Foto: Reuters
Foto: Reuters

Nemška vlada se je, da bi zmanjšala proračunsko luknjo, zedinila, da bo cena na izpuste ogljikovega dioksida v prihodnje višja. Dajatve bodo udarile vse, ki se ogrevajo in točijo gorivo. Tovornjaki, odvisno od emisijskega razreda, že plačujejo za približno 80 odstotkov višje cestnine.

Največ razburjenja med kmeti, ki s traktorji protestirajo v različnih mestih, je povzročil vladni predlog o ukinitvi subvencije na gorivo v kmetijstvu, ki znaša dobrih 21 centov na liter. Za manjše kmetije to pomeni, da se strošek za gorivo poveča za v povprečju 5000 evrov na leto.

"Po grobem izračunu bi cestne takse in dizelsko gorivo za našo kmetijo pomenili dodatno finančno breme 20.000 evrov na leto. To se mi osebno zdi nesprejemljivo. Mladim kmetovalcem moramo pokazati perspektivo, ti načrti pa jo popolnoma uničujejo," je povedala 22-letna Jule Bonsels, ki kmetuje v Severnem Porenju.

Predlog črtanja subvencij kmetom se lahko še spremeni, a potem mora vlada milijardo evrov privarčevati drugod. Očitno pa se napoveduje tudi podražitev letalskih vozovnic. Nemška vlada namreč razmišlja o uvedbi davka na zračni promet letalskih družb, ki letijo iz države. Predlog je za domači trg konkurenčno nevtralen. Dodatni obdavčitvi kerozina se Nemčija odpoveduje, ker letalske družbe ukrep zaobidejo s polnjenjem rezervoarjev v tujini.

Sredi decembra so se na hitro iztekle podpore za nakup električnih avtomobilov. Večina avtomobilskih proizvajalcev bo svojim kupcem subvencijo nadomestila iz lastnega žepa, sicer bo že tako slabše povpraševanje po e-vozilih še naprej upadalo.