67-letni Salvatore Garau se na podlagi svojega koncepta ne bi strinjal, da gre za delo, ki ne obstaja. Po njegovem se namreč forma umetnine skriva v njeni ničnosti. O svoji umetnini Jaz sem (v italijanskem izvirniku Io Sono) je povedal: "Vakuum ni nič drugega kot prostor, poln energije, in četudi ga izpraznimo in tam po Heisenbergovem načelu nedoločenosti ne ostane nič, ima tisti nič težo," je povedal za španski spletni portal Diario AS. "Zato ima energijo, ki kondenzira in se spremeni v delce, torej v nas," je še dodal umetnik

Certifikat in navodila
Pri dražbeni hiši Art-Rite so vrednost umetnine v predprodaji ocenili na znesek med 6.000 in 9.000 evri, vendar so konkurenčni ponudniki ceno nato dvignili na 15.000 evrov. Kupec je z nakupom prejel certifikat o pristnosti in niz navodil: umetnik je določil namreč, da mora biti delo razstavljeno v zasebni hiši v približno poldrugi kvadratni meter velikem prostoru, v katerem ni nobenih ovir, piše portal Artnet.

Določena količina in gostota misli ...
"Ko se odločim, da bom v danem prostoru 'razstavil' nematerialno skulpturo, bo ta prostor na določeni točki skoncentriral določeno količino in gostoto misli ter ustvaril skulpturo, ki bo ‒ kakor sledi iz mojega naslova ‒ zavzela najrazličnejše oblike," je še dejal umetnik. In navrgel še primerjavo: "Konec koncev, ali ne izoblikujemo Boga, ki ga nismo nikoli videli?"

Še dve stvaritvi (ne)vizualne umetnosti
Sicer pa dotična stvaritev ni edina tovrstna v umetnikovem opusu. Februarja letos je na milanskem trgu Piazza Della Scala razstavil delo Buda v kontemplaciji. Gre za podobno nevidno skulpturo, ki jo na tleh iz tlakovcev zamejuje kvadrat iz traku. "Ne vidite je, ampak obstaja; narejena je iz zraka in duha. To je delo, ki vas prosi, da aktivirate moč domišljije, moč, ki jo ima kdor koli, tudi tisti, ki ne verjame, da jo ima," je v videoposnetku na spletu pojasnil njegov "obstoj".

S podporo italijanskega kulturnega inštituta
Garau, sicer diplomant firenške akademije lepih umetnosti, pa je v preteklem tednu pred newyorško borzo postavil še skulpturo Afrodita joče, pri čemer gre za prazen beli krog. Umetniku je za to delo uspelo pridobiti podporo tamkajšnjega italijanskega kulturnega inštituta (Istituto italiano di Cultura).