Maersk upravlja s približno šestino svetovnega prevoza zabojnikov. Foto: Reuters
Maersk upravlja s približno šestino svetovnega prevoza zabojnikov. Foto: Reuters

Nadomestno pot so uporabljali že lani, a so zaradi zaščitnih ukrepov spet prešli na običajno plovbo. Zdaj se je izkazalo, da so tveganja vendarle prevelika.

Plovba okoli Afrike lahko pomeni približno 10-dnevno podaljšanje potovanja in zahteva več goriva ter več delovnega časa posadke, poroča Al Džazira. Plovba prek Rdečega morja in nato Sueškega prekopa je najkrajša pot iz Azije v Evropo.

Hutijevci pravijo, da napadajo ladje v Rdečem morju, povezane z Izraelom, in sicer kot izraz solidarnosti s Palestinci, ki so žrtve neprestanega izraelskega bombardiranja Gaze.

Maerskovo kontejnersko ladjo je med prečkanjem ožine Bab el Mandeb, ki Rdeče morje povezuje z Adenskim zalivom, po navedbah družbe v nedeljo zadel izstrelek. Nato so jo napadla štiri plovila s hutijevci, vendar so helikopterji z bližnjih ameriških rušilcev, ki so se odzvali na klic na pomoč, tri potopili, četrto plovilo pa je pobegnilo.

Jemenski hutijevci v znak solidarnosti s Palestinci v Gazi vse pogosteje izvajajo napade z brezpilotnimi letalniki in raketami na trgovske ladje v Rdečem morju in Adenskem zalivu. Od 18. novembra je bilo teh napadov po navedbah ameriških pomorskih sil na Bližnjem vzhodu 25.

Zaradi povečanega števila napadov na tem strateškem območju so se nekateri lastniki velikih trgovskih ladij začeli izogibati Rdečemu morju, kar pa pomeni daljše in dražje poti. ZDA so decembra zato ustanovile večnacionalno pomorsko koalicijo za zaščito ladijskega prometa.

Kljub temu številna ladjarska podjetja še vedno preusmerjajo svoje ladje okoli Afrike. Tudi Indija zagotavlja vojaško spremstvo za indijske zabojniške ladje okoli Rdečega morja.

Zaradi napadov v Rdečem morju manj ladij v Kopru