Kljub glasbeni ponudbi in številnim obstranskim dejavnostim so se obiskovalci večino časa zabavali po svoje. Foto: MMC RTV SLO
Kljub glasbeni ponudbi in številnim obstranskim dejavnostim so se obiskovalci večino časa zabavali po svoje. Foto: MMC RTV SLO
Dubioza kolektiv
Zbrane so še pred nastopom skupin Dubioza kolektiv, The Qemists, S.A.R.S. in Revco World ogrevali domači Eightbomb, Stara šula in hrvaški Pink studio. Foto: MMC RTV SLO
Recycle Man
Plesni del prizorišča je med drugim zabaval Recycle Man. Foto: MMC RTV SLO
Schengenfest 2011
Večje prizorišče je vsekakor največji dokaz, da se festival še razvija. Foto: MMC RTV SLO
Matjaž Javšnik
Obiskovalce nedeljskega popoldneva je med drugim s svojimi humornimi vložki zabaval tudi igralec Matjaž Javšnik. 'Meni so rekli, da tu pelje cesta na Hrvaško. In sem tu že šest ur. Jaz ljudem zaupam, da je res tako, in bom tu še malo čakal,' je v svojem slogu svoj prihod v Vinico za MMC pojasnil Javšnik. Foto: MMC RTV SLO

Okoli sto ljudi, Magnifico in norija, ko je naznanil belokranjsko himno sredi Vinice - takšni so
spomini na prvo leto Schengenfesta vsakoletnih obiskovalcev festivala. Štiri leta kasneje:
okoli 4.000 ljudi do zadnjih atomov moči skakajoči na Dubiozo kolektiv in ostale nastopajoče.

Okoli sto ljudi, Magnifico in norija, ko je napovedal "belokranjsko himno" sredi Vinice - takšni so spomini vsakoletnih obiskovalcev festivala na prvo leto Schengenfesta. Štiri leta pozneje: okoli 4.000 ljudi je tretji večer festivala do zadnjih atomov moči skakalo na glasbo skupine Dubioza kolektiv in preostalih nastopajočih.

Sam festival je namreč od leta 2008 doživel številne spremembe, največja med njimi pa se je zgodila letos, ko so organizatorji premaknili samo prizorišče okoli 300 metrov stran od prvotnega in s tem omogočili prostor za še več obiskovalcev.

Nova lokacija je "rednim obiskovalcem" omogočila še več prostora za kampiranje in parkiranje, a to še vedno ni pomagalo, da ne bi bil sprehod mimo šotorov miselna uganka, podobna Pac-Manu. Travnik pod glavnim odrom, ki je bil tudi sinoči spremenjen v parter, je gostil za odtenek manj ljudi kot v soboto (ko jih je bilo največ, okoli 7.000). A tisti, ki so prišli, oz. tisti, ki so vztrajali, so dobili več kot ljubitelji festivala v preteklih dveh dneh.

Tu imamo v mislih predvsem energijo, ki jo je sprožil že belgijski Revco World s svojimi rockovsko-techno - na trenutke celo disko - priredbami. Z njimi so pripravili ozračje za neutrudljivo srbsko turnejsko atrakcijo S.A.R.S. (ki je postala že skoraj nepogrešljivi del domačih festivalov). "Navajeni smo. Zadnje dve leti intenzivno nastopamo povsod - s krajšimi premori, tako da se navadiš tega ritma. Ampak še več, velikokrat se nam zgodi - kot se nam je danes -, da spimo samo tri ure in nato pridemo na nastop v kraj, kjer sploh nimamo dogovorjeno, kje bomo prespali," je koncertni ritem skupine za MMC pokomentiral pevec skupine Žare.

Preverjeni recept za uspeh
Osemčlanska glasbena zasedba, poimenovana Sveže amputirana roka Satrianija (krajše S.A.R.S.), iz Beograda je Vinici ponudila svojevrstno kombinacijo popa, rocka, reggaeja, hip-hopa in bluza z elementi tradicionalnega srbskega folka skozi skladbe, kot so Može i drugačije, Mir i ljubav, Zemlja nije ničija, Ratujemo ti i ja, Ja se budim in udarne Ko rade, Prespektiva, Rakija ter nepogrešljivo za konec Buđev lebac, ki jo je v veliki večini od začetka do konca zapel kar Schengenfest sam.

Lačni še več S.A.R.S.-ov pesmi so jih poslušalci nemočno spustili z odra, toda na njega se je naselila prava drum'n'bass poslastica večera. Z Otoka so prišli The Quemists. Zasedba, ki je prvotno štela bobnarja, basista in kitarista, je v poznih 90. letih preteklega stoletja našla svoj način izražanja v hitrejših ritmih in nastala je fuzija, ki je sinoči razplesala do polovice napolnjen parter.

Udarni ritmi na manjšem odru
To je bil morda tudi edini pravi trenutek za dilemo, kajti na elektroodru je ravno med njihovim nastopom s svojimi nenavadnimi in hkrati ritmičnimi remiksi navduševal duo Diskobajagi. Hir aj kam, hir aj go (Magnifico), We Will Rock You (Queen) in Surfin' USA (The Beach Boys) - nezdružljiva kombinacija? No, za mikse Diskobajage že ne.

Na elektroodru se je nato predstavil stari znanec Schengenfesta (nastopil je že lani), toda letos je tja prišel pod drugačnim imenom in z drugačnim namenom. Ali Ena je v Vinici nadomestil Recycle Man. "Po eni strani sem tu zato, ker sem zdaj začel nastopati kot didžej, po drugi strani pa zato, ker se bendi ne ponavljajo vsako leto na tem festivalu," je za MMC pojasnil Recycle Man, nekoč znan kot Ali En.

Vse večje pričakovanje pod glavnim odrom pa je raslo med čakanjem na bosanske hip-hoperje s pridihom reggaeja, duba, rocka in bosanske folklore - Dubioza kolektiv. Že ko so člani njihove tehnične ekipe obesili transparent z njihovim imenom, je to poželo velik aplavz.

Potem ko so jih oboževalci priklicali na oder, pa se je začela standardna plesno-pevska ekshibicija s skladbami, kot so Wake up, Walter, Firma ilegal, Dosta ... Svoj nastop so končali s himno Blam Blam, ki so ji dodali še svojevrstno priredbo pesmi Funk Soul Brother (ki jo v originalu izvaja Fatboy Slim). "Bilo je schengensko, kot v Evropski uniji," so svoj nastop za MMC komentirali člani skupine Dubioza kolektiv, ki so v Slovenijo prišli iz Poljske.

Sklenitev četrtega festivala je pripadla šestčlanski mednarodni zasedbi Kultur Shock japonskega, bosanskega, srbskega, hrvaškega, bolgarskega in ameriškega izvora, ki je popeljala zbrane v ponedeljkovo jutro in željo, da se vrata Schengenfesta čim prej spet odprejo prihodnje leto.

Več si lahko ogledate v spodnji galeriji.