Novosti glede vinjet še vedno burijo duhove. Foto: MMC RTV SLO/BoBo
Novosti glede vinjet še vedno burijo duhove. Foto: MMC RTV SLO/BoBo

Jasno je, da bodo morali lastniki vozil z dvema ali več osmi, ki imajo s prikolico ali brez nje dovoljeno težo do 3.500 kilogramov in so nad prvo osjo višja od 130 cm, za letno vinjeto odšteti občutno več denarja, kar 220 evrov. Mednje po presoji OZS-ja poleg kombijev spadajo tudi visoka terenska vozila in družinski enoprostorci. Mesečna vinjeta bi jih stala 80 evrov, tedenska pol manj. V istem, nižjem cenovnem razredu pa ostajajo vozila, ki ne presegajo omenjene meje 130 cm, a bodo morali tudi na njihova vetrobranska stekla vozniki nalepiti dražje vinjete. Nova cena se bo s 95 evrov dvignila na 110.

Merim, v kateri razred je padel moj avto. Pri prvi osi?
"Merim, v kateri razred je padel moj avto. Pri prvi osi?" se je vprašal Matej Praprotnik (@praprotnix). Foto: Twitter/@praprotnix
Dražje vinjete bodo prizadele invalide
Nov razred vinjet naj bi bil dvakrat dražji
Nove vinjete za kombije
Nov vinjetni razred za kombinirana vozila
Vlada podražila vinjete
Vlada uvaja nov vinjetni razred
Tujci nezadovoljni z vinjetami
Na vidiku dražje vinjete
Vlada še ni povišala cen vinjet
Zmeda glede podeljevanja nadomestne vinjete
Vinjete ni lahko zamenjati


Tudi ta teden so v slovenski tvitosferi najbolj odmevale nove cene zloglasnih vinjet. Kot kaže, se lahko zgodi, da bodo morali lastniki visokih terenskih vozil, družinskih enoprostorcev ali kombijev, ki jih uporabljajo kot osebna vozila, za letno vinjeto odšteti 220 evrov.



Meter v roke in na merjenje!
Po vladni uredbi, prejšnji teden jo je predstavil minister za infrastrukturo Samo Omerzel, bo namreč treba kupiti posebno vinjeto za vozila, ki so nad prvo osjo višja od 130 centimetrov ter s prikolico ali brez niso težja od treh ton in pol. Preprosto povedano: ni pomembno, ali je vozilo kombi ali ne, pomembna je le njegova višina nad prednjo osjo. Ker proizvajalci vozil tega ne navajajo, bodo morali vozniki pred nakupom vinjete vzeti v roke meter in sami izmeriti, kakšno bo treba kupiti.







220 evrov, 80 evrov, 40 evrov ...

Jasno je, da bodo morali lastniki vozil z dvema ali več osmi, ki imajo s prikolico ali brez nje dovoljeno težo do 3.500 kilogramov in so nad prvo osjo višja od 130 cm, za letno vinjeto odšteti občutno več denarja, kar 220 evrov. Mednje po presoji OZS-ja poleg kombijev spadajo tudi visoka terenska vozila in družinski enoprostorci. Mesečna vinjeta bi jih stala 80 evrov, tedenska polovico manj. V istem, nižjem cenovnem razredu pa ostajajo vozila, ki ne presegajo omenjene meje 130 cm, a bodo morali tudi na njihova vetrobranska stekla vozniki nalepiti dražje vinjete. Nova cena se bo s 95 evrov dvignila na 110.






Kako vse skupaj razložiti tujcem?

Toda pri nekaterih avtomobilih višine nad osjo, ki jo bodo preverjali tudi Darsovi nadzorniki, ni tako preprosto oceniti oziroma izmeriti. Pri Darsu sicer še razmišljajo, kako bodo omenjeno višino preverjali. Seveda pa bo zagotovo nova pravila še najtežje razložiti tujcem. Na AMZS-ju so tako že povedali, da bi bilo veliko preprosteje vinjetne razrede razvrstiti glede na težo vozila, kar bi lahko nadzorniki zelo preprosto preverili v prometnem dovoljenju.







SDS pozval k ponarejanju vinjet

Na nove cene vinjet so se odzvali pri SDS-u. Na strankarski spletni strani so objavili poziv k ponarejanju vinjet, bralce pa so pozvali, naj jih ne kupujejo, saj bodo predrage. Med drugim so zapisali, da bo ceneje, če bodo državljani in državljanke vinjeto fotografirali in jo natisnili na barvnem tiskalniku, potem pa nanjo nanesli lepilo ter jo prilepili na vetrobransko steklo. Če bi voznika ali voznico ustavil organ nadzora, so predlagali naslednje pojasnilo: "Tale letna vinjeta ni plagiat, je le malomarno narejena. In to prav gotovo ne more biti zadosten razlog za izdajo globe ali za odvzem vinjete."





Odzvali so se tudi pri NSi-ju

Na nove cene vinjet so se odzvali tudi v stranki NSi, kjer opozarjajo, da vlada z uvedbo nove vinjete za kombinirana vozila nalaga dodatno finančno breme številčnejšim družinam, ki ta vozila potrebujejo za prevoz otrok, pa tudi družinam z otroki s posebnimi potrebami oz. družinskimi člani, ki so gibalno ovirani. Vlado zato pozivajo, naj ukrepa v dobro teh družin in zanje ceno vinjet za kombinirana vozila, ki jih imajo družine za osebno uporabo, izenači s ceno vinjet osebnih vozil.

Jasno je, da bodo morali lastniki vozil z dvema ali več osmi, ki imajo s prikolico ali brez nje dovoljeno težo do 3.500 kilogramov in so nad prvo osjo višja od 130 cm, za letno vinjeto odšteti občutno več denarja, kar 220 evrov. Mednje po presoji OZS-ja poleg kombijev spadajo tudi visoka terenska vozila in družinski enoprostorci. Mesečna vinjeta bi jih stala 80 evrov, tedenska pol manj. V istem, nižjem cenovnem razredu pa ostajajo vozila, ki ne presegajo omenjene meje 130 cm, a bodo morali tudi na njihova vetrobranska stekla vozniki nalepiti dražje vinjete. Nova cena se bo s 95 evrov dvignila na 110.

Dražje vinjete bodo prizadele invalide
Nov razred vinjet naj bi bil dvakrat dražji
Nove vinjete za kombije
Nov vinjetni razred za kombinirana vozila
Vlada podražila vinjete
Vlada uvaja nov vinjetni razred
Tujci nezadovoljni z vinjetami
Na vidiku dražje vinjete
Vlada še ni povišala cen vinjet
Zmeda glede podeljevanja nadomestne vinjete
Vinjete ni lahko zamenjati