V prihodnjih dneh bodo odprli dolgo pričakovani kamionski terminal na novi lokaciji, ki bo olajšal prometne razmere v mestu, a bo, kot opozarjajo, težave prestavil proti Ankaranu. Foto: Luka Koper
V prihodnjih dneh bodo odprli dolgo pričakovani kamionski terminal na novi lokaciji, ki bo olajšal prometne razmere v mestu, a bo, kot opozarjajo, težave prestavil proti Ankaranu. Foto: Luka Koper

Novi član uprave Gregor Belič je dolga leta vodil avtomobilski terminal v Luki in razmere v družbi odlično pozna, Gorazd Jamnik prihaja iz Zavarovalnice Triglav, a je bil pred leti že zaposlen v finančni službi Luke Koper. Koprsko pristanišče stavi na zabojnike in avtomobile, pretovor teh dveh blagovnih skupin naj bi Koper še bolj utrdil na položaju enega vodilnih pristanišč v regiji.

Naložbe bodo zato usmerjene v povečanje zmogljivosti in v razvoj infrastrukture za paradni strateški skupini. Luka Koper bo tako v naložbe vložila kar 785 milijonov evrov. Koper je eno redkih evropskih pristanišč, ki je v letu 2023 povečalo kontejnerski promet. Izjemen je tudi pretovor avtomobilov, povečuje se delež električnih vozil, zdaj je približno 10-odstoten, a se povečuje.

Nov trg za Luko Koper je Vietnam, od koder prihajajo avtomobili, a si želijo tudi drugih produktov. Razvoj je tisti, ki nas bo poganjal naslednjih pet let, napoveduje predsednica uprave Nevenka Kržan: "Še nečesa ne smemo pozabiti, naš odnos do okolja, v katerem živimo. Z vsemi vlaganji se bomo približali smart portu, kar pomeni trajnostno, zeleno, avtomatizirano, digitalizirano pristanišče. Sestavni del tega bo eden največjih projektov, elektrifikacija pomolov do konca leta 2029."

Vsa infrastruktura bo še bolj učinkovita, ko bosta zgrajeni bertoška in serminska vpadnica in drugi tir. Kljub želji, da še naprej raste pretovor avtomobilov in zabojnikov, Koper želi ohraniti sistem večnamenskega pristanišča. Tudi to je ena od konkurenčnih prednosti Luke Koper.