V ljubljanski operno-baletni hiši je nocoj potekala premiera Mozartove opere Čarobna piščal v režiji Jaše Kocelija in pod glasbenim vodstvom maestra Jaroslava Kyzlinka. Po režiserjevih besedah so ustvarili čaroben svet, v katerem "malo diši po prihodnosti".

Čarobna piščal skozi pravljično pripoved spregovori o stanju v tedanji razsvetljenski družbi, ki je prinesla daljnosežne družbene spremembe. Foto: SNG Opera in balet Ljubljana
Čarobna piščal skozi pravljično pripoved spregovori o stanju v tedanji razsvetljenski družbi, ki je prinesla daljnosežne družbene spremembe. Foto: SNG Opera in balet Ljubljana

Opera bo uprizarjana v nemščini. Obenem so ustvarjalci sicer precej kompleksno zgodbo skrčili na bistvo in recitativ na minimum.

Ženska pogumno v "tempelj moških"
S solisti in zborom so iskali način igre, ki bi bil čim bolj človeški in preprost. Odprli pa so tudi vprašanje enakopravnosti spolov, ki jo načenja že sama opera. Pamina namreč vstopi v tempelj, kamor je dovoljeno vstopiti samo moškim, in skupaj s Taminom potuje s piščaljo po čudovitih pokrajinah. To je bilo za konec 18. stoletja zelo liberalno, vprašanje pa je aktualno tudi danes, zato so se v uprizoritvi poigrali tudi s pevci in pevkami v zboru.

Na premieri je vlogo Pamine pela Urška Arlič Gololičič. V vlogi Pamine bosta sicer peli še Mojca Bitenc k. g. in Norina Radovan. Dejan Maksimilijan Vrbančič bo nastopil v vlogi Tamina, to vlogo bosta pela še David Jagodic k. g. in Edvard Strah.

Večno aktualne teme, zajete v simbolni boj med dobrim in zlim, med svetlobo in temo je Mozart mojstrsko zajel v podobo plemenitega slehernika, princa Tamina, ki je razpet med skušnjavami zla v poosebitvi Kraljice noči in razsvetljeno božansko vladavino Sarastra. Foto: SNG Opera in balet Ljubljana
Večno aktualne teme, zajete v simbolni boj med dobrim in zlim, med svetlobo in temo je Mozart mojstrsko zajel v podobo plemenitega slehernika, princa Tamina, ki je razpet med skušnjavami zla v poosebitvi Kraljice noči in razsvetljeno božansko vladavino Sarastra. Foto: SNG Opera in balet Ljubljana

Wolfgang Amadeus Mozart je Čarobno piščal ustvaril v zadnjem letu svojega življenja, leta 1791, na libreto prijatelja – pevca, igralca in gledališkega upravitelja Emanuela Schikanedra.
Operna zgodba temelji na dramatizaciji vsebin o individualnem iskanju čustvene izpolnitve. Umetnina skozi pravljično pripoved spregovori o stanju v tedanji razsvetljenski družbi, ki je prinesla daljnosežne družbene spremembe, je zapisano na spletni strani operno-baletne hiše.

Simbolni boj med dobrim in zlim
Zgodba se začne, ko se princ Tamino izgubi na begu pred zmajem. Tri Dame, služabnice Kraljice noči, mu pokažejo podobo princese Pamine, ki jo je ugrabil njen oče Sarastro. Zaljubljeni Tamino se odloči, da jo bo vrnil materi. S ptičarjem Papageno, kraljičinim služabnikom, princeso najdeta, vendar s tem težav še ni konec. Če želita vstopiti v Hram modrosti, kjer nad Pamino bedi njen oče, se morata podvreči preizkušnjam, kar vodi v dodatne zaplete, ki pa se na koncu srečno razpletejo.

Nova postavitev Čarobne piščali