Ustvarjalci predstave Hud ples 2: Vrnitev legend si prizadevajo za prispevek k prenosu znanj na mlade na področju kulture, k dvigu zavesti o pomenu kulture za razvoj posameznika in družbe ter k prepoznavnosti slovenskega in mednarodnega sodobnega plesa. Foto: Španski borci
Ustvarjalci predstave Hud ples 2: Vrnitev legend si prizadevajo za prispevek k prenosu znanj na mlade na področju kulture, k dvigu zavesti o pomenu kulture za razvoj posameznika in družbe ter k prepoznavnosti slovenskega in mednarodnega sodobnega plesa. Foto: Španski borci

Sodobni ples ni ritualni ples. Sodobni ples ni etnična gibalna oblika. Sodobni ples ni ljudski ples. Sodobni ples ni dvorni ples. Sodobni ples ni družabni ples, ples na zabavi ali tekmovalni ples. Sodobni ples je samosvoja odrska umetnost. Sodobni ples je umetnost, ki se dogaja zdaj – v času, v katerem živimo.

EnKnapGroup!

Predhodna predstava predstavlja uspešnico, saj si jo je v Sloveniji ogledalo skoraj 10.000 obiskovalcev. Aktualna predstava vsebino te predhodne, za katero je njen avtor Iztok Kovač prejel Zupančičevo nagrado, nadgrajuje v širši svetovni okvir sodobnega plesa in gledališča giba. Pozor, hud ples 2 oživlja korenine in ključne ustvarjalce sodobnega plesa v svetovnem merilu in od tod tudi tako rekoč filmski podnaslov predstave – Vrnitev legend.

Interaktivna predstava slikovito odgovarja na temeljna vprašanja o sodobnem plesu, mladim gledalcem pa približa celovito branje in doživetje plesne predstave.

Koraki k boljšemu razumevanju sodobnega plesa
Eden izmed ciljev predstave pa je tudi čim bolj učinkovito razpršiti zmedo, ki vlada pri razumevanju sodobnega plesa, ne le v širši javnosti, temveč tudi v plesnem svetu. Predstava pojasnjuje, kako se je sodobni ples razvil in definiral skozi prenovo odnosa do gledališča in glasbe, sprehodi se skozi zametke odrskega plesa v 16. stoletju, pantomimo, ki se je abstraktnemu plesu pridružila v 18. stoletju in iz katere se je razvil klasični balet.

V 19. stoletju se je s splošnim romantičnim gibanjem ples iz gledališke premestil nazaj v glasbeno umetnost. Na začetku 20. stoletja se tako v ZDA kot v Evropi s koncepti naravnega gibanja pojavi novo dojemanje plesa, v šestdesetih letih 20. stoletja pa na prizorišče stopi newyorška plesna avantgarda.

V evropskem kontekstu se o sodobnem plesu začne govoriti v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, vzporedno z vzponom plesnega in fizičnega gledališča. Predstava Pozor, hud ples 2: Vrnitev legend pa se dotakne tudi prepleta filmske umetnosti in sodobnega plesa.

Tudi razširjeni EnKnapGroup! premierno na odru
Na predstavi bo prvič nastopil tudi plesni ansambel EnKnapGroup!, ki v novi zasedbi osmih plesalcev deluje od letošnjega januarja v okviru projekta EKG+. Petim plesalcem so se po decembrski avdiciji pridružile tri nove plesalke: Lisa Magnan (Francija), Noriko Nishidate (Japonska) in Anja Rupnik (Hrvaška).

Mednarodna skupina EnKnapGroup, ki jo je ustanovil Iztok Kovač, velja za edini stalni ansambel na področju sodobnega plesa v Sloveniji. Poleg prej omenjenih novih članic jo sestavljajo Ana Štefanec (Slovenija), Luke Thomas Dunne (Velika Britanija), Tamas Tuza (Madžarska), Ida Hellsten (Švedska) in Bence Mezei (Madžarska).

Avtorji glasbe so med drugim Drago Ivanuša, John Zorn, Tomaž Grom in Igor Stravinski, video in grafike so delo Komposterja, filme pa je ustvaril Saša Podgoršek. Scenografija je delo Kovača, Luke Curka in Komposterja, za kostumografijo pa je poskrbela kar sama skupina EnKnapGroup!.

Po ljubljanski premieri bo predstava uprizorjena tudi v Domu kulture Kamnik in Kosovelovem domu Sežana.

Sodobni ples ni ritualni ples. Sodobni ples ni etnična gibalna oblika. Sodobni ples ni ljudski ples. Sodobni ples ni dvorni ples. Sodobni ples ni družabni ples, ples na zabavi ali tekmovalni ples. Sodobni ples je samosvoja odrska umetnost. Sodobni ples je umetnost, ki se dogaja zdaj – v času, v katerem živimo.

EnKnapGroup!