Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 40 glasov Ocenite to novico!
Kranjskogorsko smučišče pod Vitrancem že težko čaka povezavo na vrh. Foto: MMC RTV SLO
Kranjskogorski župan Janez Horvat
"Po idealnem scenariju bi se z vrha Vitranca lahko spet smučalo že leta 2020," pravi kranjskogorski župan, ki dodaja, da bi se omenjeno smučarsko progo z vrha nato lahko poleti uporabilo tudi kot traso kranjskogorskega kolesarskega parka, ki že zdaj domuje pod Vitrancem. Foto: MMC RTV SLO
Spodnja postaja bo stala na mestu zdajšnje stare žičnice Preseka, ki leži med štirisedežnicama Vitranc 1 in Dolenčev Rut. Foto: MMC RTV SLO
       Ljubljana ve, da je ta gondola velik potencial in je pomembna tudi za slovenski turizem, ne le za Kranjsko Goro.       
 Župan Janez Horvat
Pogled na Vitranc iz Čičar in Bezja. Foto: MMC RTV SLO
V Kranjski Gori vse bolj stavijo tudi na poletni turizem. Foto: BoBo

Dodaj v

"Po idealnem scenariju bi se z vrha Vitranca lahko spet smučalo že leta 2020"

Projekt ima že dolgo brado
31. januar 2018 ob 06:44
Kranjska Gora - MMC RTV SLO

Nad priljubljenim smučiščem v Kranjski Gori kraljuje Vitranc, ki že desetletja buri duhove slovenskih ljubiteljev belih strmin in veličastnih razgledov. Kdaj bo njegov vrh zanje spet zaživel?

Julija lani smo poročali, da je družba Skiways postala novi večinski lastnik RTC-ja Žičnice Kranjska Gora in da je za nove lastnike kranjskogorskih žičnic gondola na vrh Vitranca prioriteta in da jeseni pričakujejo že gradbeno dovoljenje.

Jesen 2017 je mimo, iz Zgornjesavske doline pa nobenih novic, zato smo kranjskogorskega župana Janeza Horvata povprašali, kako - in če sploh - napreduje projekt.

Spodnja postaja na mestu starega "sidra"
"Stvar smo vsaj toliko premaknili, da smo pridobili soglasja vseh lastnikov zemljišč - od teh, ki so v lasti zasebnikov, do tistih, ki pripadajo Agrarni skupnosti Kranjska Gora in Cerkvi,"
je pojasnil.

Projektant zdaj na zahtevo novega lastnika kranjskogorskih žičnic, družbe Skiways, preoblikuje prvotne načrte za spodnjo postajo gondole. Ugotovili so namreč, da potrebujejo čim več prostora v spodnji etaži objekta - za pomožne servisne prostore, izposojevalnico opreme, gostinstvo, predvsem pa za stranišča, katerih pomanjkanje je trenutno na tamkajšnjem smučišču res zelo pereč problem.

Kje pa bo potekala trasa nove gondole? Spodnja postaja bo stala na mestu zdajšnje stare žičnice Preseka, ki leži med štirisedežnicama Vitranc 1 in Dolenčev Rut, ki jo bo gondolska jeklena vrv na poti na vrh Vitranca tudi križala. Vse kranjskogorske žičnice, razen Preseke, bodo tako kljub novemu projektu ostale nedotaknjene.

Zgornja postaja bo na samem vrhu 1600 metrov visokega Vitranca, gondolska pot bo imela sedem stebrov, kabel bo dolg 1800 metrov, vlekel pa bo od 22 do 25 kabin, v katerih bo prostora za 10 ljudi, zmogljivost krožno-kabinske žičnice bo tako do 1000 oseb na uro.

Finančna ocena projekta je osem milijonov evrov.

Gradbeno dovoljenje za smučarsko progo že izdano
Toda, ali nova gondola pomeni zgolj lažji dostop do čudovite razgledne točke na alpski raj ali pa se bodo lahko ljubitelji belih strmin spet spuščali tudi s samega vrha Vitranca tako kot že nekoč?

Najvišja točka kranjskogorskega smučišča je zdaj namreč na 1295 metrih nadmorske višine, kjer se s podkorenske strani začenja tekmovalni poligon. V preteklosti se je že dalo smučati tudi tistih 300 metrov višje, a proga ni v uporabi že od 80. let prejšnjega stoletja.

Zato so ob novici, da se pripravlja nova gondola, številni opozorili, da to še ne pomeni smučanja z vrha Vitranca, kamor je nekoč vodila enosedežnica, saj gre za dva ločena projekta, ki potrebujeta tudi ločeni dovoljenji.

A župan pojasnjuje, da je bilo gradbeno dovoljenje za obnovitev t. i. Družinske proge, kot so ji nekoč dejali, izdano že pred petimi leti, ko so načrtovali, da bodo staro enosedežnico Vitranc 2 zamenjali s štirisedežnico.

Z vrha Vitranca je bila speljana še ena proga, zelo strma in nevarna, ki je vodila neposredno na podkorensko strmino, poseka je vidna še danes. Po zagotovilih družb, ki se ukvarjajo z izdelovanjem smučarskih prog, bi se v prihodnosti dala sanirati tudi ta, trenutni načrt pa najprej predvideva obnovo obvozne Družinske proge, pravi Horvat.

Sprva so želeli štirisedežnico
Toda če je bilo gradbeno dovoljenje za obnovo proge izdano že pred petimi leti, bi se lahko z vrha Vitranca že zdavnaj spustili, pa se nismo.

"Zataknilo se je pri finančni oceni zamenjave enosedežnice Vitranc 2. Ne samo, da bi na njenem mestu postavili štirisedežnico, morali bi tudi spodnjo, Vitranc 1, zamenjati z odklopljivo. Zdaj je namreč fiksna, kar pa je za pešce zelo neugodno, saj ne more voziti hitreje kot 0,9 m/s. To se lepo vidi poleti, ko vozi pešce in kolesarje - človek, ki je v malo boljši telesni kondiciji, pride gor peš skoraj enako hitro," zmajuje z glavo Horvat.

"Ima namreč podajalni trak, t. i. tepih, ki pa mora ob prevozu pešcev stati in ne sme biti v pogonu, saj je lahko smrtno nevarno, če se vrti - trak je samo za smučarje," pojasnjuje.

Strošek zamenjave dveh sedežnic bi bil tako preprosto previsok, zato so se odločili za gondolo, saj je njena prednost v tem, da v obeh sezonah - tako zimski kot poletni - daje največje udobje. "Gondola je odlična tudi za prevoz majhnih otrok, hendikepiranih oseb, kolesarjev, je primerna za vse letne čase, medtem ko je pa sedežnica veliko bolj občutljiva," opiše prvi mož Kranjske Gore.

Doda, da so se o projektu že pogovarjali tudi na ministrstvih za gospodarstvo ter šolstvo in šport. "Ljubljana ve, da je ta gondola velik potencial in je pomembna tudi za slovenski turizem, ne le za Kranjsko Goro," pravi.

Brez posega v zaščiteno območje narodnega parka
In kakšni so nadaljnji koraki? Soglasje lastnikov zemljišč je torej pridobljeno, projekt se riše, nato ga bo treba predstaviti še drugim akterjem v zgodbi in predvsem naravovarstvenikom. Večjih težav pri tem župan ne pričakuje, saj poudarja, da pravzaprav ne bodo delali nič novega, saj gre za stvari, ki so v preteklosti že bile. "Ne bomo vdirali v zaščiteno območje," zagotavlja.

Po vseh potrebnih soglasjih sledi oddaja vloge za pridobitev gradbenega dovoljenja in zapiranje finančne konstrukcije.

Sama gradnja bi bila hitra
Kdaj bi se torej lahko začelo dejansko graditi? "Realno? Prihodnje leto, ali pa celo leta 2020. Sam sem ves čas računal že na letos, pa vidite, da se je zavleklo," priznava župan. Pravi sicer, da bi bila gradnja lahko hitro končana, v zgolj nekaj mesecih, absolutno pa bi se morala začeti spomladi, takoj po končani zimski sezoni: "Aprila bi se začelo s posekom in pripravo zemeljskih del, za samo montažo pa se potrebuje le kakšen mesec."

Čaka pa jih sicer še ena težava - ministrstvo za okolje in prostor na vrhu pogojuje sočasnost gradnje tako žičničarske kot gostinske infrastrukture, kar pomeni, da se bodo morali hkrati lotiti tako postavljanja gondole kot obnove propadajočega Doma na Vitrancu, ki je tako kot številni kranjskogorski hoteli v lasti družbe Hit, in Mojčine koče, ki je v lasti zasebnika. Prav tako se bo morala hkrati urejati smučarska proga - morali jo bodo razširiti s posekom in zaščititi proti plazovom.

"Po idealnem scenariju bi se z vrha Vitranca lahko spet smučalo že leta 2020," pravi kranjskogorski župan, ki dodaja, da bi se omenjena smučarska proga z vrha nato lahko poleti uporabila tudi kot trasa kranjskogorskega kolesarskega parka, ki že zdaj domuje pod Vitrancem.

Tina Hacler
Prijavi napako
Komentarji
lojze47
# 31.01.2018 ob 08:16
Če bi Jakob Aljaž danes hotel postaviti stolp na Triglavu, mu ne bi NIKOLI uspelo.
Even Steven
# 31.01.2018 ob 07:23
bili familiarno to nedeljo in vzeli v zakup, da je vikend. Smučali od 13.00 do 16.00. Za karte daš 80€, parkirati ne moreš nikjer, vsi, ki niso na parkirišču imajo obvestilo redarstva. WC ja ni, lahko greš v lokal, kjer wc plačaš. Na ostalo pa kranjskogorci nimajo večjega vpliva (zaradi slabe zime so ogromne leden plošče ali kupi snega).
Poleg tega se mi zdi, da več kot polovica obiskovalcev ne pride smučat, ampak pokazat nova sončna očala, krznen plašč, opran avto in podobne finese.
krawica
# 31.01.2018 ob 07:09
ministrstvo za okolje in prostor na vrhu pogojuje sočasnost gradnje...[naravovarstveniki/i]...soglasja...zaščiteno področje

Potem se pa čudimo zakaj se pri nas ne da naredit nič in zakaj ni služb. Ne samo vsako tele, še ministrstva ti bremzajo projekte, ki bi nosili denar zavoljo izmišljenih in pogosto naravnost smešnih razlogov.

Samo Pečečnika in njegov štadion poglejte, pa zahteve o gradnji brez hrupa, ali pa famozno gramozno jamo, ki so jo na štajerskem birokrati bremzali čez 5 let. Slovenija=korupcija+nesposobnost.
Krimsky
# 31.01.2018 ob 07:27
Zraven napraviti še progo za downhill …
~
… zima je namreč kratka, biciklistov pa je kot listja in trave, kot trave in listja, kot travnatega listja, kot listnate trave …
ATP
# 31.01.2018 ob 07:26
Prelepi spomini :-)

To so bili časi... RC sulice pa gas :-)
malikaliber
# 31.01.2018 ob 06:52
Lepo.
webman
# 31.01.2018 ob 07:15
Ravno zgornja strma bi bila fantastična za tekme FIS slalom !
jure-janzekovic
# 31.01.2018 ob 08:22
Zakaj se še tukaj ne oziramo k sosedom? Denar se dobi tako, da v takem turističnem kraju zasebniki plačujejo (tisti, ki oddajajo apartmaje in lastniki lokalov) določen znesek svojega prometa za financiranje takih naložb, ampak ja... to je gorenjska in folk ne razume, da jim goste prinašajo smučišča, smučarjev pa smučarski muzej ne pritegne preveč.
Fleaa
# 31.01.2018 ob 08:07
karta smučišča je tudi iz 80ih prejšnjega stoletja?
g1n3k
# 31.01.2018 ob 08:24
Jaz sem bil že gor do koče, na sulicah in tisto staro enosedežnico, to je moral bit v zgodnjih 90-tih enkrat. Razgled iz koče proti vršacem je fantastičen, ne dvomim da ne bi bila stalna gneča.
uiophjk
# 31.01.2018 ob 09:20
karta smučišča je tudi iz 80ih prejšnjega stoletja?

Mora biti starejša. Je še brez sedežnice Podkoren in vsega, kar je zahodno od nje. Poleg tega ni obvozne ceste, kar zemljevid postavlja pred 1973. Narisana je tudi še železnica, mislim da je bila podrta 1966. Hkrati pa že pelje žičnica na Vitranc, torej je zemljevid novejši od 1958.

Nenavadna je tudi pisava "Austrija".

S tem lahko zemljevid datiramo v prvo polovico 60ih let.
Meteorit
# 31.01.2018 ob 08:05
Za vse ki jamrate zaradi infrastrukture v KG (upravičeno seveda): Ta gondola bo težišče smučarjev prenesla na Podkoren. Kar pomeni da bodo hotelski gostje ostali tam kjer so, dnevni gostje pa bomo lahko šli še tisti 2min do Podkorna.
Vidim pa že zdaj težavo - tole se postavlja na robu Zelencev. Kje bodo pa parkirišča? Čez palec jih je potrebnih vsaj 500, do Rateč je daleč za peš it...

Drugače pa kapo dol, speljite že enkrat kak tak projekt tako kot se spodobi, ne pa da imamo same špekulante in birokrate ki fantazirajo v nedogled in onanirajo nad kupi papirjev.....narejeno pa nič.
Henrik
# 31.01.2018 ob 10:17
Po še bolj realnem scenariju pa bomo lahko tam okoli 2050 na Vitrancu odprli prve plantaže banan in kokosa ...
Skippy
# 31.01.2018 ob 07:29
Za karte daš 80€, parkirati ne moreš nikjer, vsi, ki niso na parkirišču imajo obvestilo redarstva.

Klasika. Meni samo ni jasno, kdaj nas je tako zapustil zdravi razum ...
dule5
# 31.01.2018 ob 07:59
ma ne vem kaj se tu tako dolgo mulja z dovoljenji. V Avstriji me vsako leto presenetijo z novimi napravami.
Luigi811
# 31.01.2018 ob 07:30
Tisti objekt na vrhu je res zalostno videti kako propada.
clio1999
# 31.01.2018 ob 09:04
Z vrha Vitranca sem veckrat smucal v mladosti. V spominu imam, da je bila proga zelo strma in mestoma nevarna, koncala se je na vrhu sedeznice Podkoren. Treba bo torej naredit novo progo, da bo primerna za vec smucarjev.
Skoda je, da je cisto zapuscena stara FIS proga, kjer smo vcasih tudi redno smucali. KG se obnasa, kot da ima dobrih prog na pretek, pa jih zal nima, zato se nas danes vecina odpelje se pol ure naprej in odnese svoj denar v tujino.
jakedotcom
# 31.01.2018 ob 11:22
Tukaj sploh ne gre za pridobitev smučišča. Tereni z vrha so za smučanje načeloma neprimerni in tudi neka širša cesta zadeve ne more rešiti.
Gondola je potrebna predvsem zaradi obratovanja naprav 365 dni v letu predvsem pa za poletje. Vsi smučarski centri, ki nimajo poletne ponudbe se niso sposobni več normalno preživeti. Poletne aktivnosti pa so v izrednem porastu.
Iz tega vidika je gondola za Kranjsko Goro vitalnega pomena in vsi poletni turisti se bodo z njo na vrh peljali saj so razgledi fenomenalni.
kolkrkaplc
# 31.01.2018 ob 09:01
Kranjska Gora je gorski Portorož. Lahko se greš smučati, predvsem pa je to kraj, kjer se srečujejo ljudje, ki jim znamke pomenijo, ni jim pa potrebno hoditi daleč, da se srečajo.

Je turistični kraj s hoteli in kazinoji in pa smučarsko progo v ozadju. Hkrati je po cesti najdostopnejše smučišče, z odličnim vremenom (ni megle, ne piha).

Kranjska Gora je za izlet, kosilo, sprehod in kazino, tam niso le smučarji, zato zmanjka prostora za parkiranje. Na progah se tudi nabere ljudi, zato ni toliko primerna za tiste, ki se želijo nasmučati. Podobno je poleti v Portrožu, je monden kraj, ni samo kopališče. Zato je v obeh primerih pričakovati gnečo.

Nerodnost KG je še ta, da ni javnih (zastonj) stranišč, ki pritičejo javnemu kraju. Ali plačati ali hoditi po stopnicah. Na smučišču morajo biti stranišča v pritličju. Odraslemu je težko v pancerjih, kaj šele otroku, ki ga tišči lulati, s snegom na podplatih. Ker je na smučišču kvadratni meter precej vreden,ne postavijo stranišč, ker raje na istem mestu postavijo lokal in v njem stranišče. Javno pa bo le po smrdljivih kemičnih straniščih.

Za karte daš 80€

Kar se cen tiče. Cena karte je visoka, vendar če pogledaš drugače, se na uro pelješ vsaj 5 krat, in če smučaš 6 ur, je 30 voženj v dnevu. Za en evro pa ne bi hodil peš na vrh.
rokonja
# 31.01.2018 ob 08:42
Prej boste končali, prej pridemo zapravljat!

Osebno se najbolj veselim downhilla upam, da ne pozabite povezat proge z zdaj obstoječo!
Srečno pri delu!
aci7
# 31.01.2018 ob 09:40
Iz Vitranca urediti smučišče v Planico.To bi pa potem bil praci smučarski center.Poznam teren, vem da je možno in konkurenčno centrom kot so Višarje in podobnim.Ampak to pri nas ne bi šlo skozi.
anze82
# 31.01.2018 ob 09:32
ma povezat je treba kranjsko goro pa planico. pa narediti center s 100 km prog...ne pa tole,kar je danes...
gabba
# 31.01.2018 ob 08:38
To bo top! Bil letos na vrhu s krpljami in snowboardom v pol metra celca, mmm

Zanimivo je da lesena koca na vrhu dejansko funkcionira tudi danes!

Trenutna trasa proge je pa absolutno neprimerno prestrma za množice. Sploh če bo gor lokal :)

Za MTB park pa tudi super izboljšava.
lordslayer
# 31.01.2018 ob 07:24
glede na to, da so Planico "obnavljali" 20 let, predvsem zaradi nesoglasij lastnikov zemljišč, tukaj verjetno ne bo nič boljše, razen če imajo novi lastniki žičnic pošteno globoke žepe ...
Radoveden
# 31.01.2018 ob 12:17
Naj raje na Voglu potegnejo še kaki dve dobri progi in dovolijo zasneževanje, ne pa da vzdržujejo to nizkoležeče smučišče.
Matej*.*
# 31.01.2018 ob 10:46
Super je KG, ampak vcasih se mi zdi, da ti ki vodijo Kg se niso bili nikjer na smuciscih - recimo avstrija je cisto blizu.

Parking - totalno neurejen, blaten, preden prides do smucisca z otroki si ze ves usran, avto itak posprican od lastne voznje in od drugih. Ko ni parkinga parkiras kjer pac lahko in placas kazen.

Wc - katastrofa, prvic jih ni dovolj, drugic povsem neprimerno dostopni, ko koncno otroka privleces do stranisca pa nimas kovancka za lulat.

Lokali - zelo slaba in neorganizirana postrezba (predvsem 1 ne bom po imenu) cakas 1 uro na juho, ce narocis hot dog iz menija te pa poslje ven za maslednji sank.

Cena kart - ok to je pac povsod enako edino recimo Trbiz ima tako da otroci do 10 ali 12 smucajo zastonj

Plus je da so uredili cesto do KG

Upam da kdo od odgovornih tam gor prebere tele komentarje in se malo zamisli.
RobiK3a
# 31.01.2018 ob 07:27
Z vrha bo za smuk prekratko, mogoče za SG, pa še tu bo čas okrog 45 s.
Chope
# 31.01.2018 ob 14:07
Najbolj se spomnim Hrvatov, k so se z Vitranca vračali s sedežnico, hehehe.
čofotalček
# 31.01.2018 ob 07:21
Nisem prav dobro razumel finančne zgodbe. A bodo denar sfehtali iz državnega in občinskega proračuna.
Gledena to, da se gradi infrastrukturo tam kjer je že bila bi morali sredstva zagotavljati iz amortizacije ali morda to ne velja če imajo državniki vikende v K.G.?
triglav58
# 31.01.2018 ob 15:06
Max naklon trenutne veleslalomske fis proge je tik pod startom 59%. A kdo ve kak je bil naklon stare/zgornje vitranške proge? Vsaj priblizno mislim. Tega podatka nikjer ne najdem.
reklakazala
# 31.01.2018 ob 10:37
Se ne spomnim, kdaj sem bil zadnjič v Kranjski na smučišču ... Mi se veselo odpeljemo 15 minut naprej, v italijanski Trbiž. Tam smučamo na otroških, ali pa gremo gor vse do Višarij. Tam imajo otroci do desetega leta vozovnico brezplačno, v KRG je 20 eur ... Parkirišča so v Italiji zastonj in dovolj jih je (tudi, če avto pustiš kje za robom, ni nobene kazni, le da ne oviraš pretoka prometa), WC-ji urejeni, pa še na vrhu Višarij se pri Juretu do sitega najemo. Mi imamo že nekaj let letne karte, s katerimi smučamo tudi na Selli Nevei / Kaninu, pa v Piancavallu itd. Mi je prav žal, ampak mi že vrsto let niti na misel ne pride, da bi našim zlatarjem nesel en sam evro za njihovo kilavo ponudbo ...
bojce83
# 31.01.2018 ob 13:37
A kdo mogoče ve, kaj je s projektom oz smučiščem 2864?
Kris
# 31.01.2018 ob 12:56
Kaj pa proga za smuk? Bi bila mogoča v Kranjski Gori?

Smuk so v Kranjski Gori pred davnimi časi že vozili, terjal je tudi smrtno žrtev.

Janez Šmitek se spominja smuka za državno prvenstvo leta 1969 na Vitrancu: "To nesrečo sem videl in se jo dobro spominjam. Takrat sem še tekmoval in prav to je bila moja zadnja tekma. Smrtno se je ponesrečil mariborski smučar Dušan Karničnik, ki je imel štartno številko nekaj čez 70. Na radiusu je zletel s proge in priletel v drevje. Tri dni pozneje je zaradi zlomljenega lobanjskega dna umrl. Čelade ni imel, danes se takšen padec gotovo ne bi končal tragično."
joze-pintar
# 05.02.2018 ob 20:10
Žičnica Vitranc II ima povprečni padec 43 procentov, kar je bistveno prestrmo, tako za rentabilnost smučišča, kot tudi varnost smučarjev. Višinska razlika je 400 m, dolžina pa 1046 m. Smučišče je bilo zaprto zaradi preozkega profila, ki ga ni mogoče varno razširiti, prevelikih naklonov za strojno vzdrževanje (ratrakiranje), zaradi česar je časovni okvir uporabnosti nerentabilen. Smučarji so spričo prevelike strmine in premajhne širine za zavoje oddrsavali in smučišče je v desetih dneh postalo kombinacija grušča ter ledenih plošč. Poleg tega smučišče ogrožajo snežni plazovi, ki jih je bilo potrebno prožiti, vsaka širitev pa bi ogroženost še povečala. Tako je avtor kranjskogorskih smučišč opozoril: " Pred plazovitimi strminami gornjega dela Vitranca varujejo vznožne objekte gozdovi in utrditve. Načrtovalci žičnic, smučišč in hotelov verjetno ne vedo, da so bila pred letom 1890 od snežnih plazov razdejana območja pogozdena, pred letom 1960 pa deloma utrjena z 12 snežnimi oporami, 60 protierozijskimi pragovi in dvema hudourniškima pregradama. Kar je človek postoril, mora tudi upoštevati in vzdrževati." Smuk proga s pobočja Vitranca ni možna, je pa avtor smučišč preučil in z LIZ ter Emona projektom, z namenom kandidature za SP leta 80 izdelal načrte tako za Vršiško smuk progo, možne povezave s Planico, ter pozneje, že v pokoju, preučil možnosti povezave Rateč s Tromejo, ter smučišč na Karavanški strani, na območju Blekove, Vošce in Železnice, kjer sneg zdrži do začetka maja. Vzpenjača Vitranc II je torej poleg zimskega sončenja, bolj zanimiva v smislu poletnega turizma. Na Vitranc je ing. Pintar zasnoval tudi gozdno cesto, ki bi bila primerna za gorske kolesarje. Prostorski načrtovalci, za razliko od nekoč, vsled omenjenih stranskih rent,ne razmišljajo o širši problematiki, kot je parkiranje obiskovalcev. Tudi sedanje blatno parkirišče so namreč namenili gradnji hotelov, ki bodo neposredna konkurenca namestitveni ponudbi domačinov, ki bodo baje, s sedemdesetimi odstotki (5,6 mil. eur), financirali precenjeni projekt, baje brez pridobitve vsakega deleža ali kakršne koli pravice izhajajoče iz svojega vložka.
ABADON
# 31.01.2018 ob 17:04
Vcasih so govoril, da tasco tja peljes smucat..
uiophjk
# 31.01.2018 ob 16:19
@ triglav58
kdo ve kak je bil naklon stare/zgornje vitranške proge?

Po google maps pridem na 73% (36 stopinj). Je pa to precej groba ocena.
kolkrkaplc
# 31.01.2018 ob 14:46
reklakazala
Se ne spomnim, kdaj sem bil zadnjič v Kranjski na smučišču ... Mi se veselo odpeljemo 15 minut naprej, v italijanski Trbiž. Tam smučamo na otroških, ali pa gremo gor vse do Višarij. Tam imajo otroci do desetega leta vozovnico brezplačno, v KRG je 20 eur ... Parkirišča so v Italiji zastonj in dovolj jih je (tudi, če avto pustiš kje za robom, ni nobene kazni, le da ne oviraš pretoka prometa), WC-ji urejeni, pa še na vrhu Višarij se pri Juretu do sitega najemo. Mi imamo že nekaj let letne karte, s katerimi smučamo tudi na Selli Nevei / Kaninu, pa v Piancavallu itd.

Odlično, podrobno opisano. Super reklama in vse drži. Povem naprej. Samo, da ne bo sedaj pri Juretu gneča.
makoshark
# 31.01.2018 ob 12:40
Radoveden
Naj raje na Voglu potegnejo še kaki dve dobri progi in dovolijo zasneževanje, ne pa da vzdržujejo to nizkoležeče smučišče.

Vogel ima probleme. Novi lastnik je čuden (da ne zapišem nesposoben) in TNP je velika omejitev. Dejansko je Vogel trenutno v slabši kondiciji, kot je bil pred novim lastnikom, česar si nihče ni predstavljal, da je to možno.
Fleaa
# 31.01.2018 ob 08:04
še en podoben projekt kot je (bil) tisto ultraiber Čoklovo bohinsko smučišče....
al pa prvi slovenski otok v jadranskem morju.....
joze-pintar
# 06.02.2018 ob 17:39
Povprečni naklon 43 % je enako približno 23 stopinj. Primernost terena za smučišče je odvisna tudi od širine, znanja ter količine smučarjev.ki jim je teren namenjen. Prav tako je pomemben faktor samo vzdrževanje snežne ploskve. Zgornji del KLamerjeve proge je naprimer neprimerno širši in onogoča diagonalno ratrakiranje. Turno smučanje z Mojstrovke po celem snegu nekaj entuziastov ne vpliva na snežno odejo tako, kot "abručanje" slabših smučarjev, ki se vračajo s sončenja. (nekdo je omenil zasmehovanje "Zagrebčanov", ki so se vračali s sedežnico),.. Ozko in strmo smučišče je torej za množično smučanje nevarno, ker ne nudi varnega ustavljanja slabših smučarjev, kateri s padanjem in ustavljanjem onemogočajo boljše. Spričo oddrsavanja se tvorijo ledene ploskve, kombinirane z gramozom, ki povzročijo dodatno nevarnost. V tako strmino pa tudi sodobni teptalni stroji niso sposobni riniti oddrsanega snega. Na malo širšem delu, nad starim poligonom, pa so se spričo kratkih zavojev tvorile grbine, na katerih je "nekaj entuziastov" celo uživalo. V "Sistemu načrtovanja smučišč, J.P." obstajajo tabelarične preglednice ter tozadevne usmeritve, razvite na podlagi dolgoletnih izkušenj z načrtovanjem smučišč, katerih, me skrbi, CREATIM-u manjka, kakor mu manjka tudi konkretnega poznavanja terena. Obstaja tudi skrb poseganja v gozdne terene, podobno kot pri podaljšanju Mojce, ki ne bi ogrozil le smučarjev, temveč tudi vznožne objekte. Povrh vsega nobena varnostna ograja ne zadrži nadobudnežev, ki se zdelanim terenom izognejo tako, da rinejo v nevarna območja izven urejene trase smučišča.
Ngaw
# 01.02.2018 ob 15:00
Ja, volitve se bližajo, pa je Jani že zastavil s kampanijo. Drugače "novi" lastniki niso ravno novi, so le stari v novi preobleki. Vsi pa vemo, da se ob takih poslih "izgubi" veliko denarja.
mihajloo
# 31.01.2018 ob 10:45
"Po idealnem scenariju bi se z vrha Vitranca lahko spet smučalo že leta 2020"

Smučalo ali plavalo, to je vprašanje.
nordnung
# 31.01.2018 ob 10:45
Jani poženi, mi smo pripravljeni...
heron
# 31.01.2018 ob 10:38
Kakorkoli ,Kranjskogorci so profesorji za Bohinjce,če upoštevam cestno povezavo,parkirišča,...
celtic1888
# 31.01.2018 ob 10:21
Lahko se nam samo kolca po preteklosti. Bila je železnica, bil je urejeni Dom na Vitrancu od koder se je smučalo že takrat. No ja, dobrih starih časov ne bo, Kranjska Gora postaja masovka. Se strinjam prav z vsemi zgornjimi komentarji glede nesmučarskih obiskov in kazanja nove toalete. Sam se raje držim Podkorena, Velike doline, Planice in Trbiža.
ps11
# 31.01.2018 ob 08:48
Kdaj se je tam gor nazadnje smucalo?
gorenc30
# 02.02.2018 ob 15:02
Bo kar Hrovat pravilno! Pa upajmo da se tole uresniči!
lenoritis
# 01.02.2018 ob 21:31
Z osmimi miljoni se grejo lahko slikat. Razen, ce ne bo vlecnica na krogce.
marque
# 01.02.2018 ob 19:58
karta Kranjske Gore - še železniška proga je vrisana....
aaa
# 01.02.2018 ob 07:55
@Even Steven
Mislim pač to kam večina gre, ko gre v Dolomite. Tud Kronplatz je obup. Drugače pa imaš prav. Konec koncev je tudi Silian v Dolomitih. Tam pa se da fajn nasmučat po praznih progah;)
Kazalo