Festival Mladi levi se vedno bolj odpira tudi meddisciplinarnim in participatornim projektom, ki zaobjemajo razmislek o umetnosti v povezavi z družbenimi in ekološkimi temami. Foto: Mladi levi
Festival Mladi levi se vedno bolj odpira tudi meddisciplinarnim in participatornim projektom, ki zaobjemajo razmislek o umetnosti v povezavi z družbenimi in ekološkimi temami. Foto: Mladi levi
Stefan Kaegi :Radio Muezzin
Stefan Kaegi prihaja k nam že tretjič, pred leti je navdušil s predstavo Cargo Sofia-Ljubljana, v kateri smo skozi oči dveh bolgarskih šoferjev odkrivali ne samo njunega življenja in zgodbe o krutosti prevozniških podružnic, temveč tudi očem običajno skrite kotičke predmestja Ljubljane. Tokrat se predstavlja z zgodbami mujezinov, egipčanskih pevcev v molitvi. Foto: Mladi levi
Pichet Klunchun: I am a Demon
Festival Mladi levi, ki bo v Ljubljani potekali od 20. do 30. avgusta. Foto: Mladi levi

Festival se mora nenehno prilagajati novi kompleksnosti, v kateri se posameznik ne znajde.

Umetniška vodja festivala Nevenka Koprivšek
Skuggar
Skuggar je enigmatična in lirična predstava, v kateri avtor izzove gledalce k premisleku o najpomembnejših vprašanjih življenja – kdo smo in kako puščamo sledi v življenjih drugih ljudi. Foto: Mladi levi
Pičet Klunčun: Nijinsky Siam
.Zgodovinsko srečanje s tajskim plesom je bilo del gibanja, imenovanega orientalizem, in Pičet v predstavi Nijinsky Siam rekonstruira in interpretira koreografijo znamenitega sola. Foto: Mladi levi

Z zadnjo avgustovsko polovico v Ljubljano že trinajst let zapovrstjo prihajajo Mladi levi. Tokrat se lotevajo predvsem novih tem o zelenem v našem glavnem mestu, ki so združene v sklop projekta Vrt mimo grede. Poleg tega pa seveda ne bo primanjkovalo mednarodnih umetnikov; festival so odprli v Stari mestni elektrarni z razstavo Tanje Lažetić Migranti, pol ure pozneje pa je sledila predstava Radio Muezzini Stefana Kaegija in skupine Rimini Protokoll.

Stefan Kaegi je dokumentarno-raziskovalni režiser, ki z malimi resničnimi zgodbami razkriva uničujoče pasti globalizma. Tokrat se je posvetil življenju mujezinov, egipčanskih pevcev molitve, katerih pesem sodobni svet počasi nadomešča z zvočniki in celo z radiem. Skozi individualne zgodbe mojstrov molitve nam pred očmi izginja tudi dolgoletna tradicija.

Pogled v azijsko umetnost
Festival, ki bo potekal do 30. avgusta, se osredotoča na dokumentarne predstave z azijskimi elementi in projekte, v katerih se umetnost prepleta s širšim družbenim udejstvovanjem. Prva azijska predstava na letošnjem festivalu bo japonska uspešnica Hot pepper, Air conditioner and the Farewell speech skupine Chelfitsh v režiji Tošikija Okada. Tošiki snuje predstave skozi svojstveno metodologijo poskusa in napake, v prelivajočem se polju gledališča in plesnih elementov.

Program festivala najdete tu in tu

Drugi dve predstavi pa sta delo tajskega plesalca in koreografa Pičeta Klunčuna, ki je že gostoval na Mladih levih. Pičet Klunčun pogumno odpira meje sodobnega plesa v Aziji, kjer je vse gestualno močno kodirano. V predstavi Nijinsky Siam se Pičet ukvarja z legendo ruskega baleta Vaslavom Nijinskim, ki je pred sto leti plesal siamski ples v pariški Operi.

V predstavi I am a Demon pa se ukvarja z načinom, kako tradicionalni tajski ples khon predstaviti sodobnemu občinstvu. V njej razgrajuje hudičev in dominantni karakter yak, ki predstavljaa enega izmed štirih prvinskih likov tradicionalnega plesa khon. Predstava je posvečena umrlemu mojstru plesa khon, Khru Čaijot Khumaniju, in odnosu med mojstrom in učencem.

Zeleno, ki te ljubim …
S travnato fotografsko instalacijo On The Field bosta gostovala tudi britanska vizualna umetnika Dan Harvey in Heather Ackroyd. V svojem umetniškem ustvarjanju se gibljeta med fotografijo, arhitekturo, kiparstvom in ekologijo. Z že omenjenim projektom Vrt mimo grede se letošnji Mladi levi odpirajo razmisleku o večstopenjskih povezavah med umetnostjo, družbenimi in ekološkimi pojavi.

Sodobni posameznik se v urbanem okolju sooča z novo kompleksnostjo, zato išče načine, ki bi olajšali in oplemenitili njegov obstoj. Urbano vrtičkarstvo ponuja nov vidik zelenih in družabnih površin s stališča ekologije, avtentičnosti in solidarnosti, ki jih izpodriva komercializacija življenja ter omejuje samozadostnost, so sporočili iz zavoda Bunker, ki stoji za Mladimi levi.

Z umetniškimi inštalacijami bo ekipa Mladih levov s sodelavci konkretno posegla v ljubljansko mestno četrt Tabor in pokazala na možnosti izboljšanja kakovosti rabe javnih in zasebnih zelenih površin.

Številna mednarodna imena
Na festivalu bodo gostovali še; ameriški igralec Zachary Oberzan z avtobiografsko zgodbo o otroštvu Your Brother, Remember?, v katero je vpletel celo karatejski opus Jean-Clauda Van Damma iz filma The Kickboxer. V Arabski noči (Nuit Arabe) Rolanda Schimmelphenninga bo belgijski igralec Dirk Opstaele v spremljavi pianistke Iris De Blaere v duhovitem in virtuoznem recitalu preigraval osebe dramatične zgodbe, ki se dogajajo v nekem nemškem predmestju, običajnim ljudem, v vlažni poletni noči, nekje med poželenjem in naključjem. Norveška skupina De Utvalgte se na Mlade leve vrača s predstavo Skuggar.

Predstava The Art of Laughter je igralska bravuroza, ki se ukvarja predvsem s tem, kaj je tisto, čemur se smejimo, oziroma kako se igralec znajde pred zahtevo, da nekoga nasmeji. Sanja Mitrović, na Nizozemskem živeča avtorica, se bo v predstavi Will You Ever Be Happy Again ukvarjala z vprašanjem povojnih generacij. Oba igralca, srbski in nemški, se avtobiografsko ukvarjata z istim vprašanjem: Kako začeti znova?.

Kje je meja telesne zmožnosti?
Na meji mogočega, skozi ostri preizkus zmožnosti svojega telesa, pa se bo v predstavi Invalid predstavil tudi Primož Bezjak, ki je skupaj z režiserjem Bojanom Jablanovcem ustvaril pretresljivo solopredstavo.

Festival se mora nenehno prilagajati novi kompleksnosti, v kateri se posameznik ne znajde.

Umetniška vodja festivala Nevenka Koprivšek