Foto: MMC RTV SLO/Volkswagen

Projekt "tehnično središče", v katerem sodelujejo omenjeni trije obrati, je predvsem avtomatizacija kompleksnih proizvodnih postopkov v sestavi avtomobilov. Postopke razvijajo na primeru volkswagna e-golfa, ki ga tudi proizvajajo v Dresdnu, uporabili pa jih bodo v proizvodnji Volkswagnovega električnega avtomobila ID, ki ga bodo konec leta začeli izdelovati v tovarni v Zwickauu. Kot pravi član upravnega odbora Andreas Tostmann, bi rad Volkswagen do leta 20125 dosegel 30-odstotno izboljšanje učinkovitosti proizvodnje v primerjavi z letom 2018, kar pomeni, da bodo morale tovarne postati hitrejše, vitkejše in učinkovitejše, k čemur bo pripomogla tudi obsežna avtomatizacija postopkov.

Avtomatizirana vgradnja strešne obloge

Med prvimi proizvodnimi postopki, ki so doslej zahtevali posredovanje delavcev, zdaj pa ga bodo lahko popolnoma prevzeli roboti, je vgradnja stropne obloge. Pri Volkswagnu jim je namreč uspelo doseči popolno avtomatizacijo tega precej zapletenega postopka. A to ni edini postopek, ki ga razvijajo v Dresdnu. Trenutno namreč potekata tudi razvoj postopkov za samodejno pritrjevanje in odstranjevanje vrat in razvoj vmesnikov za sodelovanje med ljudmi in roboti.

In zakaj so za razvoj novih postopkov izbrali prav stekleno manufakturo? Pri Volkswagnu pojasnjujejo, da zaradi posebnih pogojev, ki izhajajo iz arhitekture manufakture. Zaradi velikih steklenih površin so svetlobne razmere v tovarni težje predvsem, ko je treba izvesti kalibracijo optičnih tipal, prav tako pa morajo ta zaradi dodatnih svetlobnih odsevov delati v težjih razmerah. Ker stekleno manufakturo vsak dan obišče do 400 obiskovalcev, so večje tudi varnostne zahteve, zaradi majhne proizvodnje le 72 e-golfov na dan pa je obrat avtomobilov na delovno površino veliko daljši kot v drugih tovarnah, večje pa so tudi delovne površine. Ker morajo delavci opravljati več proizvodnih postopkov, so tudi bolj kvalificirani za različna opravila in lahko pomagajo tudi pri razvoju.