Pogi na Poggiu? Zadnji dve leti se mu napadi tam niso bili najbolj koristni. Zato pa je Pogačar ob debiju leta 2020 že napadal na Cipressi in poskrbel za močno razredčitev glavnine. Foto: RCS Sport
Pogi na Poggiu? Zadnji dve leti se mu napadi tam niso bili najbolj koristni. Zato pa je Pogačar ob debiju leta 2020 že napadal na Cipressi in poskrbel za močno razredčitev glavnine. Foto: RCS Sport

Prvi kolesar sveta je osupnil kolesarski svet z napadom in 81-km samostojno vožnjo za slavje na novodobni klasiki Strade Bianche. Zdaj je Tadej Pogačar našpičen za dirko, na kateri bo vozil četrtič, doslej pa je stopnjeval uvrstitve 13., 5. in lani 4. mesto. Na stavnicah so ga v zadnjih dneh kar izenačili s predtem prvim favoritom. Ni skrivnost, da je gorenjski volk lačen zmage na skorajda domačem spomeniku.

Kot smo videli že ničkolikokrat, je to ena najtežjih preizkušenj. Lahko se konča na veliko različnih načinov. Seveda bomo skovali načrt in skušali priti v najboljši možni položaj. To je dirka, na kateri si srčno želimo zmagati.

Tadej Pogačar

Prvič in edinkrat letos na klasikah: MvdP – Pogi

Mathieu van der Poel bo v soboto šele začel svojo cestnokolesarsko sezono 2024, potem ko je bil pozimi razred zase v ciklokrosu. Lani je Nizozemec matiral Pogačarja, Wouta van Aerta in Filippa Ganna z raketnim pospeškom ob krajevni tabli Poggio di Sanremo. Le 400 metrov pod vrhom zadnjega in odločilnega klanca je naredil razliko do omenjenih treh ter se z izjemnim spustom odpeljal proti zmagi na Via Romi. Van der Poel je zatem osvojil še Pariz–Roubaix in mavrično majico svetovnega prvaka v Glasgowu.

Lani je Nizozemec izgubil en pomemben superzvezdniški dvoboj: na Ronde van Vlaanderen je slavil Slovenec. Vendar se strmi vzponi po kockah ne morejo primerjati z maratonom, kjer odločajo vzponi, ki jih zlahka premagujejo tudi vsakdanji kolesarji.

Pogačar v ospredju klasike Milano–Sanremo
Sorodna novica Van der Poel matiral Pogačarja, van Aerta in Ganno

Kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima

Kako se lahko Pogačar otrese van der Poela? Zadnji dve leti je kapetan UAE Emirates napadel na Poggiu. Lani z enim silovitim pospeškom 1,1 km pred vrhom, leta 2022 kar štirikrat, a prehitro in še ob vetru v prsi. Te je izkoristil Matej Mohorič in z vratolomnim spustom kot prvi Slovenec osvojil Milano–Sanremo.

Kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima, je tudi letošnje vodilo Mohoriča, ki sodi v naslednji ožji krog favoritov. Ob drugem Slovencu so tukaj še Mads Pedersen z močno podporo ekipe Lidl Trek, Christophe Laporte iz Visme Lease a Bika in lani drugouvrščeni Filippo Ganna (Ineos Grenadiers).

A ker je La Classicissima, klasika vseh klasik, pregovorno najlažja pomembna dirka za dokončati in najtežja za zmagati, se kaj lahko zaplete in pridejo v ospredje drugi aduti najmočnejših ekip. Zlasti, če bi prvič po letu 2016 sprintala vsaj malce številnejša skupina. Jonathan Milan (Lidl Trek), Jasper Philipsen (Alpecin Deceuninck), Olav Kooij (Visma Lease a Bike), Biniam Girmay (Intermarché Wanty) so sprinterji, ki sanjajo o vrnitvi sprinterskega spomenika (Caleb Ewan zaradi bolezni ne bo nastopil).

Sorodna novica Pogačar: Nisem še rekel zadnje v Sanremu

Na startu sedem nekdanjih zmagovalcev

V šprintu sta La Primavero (pomlad) od letos sodelujočih osvojila Alexander Kristoff (Uno X Mobility) leta 2014 in Arnaud Démare (Arkea B&B Hotels) leta 2016. Nato se je glavnina vedno razbila v zadnjem kilometru Poggia, ko je tam kot po pravilu napadel Julian Alaphilippe (Soudal QuickStep), a mu je leta 2017 zmago še speljal Michal Kwiatkowski. Francoz je slavil leta 2019, leto zatem pa je izgubil sprint dvojice proti van Aertu, ki pa ga letos ni v Italiji. Pri ameriški ekipi Lidl Trek bo svoje izkušnje in noge za uspeh Pedersena ali Milana delil Jasper Stuyven, zmagovalec leta 2021.

Oba Slovenca bosta v svojih ekipah imela v pomoč po enega rojaka: Domen Novak pri UAE Emirates in Matevž Govekar pri Bahrain Victorious.

Vrnitev na Milano–Sanremo je zame vedno posebno čustvo. V tej sezoni sem se do zdaj počutil zelo dobro in se res veselim letošnje dirke. Verjamem, da imam priložnost za zmago, in če se mi bo ponudila, jo bom izkoristil. V soboto bomo morali biti zelo potrpežljivi in počakati na pravi trenutek.

Matej Mohorič

Ne iz Milana, temveč prvič iz Pavie

Pregovorno in tudi po pravilih najdaljša dovoljena dirka leta je letos dolga "le" 288 km in je najkrajša po letu 2013, ko so jo skrajšali zaradi sneženja in dežja. Zadnja tako kratka La Primavera je bila leta 2002. Razlog letošnjega skrajšanja je selitev starta, karavani pa bo prizaneseno z zaprto vožnjo iz središča Milana. Dejanski start namreč gosti Pavia, kraljevsko mesto Vzhodnih Gotov in Longobardov, ko so po razpadu Rimskega imperija zavladali nad večino Italije.

Razen spremenjenega začetka sledi tradicionalna trasa, ki je bila v osnovi začrtana že ob premieri leta 1907. Dolgi položni prelaz Turchino, prek katerega se zapusti Lombardija in preide v Ligurijo, zatem trije hribčki: Capo Mele, Capo Cervo in Capo Berta. Zadnji je odločal še v 70. letih ob serijskih zmagah rekorderja Eddyja Merckxa, ki je skupno kar sedemkrat osvojil prvi spomenik sezone.

Že zadnjih 42 let je zaključek nespremenjen: v zadnjih 28 kilometrih najprej pride Cipressa (5,6 km s 4,1 %), nato znameniti Poggio di Sanremo (3,7 km s 3,7 %). Zaradi močno izboljšanih cest v 50. letih Turchino ni bil več resnejši dejavnik na dirki, zaradi česar so leta 1960 dodati Poggio ob vstopu v Sanremo. Ob seriji sprinterskih odločitev so dirko nato leta 1982 začinili z vključitvijo Cipresse, ki pa je nazadnje dala zmagovalca zdaj že oddaljenega leta 1996, ko je z manjšo skupinico pobegnil Gabriele Colombo.

Zaradi plazu nad cesto pred Finale Ligure lahko zadnji trenutek pride do spremembe in vključitve vzpona na La Manie (4,5 s 6,9 %). Gre za klanec, ki je bil del trase dirke med letoma 2008 in 2013, prireditelji pa so si ga ogledovali že dolgo pred tem, da bi otežili delo, a ravno v teh letih je bilo največ zmag za šprinterje. Foto: RCS/@ammattipyoraily
Zaradi plazu nad cesto pred Finale Ligure lahko zadnji trenutek pride do spremembe in vključitve vzpona na La Manie (4,5 s 6,9 %). Gre za klanec, ki je bil del trase dirke med letoma 2008 in 2013, prireditelji pa so si ga ogledovali že dolgo pred tem, da bi otežili delo, a ravno v teh letih je bilo največ zmag za šprinterje. Foto: RCS/@ammattipyoraily
135 Martin Hvastija o slovenskem začetku kolesarske sezone. Tudi o Milanu–Sanremo.

Šef nima nič proti napadu prek Cipresse

Lahko emirati in Pogačar res sprožijo napad že na Cipressi, od vrha katere je do cilja še 22 kilometrov? Športni vodja Matxin Fernandez se odkrito poigrava s to idejo. "Zakaj ne? Zame je skrivnost v tem, da Cipresso prevozim v manj kot devetih minutah," je za GCN razlagal Bask in nadaljeval: "Pred dvema letoma je Davide Formolo vzpon premagal v 9:30 in v prvi skupini je bilo le še 27 kolesarjev. Lani, ko je bil čas 9:50, je bilo na vzponu skoraj 70 kolesarjev. Letos je mogoče iti pod devet minut. Po mojem mnenju to lahko stori največ 20 kolesarjev."

Psihološke igrice ali pritisk na preostale ekipe, kot je bila Pogačarjeva šaljiva napoved, kje bo napadel na belih cestah Toskane, kar je nato tudi uresničil. Matxin pritisk pričakovanj vseeno vali na svetovnega prvaka: "Favorit za Dirko Milano–San Remo je Mathieu van der Poel. Je številka ena in je zadnji zmagovalec te dirke."


115. MILANO–SANREMO, prvi spomenik sezone

Pavia–Sanremo, 288 km:

Start v Pavii ob 10.00, v cilju v Sanremu okoli 17.00. Trije Capi se začnejo po 15.30, pod Cipreso bo karavana okoli 16.25, pod Poggiom pa okli 16.50. Zaključni dve uri bomo spremljali z aplikacijo MMC živo.

Startna lista: