Volivci bodo o kandidatih za državni zbor odločali 21. septembra. Foto: MMC RTV SLO
Volivci bodo o kandidatih za državni zbor odločali 21. septembra. Foto: MMC RTV SLO
Na pot po Sloveniji bodo kmalu krenili tudi strankarski avtobusi z logotipi in parolami strank. Avtobus na fotografiji je vozil v času slovenskega predsedovanja EU-ju. Foto: Kompas
Kako bomo volili?
Začetek volilne kampanje

Rok za oddajo kandidatur je 27. avgust, zato še ni znano, koliko strank bo nastopilo na volitvah, zagotovo pa bo nastopilo vseh devet parlamentarnih strank. Znano je, da bo zunajparlamentarna stranka SMS kandidirala skupaj z SLS-om, usoda stranke koprskega župana Borisa Popoviča Slovenija je naša pa je še neznana. Popovič je najprej napovedal samostojno kandidaturo stranke, potem pa je napoved preklical.

Stranke in kandidatne liste bodo volivke in volivce lahko nagovarjale vse do petka, 19. septembra, ko bo pred nedeljskim glasovanjem nastopil volilni molk.

Za volilno kampanjo štejejo vse politične oglaševalske vsebine in druge oblike politične propagande, katerih namen je vplivati na odločanje volivk in volivcev. Za volilno kampanjo šteje zlasti propaganda v medijih, elektronskih publikacijah in z uporabo telekomunikacijskih storitev, plakatiranje ter javni shodi.

S čim bodo stranke prepričevale volivce?
DeSUS: Živeti Bolje. Socialna in pravična država za vse generacije.
LDS: Pridruži se prihodnosti!
Lipa: Moja Slovenija je drugačna. Za Slovenijo vrednot.
NSi: Naslednji korak: Še boljša Slovenija.
SD: Odgovornost za spremembe.
SDS: Slovenija na pravi poti.
SLS: Gremo v akcijo.
SNS in Zares sloganov še nista predstavila.

Financiranje kampanje omejeno
Za financiranjre kampanje so morali organizatorji do 7. avgusta odpreti posebne račune, višina stroškov, ki jih smejo organizatorji porabiti, pa je omejena. Tako ne sme preseči 0,40 evra na posameznega volilnega upravičenca v volilnem okraju oziroma volilni enoti, v kateri je vložena lista kandidatov. Ministrstvo za notranje zadeve je sporočilo, da bo na letošnjih volitvah 1.699.286 volilnih upravičencev, kar pomeni, da bo lista, ki bo imela kandidate v vseh volilnih okrajih, za financiranje kampanje lahko porabila slabih 680.000 evrov.

Med stroške volilne kampanje spadajo stroški tiskanja in razobešanja plakatov, objavljanja predvolilnih oglasov in sporočil v javnih glasilih, stroški organizacije in izvedbe predvolilnih shodov ter stroški tiskanja, reprodukcije in razpošiljanja predvolilnega materiala, ki se pošilja neposredno volivcem.

Plakatna mesta za vse kandidate
Plakate bo dovoljeno lepiti na plakatnih mestih, ki jih je določila lokalna skupnost, pri tem pa mora vsem organizatorjem brez plačila zagotoviti enakopravnost. Uničevanje ali prelepljanje plakatov je prepovedano, organizatorji pa jih morajo odstraniti najpozneje v 15 dneh po dnevu glasovanja.

Zakon o volilni in referendumski kampanji ureja tudi organiziranje predvolilnih shodov. Ti, denimo, niso dovoljeni v prostorih državnih organov, organov samoupravnih lokalnih skupnosti in javnih zavodov ter prostorih verskih skupnosti.

M. R.

Kako bomo volili?
Začetek volilne kampanje