Otoki v arhipelagu Jabuka so zaščiteni. Foto: Google Maps
Otoki v arhipelagu Jabuka so zaščiteni. Foto: Google Maps

Turška ladja Haksa, dolga 85 metrov, ki pluje pod italijansko zastavo in bi morala pripluti v Koper, prevaža tri tisoč ton magnezita in 70 ton pogonskega goriva in maziv.

Magnezit se zaradi obstojnosti pri visoki temperaturi uporablja pri izdelavi ognjevzdržnih materialov.

Klic v sili je kapitan ladje poslal okoli 4. ure zjutraj, ko je v strojnico v podpalubju vdrla voda. Plovilo je tonilo, ker je vanj vdirala voda. Ugotovili so, da vzrok za to najverjetneje ni bilo trčenje, ampak obraba materiala. Ladja je namreč že precej stara.

Na ladji ostaja kapitan
Na ladji je bilo 13 članov posadke, enajst Turkov in dva Indijca, od katerih jih je pomorska policija z ladje evakuirala osem, ki so se nasmejani in olajšani že izkrcali v Splitu.

Na ladji medtem ostaja kapitan s tremi člani posadke, četverica pa evakuacijo zavrača, saj so se trudili zaustaviti vdiranje vode v podpalubje.

Pomočnik hrvaškega ministra za morje, promet in infrastrukturo Siniša Orlić je pozno popoldne v Zagrebu pojasnil, da jim je uspelo zaustaviti prodiranje vode v trup ladje ter da naj bi vlačilec družbe Brodospas še drevi priplul do nje in jo odvlekel na popravilo. Kot je dejal, je še zjutraj kazalo, da bo ladja potonila in je bil položaj precej nevaren. "Upamo, da se bo akcija, ki še vedno poteka, končala brez človeških žrtev in onesnaženja morja," je dodal.

Trenutno stanje je po poročanju hrvaškega portala pod nadzorom, prav tako ni podatkov o onesnaženju morja. Je pa hrvaško ministrstvo za morje, promet in infrastrukturo kljub temu sprejelo potrebne ukrepe za preprečitev in sanacijo morebitnega onesnaženja.