Prenovljena ibiza je bila na zunaj deležna le majhnih kozmetičnih popravkov. Foto: Seat
Prenovljena ibiza je bila na zunaj deležna le majhnih kozmetičnih popravkov. Foto: Seat

Seat je lani praznoval 30. obletnico modela ibiza. Do zdaj so po vsem svetu prodali več kot pet milijonov primerkov. Pred prihodom nove, pete generacije je bil aktualni model deležen posodobitve.

Seat bo peto generacijo ibize predstavil konec prihodnjega leta ali najpozneje v začetku leta 2017, zdaj pa je ponudil prenovljeni aktualni model. Premierno bo predstavljen na avtomobilskem salonu v Barceloni, v ponudbi pa ostajajo različice s tremi in petimi vrati in karavanska ibiza ST.

Nove barvne možnosti za več individualizacije
Oblikovne posodobitve se nanašajo na nekoliko spremenjena prednja svetila z LED-dnevnimi lučmi, nova je oblika lahkih platišč v izmeri 16 in 17 palcev, na seznamu barv sta novi "pošastno" siva in rdeča "čili". V potovalni kabini sta spremenjena armaturna plošča in multifunkcijski volan, materiali so kakovostnejši, Španci izpostavljajo več opreme. Nova je druga generacija informacijsko-zabavnega sistema easy connect z zaslonom, občutljivim na dotik, in navigacijo, že uveljavljena tehnologija v koncernu Volkswagen Mirror Link, ki omogoča preslikavo mobilnega telefona na zaslon avtomobila, nov je avdiosistem s šestimi zvočniki, parkiranje vzvratno olajša kamera ...

Opcijsko bo mogoče okvir prednje maske, vzvratna ogledala, aluminijasta platišča, detajle na volanu, obrobe zračnikov prilagajati lastnemu barvnemu okusu.

Novi trivaljni in štirivaljni agregati Euro6

Izboljšano je bilo vzmetenje, dobila je novo generacijo trivaljnih in štirivaljnih motorjev, ki zadovoljujejo emisijske standarde Euro6. Najbolj ekonomična dizelska, 1,4-litrska, različica s 55 kilovati moči po tovarniških podatkih v kombiniranem ciklu porabi 3,4 litra plinskega olja na 100 kilometrov, emisije CO2 so 88 gramov na kilometer. Vstopni bencinski motor je trivaljni atmosferski 1,0-litrski pogonski agregat s 55 kilovati moči, dobila je tudi 1,4-litrski štirivaljni turbobencinski motor z možnostjo izklopa dveh valjev (ACT).
Zgodovina sega v leto 1984
Seat je prvo generacijo ibize predstavil leta 1984. To je bil za Špance zelo pomemben model, ki so ga lansirali po razhodu z italijanskim Fiatom in pred združitvijo leta 1986 z danes večinskim lastnikom Volkswagnom. Pri razvoju prve generacije so sodelovali tudi inženirji Porscheja, za oblikovanje so poskrbeli pri slavni italijanski oblikovalski hiši Giugiaro. Do leta 1993 so izdelali 1.308.461 primerkov.

Leta 1993 se je pojavila druga generacija modela, spet z oblikovalskim podpisom Giugiara. Bila je večja, z zmogljivejšimi pogonskimi motorji, z njo so v letih 1996, 1997 in 1998 sodelovali celo na prvenstvu relija. Leta 1996 se je pojavila prva športna ibiza cupra z 2,0-litrskim motorjem s 110 kilovati moči. Do leta 2002 so izdelali 1.522.607 primerkov druge generacije ibize.

Konec leta 2002 se je predstavila tretja generacija, ki jo je oblikoval priznani Volkswagnov oblikovalec Walter de'Silva, ki zdaj že nekaj let skrbi za oblikovanje vozil Kia. V šestih letih so izdelali 1.221.200 primerkov. Aktualno, četrto generacijo, predstavljeno leta 2008, je izrisal Luc Donckerwolke.