Adria je lansko leto končala z večmilijonsko izgubo. Foto: BoBo/Žiga Živulović
Adria je lansko leto končala z večmilijonsko izgubo. Foto: BoBo/Žiga Živulović
Vlada
Vlada namerava v kratkem končati prodajo Adrie. Foto: BoBo

Omenjene ukrepe vsebuje letni načrt upravljanja kapitalskih naložb v Adrii Airways, s katerim je vlada soglašala na redni seji. Načrt je pripravil Slovenski državni holding (SDH), njegov nadzorni svet pa ga je odobril v ponedeljek.

Tako vlada kot SDH sta hkratno državno in zasebno dokapitalizacijo označila za najgospodarnejšo odločitev. Prvič zato, ker pomeni manjši strošek kot stečaj in ustanovitev nove letalske družbe, pa tudi zato, ker se s tem izločijo nekatera tveganja za nedovoljeno državno pomoč.

"Z državno dokapitalizacijo se ob hkratni prodaji zagotavlja razvoj in ohranitev slovenskega nacionalnega prevoznika in ostalih pozitivnih elementov, ki izhajajo iz povezanosti Slovenije s svetom, kot so prihodki iz turizma, pomena za gospodarstvo, nadaljnji pozitivni učinki na dobavitelje družbe, njene zaposlene ter poslovne partnerje," so sporočili po seji vlade.

Osem milijonov evrov
Dokapitalizacijska skupščina je sklicana za 19. januar, po predlogu uprave bodo lastniki odločali o povečanju kapitala družbe za osem milijonov evrov. Ni znano, koliko bo odštela država in koliko zasebnik. Neuradno naj bi iz proračuna šli trije milijoni evrov, kupec pa naj bi odštel med dva in pet milijoni evrov.

Med potencialnimi kupci se omenja nemške naložbene sklade, ki se ukvarjajo s prestrukturiranjem podjetij, Callista Private Equity, Intro Aviation in 4K Invest. Po poročanju TV Slovenija je slednji najverjetnejši kandidat.

Prodaja od leta 2013
Adria Airways je v postopku prodaje, in sicer je naprodaj 91,58-odstotni delež. Država ima 69,87-odstotni delež, ki ga upravlja SDH, DUTB 19,63-odstotni, SDH pa 2,08-odstotni delež. Vlada pričakuje, da bo SDH zaključil privatizacijski postopek na odprt in pregleden način, ob tem da bodo ustrezno izločena tveganja potencialno nedovoljene državne pomoči.

Privatizacija slovenskega letalskega prevoznika je bila predvidena že s sklepom DZ-ja iz leta 2013 o privatizaciji 15 podjetij. Podjetje PDP kot eden izmed pravnih predhodnikov SDH, ki je vodilo prestrukturiranje družbe, ni zagotovilo zadosti učinkovite preobrazbe družbe, kljub večkratni in izdatni državni pomoči, ki jo je bilo deležno podjetje.

S prenosom kreditnih obveznosti Adrie Airways na Družbo za upravljanje terjatev bank (DUTB) konec leta 2013 je v prestrukturiranje vstopila tudi slaba banka. Nekoordinirano delovanje obeh upravljavcev je ob zaostrenih tržnih pogojih dodatno zaostrilo finančni položaj Adrie in ga lani pripeljalo na rob insolventnosti.