Tomaž Sevšek se posveča širokemu spektru orgelske in komorne glasbe od pozne renesanse do glasbene avantgarde 21. stoletja. Foto: Jana Jocif
Tomaž Sevšek se posveča širokemu spektru orgelske in komorne glasbe od pozne renesanse do glasbene avantgarde 21. stoletja. Foto: Jana Jocif

Organist in čembalist Tomaž Sevšek, po rodu iz Šoštanja, se je začel učiti igranja na klavir in orgle v Glasbeni šoli v Velenju, nato je študiral orgle na Visoki šoli za glasbo v nemškem Freiburgu pri Zsigmondu Szathmaryju in čembalo pri Robertu Hillu. Dodatno se je izobraževal pri Davidu Higgsu in Arthurju Haasu na glasbeni akademiji Eastman v Rochestru v ameriški zvezni državi New York.

Promo Koncert v Komornem studiu-Tomaž Sevšek na um.harmoniju

Ljubezen do stare glasbe in glasbil
V Sloveniji je leta 2005 soustanovil uspešni ansambel za staro glasbo Musica cubicularis in nato še Zavod za umetniško poustvarjanje in izobraževanje na področju stare glasbe Harmónia Antiqua Labacensis. Tomaž Sevšek je specialist v igranju na različne zgodovinske instrumente s tipkami, predvsem na orgle in čembalo, pogosto se posveča tudi igranju na klavikórd in na danes premalo znani umetniški harmonij.

Tomaž Sevšek bo na radijskem koncertu na umetniškem harmoniju, ki se začne ob 20.00, predstavil pester spored skladb Sigfrida Karg-Elerta, ki je ustvarjal ob koncu 19. in v prvi polovici 20. stoletja, do smrti leta 1933, ter njegove priredbe del Johanna Sebastiana Bacha in Richarda Wagnerja za umetniški harmonij. Karg-Elertova dela odkrivajo ustvarjalca, ki je pisal tehnično zahtevno glasbo v tradiciji pozne romantike, z veliko zvočne privlačnosti ter z odtenki duhovitosti in humorja.

Kot "hišni radijski koncert" pred stotimi leti
''Sigfrid Karg-Elert je v letih od 1924 do 1930 redno prirejal hišne radijske koncerte na svojem umetniškem harmoniju. Igral je lastne skladbe in priredbe znanih del drugih skladateljev,"
je pojasnil Sevšek. "Podoben spored skladb sem izbral tudi za radijski koncert. Razpoloženje v izbrani glasbi današnjemu času primerno niha med ezoterično naivnim na eni strani in peklensko morbidnim na drugi strani – seveda z vsemi vmesnimi odtenki. V Karg-Elertovi glasbi lahko poleg duhovitosti in groteske najdemo vso paleto človekovih občutij in umetniški harmonij jih lahko zelo subtilno izrazi.''