_Two, ki je služil kot odskočna deska, da so delo podjetja in inovacije prepoznali nekateri velikani avtomobilske industrije. Pred kratkim je podpisal pogodbo s Porschejem, v Ženevi pa je bilo eno od presenečenj to, da je posodil svoje ideje in produkte za izdelavo električnega hiperavtomobila znamke Pininfarine, ki pod indijskim lastnikom Mahindra nosi imel Battista.

Takega avtomobila Italija še ni videla
Battista je rezultat dela konstruktorjev in inženirjev, ki so svoje izkušnje pridobivali pri snovanju najbolj znanih superšportnikov, kot so Mclaren P1, pagani zonda, vozila znamke Bugatti, Ferrari in Porsche, predvsem električnega modela porsche mission E. Battista je najzmogljivejši avtomobil, ki so ga kdaj izdelali v Italiji, hkrati pa je prvi v celoti pod okriljem Pininfarine izdelan avtomobil. V vsakem primeru dostojen, da nosi ime Battista "Pinin" Farine, ustanovitelja Carrozzeria Pininfarina.

Cena pininfarine battista še ni znana, čeprav naj bi avtomobil neuradno stal nekaj manj kot dva milijona evrov. Kupci so zato že pohiteli v Ženevo, kjer so začeli zbirati rezervacije. Na leto bodo izdelali 150 primerkov. Foto: Pininfarina
Cena pininfarine battista še ni znana, čeprav naj bi avtomobil neuradno stal nekaj manj kot dva milijona evrov. Kupci so zato že pohiteli v Ženevo, kjer so začeli zbirati rezervacije. Na leto bodo izdelali 150 primerkov. Foto: Pininfarina

"Zgodba avtomobila je zgodba naše znamke. Začela se je s sanjami dveh ljudi. Prvi je Battista, njegovo ime je izpisano na volanu, bil je ustanovitelj Pininfarine leta 1930. Vedno je sanjal od tem, da bo imel avtomobile svoje znamke. Zgodba je postala resničnost, ko je podjetje, ki ga je ustanovil drugi revolucionar s svojimi sanjami, to je bil Mahindra, omogočilo, da se je vse zgodilo. Mahindra je vložila denar v znamko in podjetje," so ekipi Avtomobilnosti razložili na razstavnem prostoru Pininfarine na avtomobilskem salonu v Ženevi.

Hrvaško srce
Najbolj zanimiv del avtomobila je pogon. Gre za električni pogon, sestavlja pa ga en elektromotor v vsakem kolesu. Skupna moč je 1.397 kilovatov (1.900 KM) in 2.300 Nm navora. Ne samo, da je pospešek od 0 do 100 km/h v dveh sekundah in največja hitrost 350 km/h, avtomobil od 0 do 300 km/h pospeši v manj kot 12 sekundah. Vse to omogočajo baterije z zmogljivostjo 120 kWh, ki so jih za vozilo pripravili pri podjetju Rimac Automobili in omogočajo doseg z enim polnjenjem do 450 kilometrov.

Podobno zmogljiv C_Two ima pri pospešku zelo podobne lastnosti, kljub temu pa je na papirju hitrejši, saj je največja hitrost hrvaškega avtomobila 412 km/h, hkrati pa ima z nekoliko drugačnimi baterijami podobnih zmogljivosti znatno večji doseg. Tudi na račun lahke gradnje.

Rimac je sodeloval tudi pri Koenigsegg jesku, ki je ime dobil po očetu lastnika podjetja Christiana Koenigsegga in prihaja kot naslednik agere RS. Foto: Koenigsseg
Rimac je sodeloval tudi pri Koenigsegg jesku, ki je ime dobil po očetu lastnika podjetja Christiana Koenigsegga in prihaja kot naslednik agere RS. Foto: Koenigsseg

"Verjamemo, da je zdaj najboljši možni trenutek v zgodovini avtomobilizma za tovrstne avtomobile. Nove tehnologije nam omogočajo številne nove možnosti, na primer elektrifikacija. Zdaj lahko začneš snovati vozilo s nepopisanega lista papirja. Ne ukvarjamo se z motorji z notranjim zgorevanjem. Zdaj se ukvarjamo z elektriko," pravijo pri Pininfarini in dodajajo, da jim električni pogon odpira nove možnosti na trgu. "Lahko eksperimentiramo in postanemo avtomobilska znamka."
Podjetje deluje na dveh lokacijah. V Münchnu skrbijo za finančni del, v Torinu pa za obliko, inženiring in proizvodnjo. Razkrili so nam še, da razvijajo tudi druge avtomobile, ki bodo kmalu nared.