Robert Kubica se je pri 34 letih vrnil v karavano formule ena. Nazadnje je v elitnem razredu motošporta nastopal v sezoni 2011. Foto: Reuters

Najverjetneje bi vsak, ki bi utrpel toliko hudih poškodb v svoji karieri, profesionalno športno pot že zdavnaj zaključil in se posvetil čemu drugemu. Toda Kubica je, kot je priznal, rojen za dirkanje. Tako kot alpinista vselej vabijo gore, tako 34-letnik iz Krakova ne more brez dirkalnih stez.

"Zdaj se začenja najtežji del," je po vrnitvi v elitni razred motošporta odkrito dejal Poljak, potem ko je postalo jasno, da bo v letošnji sezoni dirkal za Williams. Obenem je priznal, da se ne bi odločil za vrnitev, če ne bi bil popolnoma prepričan, da je kos fizičnim in psihičnim naporom, ki so prisotni v tem športu.

Video: Huda nesreča Roberta Kubice v Montrealu.

Grozljiva nesreča v Montrealu 2007
Kubica je leta 2006 postal prvi poljski dirkač v formuli ena. S Sauberjem je nastopil v zaključku sezone in presenetil s 3. mestom na dirki za VN Italije v Monzi. V naslednji sezoni je nato čudežno preživel hudo nesrečo v Montrealu, ko je pri veliki hitrosti zletel s steze in trčil v betonski zid. Njegov dirkalnik je divje premetavalo po stezi, ustavil se je šele ob zaščitni ogradi na drugi strani. Vsi so se bali najhujšega, a Poljak jo je odnesel le s pretresom možganov in zvitim gležnjem. Naslednjo dirko v ZDA je izpustil, na progo se je vrnil že na dirki za VN Francije v Magny Coursu.

Pri Robertu niso pomembni fizični testi. Ni pomembno, koliko kilogramov lahko dvigne in jih prestavlja. Pomembna je celota - in on ima zares srečo. Ustvarjen je za dirkanje. Po naravi je izjemno močan.

dr. Riccardo Ceccarelli

Leto dni po nesreči do prve in edine zmage
Leto dni pozneje je na prizorišču svoje najhujše nesreče v karieri formule ena, v kateri je na njegovo telo ob trku delovala neverjetna gravitacijska sila 75 G-jev ‒ zmagal! Nekaj, kar še danes odmeva med ljubitelji kraljice motošporta. Na odru za zmagovalce sta se mu pridružila moštveni kolega pri Sauberju Nick Heidfeld in David Coulthard (Red Bull). Pred začetkom sezone 2010 je Kubica zamenjal moštvo in kariero nadaljeval z Renaultom, s katerim se je trikrat uvrstil na oder za zmagovalce, s svojimi predstavami je pritegnil pozornost največjih moštev v formuli ena, zlasti Ferrarija, ki je bil pripravljen s Poljakom podpisati za sezono 2012.

Kubica po nesreči februarja 2011 v bližini Genove. Na novo sezono v formuli ena se je želel optimalno pripraviti s tekmovanjem v reliju, kar je skoraj plačal z življenjem. Foto: Reuters

Poškodba mu je odnesla sanje
Vseeno se lahko odkrito vprašamo, kaj vse bi Kubica lahko dosegel, če se ne bi huje poškodoval februarja 2011 med vožnjo na štart preizkušnje v reliju. Tedaj je bilo že vse praktično dogovorjeno za prestop k Ferrariju sezono pozneje, v kateri bi točke za moštvo iz Maranella nabiral skupaj s Fernandom Alonsom, a po nesreči s škodo fabio, s katero je želel priti na štart dirke Ronde di Andora v bližini Genove, je bilo sanj o dirkanju s kultnim rdečim dirkalnikom konec. Pri visoki hitrosti je trčil v zid okoli neke cerkvice in utrpel več zlomov desne roke in noge. Kirurgom, na čelu s specialistom Igorjem Rossellom, je v tamkajšnji bolnišnici po zahtevnem sedemurnem posegu uspelo rešiti njegovo dlan, a vprašanje je bilo, do kakšne mere jo bo lahko uporabljal. Okrevanje je trajalo več kot leto dni, Kubica pa si je naposled popolnoma opomogel.

Kubica, ki je leta 2006 prodrl v formulo ena, je štiri sezone dirkal za BMW Sauber (na fotografiji), leta 2010 je prestopil k Renaultu. Foto: Reuters

V simulatorju z le eno roko do izjemnega časa
Med okrevanjem pri specialistu za športno medicino dr. Riccardu Ceccarelliju, ki je v preteklosti pomagal že več kot 70 dirkačem formule ena, je večkrat dirkal v simulatorju. Čeprav je volan upravljal zgolj z levo roko ‒ desno nogo je imel še vedno zlomljeno, na desni roki ga je čakala še vrsta operacij ‒, je nanizal nekaj zares izjemnih rezultatov. Na enem izmed testov se je spustil v obračun z dirkačem iz razreda GP3. Oba sta odpeljala krog na istem dirkališču. "Razlika je bila več kot očitna. Dirkač GP3 je res dirkal na robu svojih zmožnosti, videlo se je, da je v krog dal vse, kar je imel. Robert je bil miren, dirkal je le z eno roko, volan je obračal zelo počasi. Menil sem, da progo komaj spoznava, a ko sem na koncu pregledal dosežene čase, sem ugotovil, da je bil od tekmeca več kot pol sekunde hitrejši. Dirkal je zelo natančno, niti v enem zavoju ni storil napake. To je bilo res neverjetno," je tedaj sedmi sili pojasnil Ceccarelli. Dodal je: "Pri Robertu niso pomembni fizični testi. Ni pomembno, koliko kilogramov lahko dvigne in jih prestavlja. Pomembna je celota ‒ in on ima zares srečo. Ustvarjen je za dirkanje. Po naravi je izjemno močan."

34-letnik iz Krakowa se je po devetih sezonah z williamsom vrnil v formulo ena. Foto: Reuters

Ljudi ocenjujem po tem, kaj lahko storijo, in Robert je vselej presegel naša pričakovanja.

Claire Williams

C. Williams: Robert je presegel naša pričakovanja
Kubica bo v novi sezoni dirkal za Williams skupaj z Georgeem Russllom. Britanski konstruktor že dlje životari, zadnji naslov dirkaškega prvaka je osvojil leta 1997 z Jacquesom Villeneuvom. Po relativno klavrnih zimskih testiranjih je Kubica tako rekoč edina svetla točka moštva. "Roberta ne vidim kot poškodovanega dirkača. Nikoli ga nisem. Ljudi ocenjujem po tem, kaj lahko storijo, in Robert je vselej presegel naša pričakovanja. Čeprav lani ni dobil sedeža v našem moštvu, se je odločil, da bo z nami sodeloval kot rezervni dirkač in nam pomagal pri razvoju. To pove vse o njegovem močnem značaju. Zato odločitev, da dobi sedež za letošnjo sezono, ni bila prav nič težka," pa je za moštveno spletno stran dejala namestnica vodje moštva Williams, Claire Williams.

Nova sezona formule ena se začenja ta konec tedna v Melbournu, kjer je v nedeljo na sporedu dirka za VN Avstralije. Prvi prosti trening se začne v petek ob 2. uri zjutraj po našem času, kvalifikacije so v soboto ob 7. uri, dirka pa v nedeljo ob 6.10.