Djeco je bilo eno prvih podjetij, ki je začelo izdelovati sestavljanke v obliki silhuet. Foto: Katja Štok
Djeco je bilo eno prvih podjetij, ki je začelo izdelovati sestavljanke v obliki silhuet. Foto: Katja Štok

Večkrat nagrajeno sicer družinsko francosko podjetje s sedežem v Parizu je danes eden opaznejših igralcev na trgu otroških iger, pa čeprav v podjetju poudarjajo, da jih masovna proizvodnja ne zanima. Svoje nišne izdelke prodajajo v več kot 60 državah sveta prek izbranih distributerjev, v izbranih trgovinah, tudi v muzejih Louvre v Franciji, Tate v Združenem kraljestvu in MoMA v ZDA.

Dobre igrače so tiste, ki so kreativne, ki otrokom ponudijo nekaj novega in jih nečesa naučijo.

David Sainte-Cluque, Djeco

Ustvarijo skoraj en nov izdelek na dan, oziroma 250 na leto, kar je resnično veliko, upoštevajoč, da želijo z vsakim izdelkom izstopati in dobiti pozornost novodobnih otrok tehnologije, ki raje kot s papirjem ustvarjajo s tapkanjem po zaslonu.

V svojem prizadevanju po inovativnosti je bil ravno Djeco eno prvih podjetij, če ne kar prvo, ki je recimo preseglo sestavljanke pravokotnih oblik in jih začelo izdelovati v obliki, podobi tisti, natisnjeni na njej, kot sta, recimo, oblika gradu ali kočije s princesko, pri čemer so sestavljanke embalirali v lične kartonaste kovčke. Djekojevi izdelki, katerih razpon sega od iger, ustvarjalnih dejavnosti do dekorativnih in papirnatih izdelkov, so razpoznavni predvsem po slikovitih ilustracijah in izboru naravnih materialov, kot sta les in trši karton.

Zgodba podjetja sega v leto 1954, ko je za tisti čas progresivna mama Véronique Michel-Dalès ustanovila podjetje z namenom izdelave igrač tudi za svojega sina Frédérica. Ime Djeco (prebere se džeko) je izbrala po malem plazilcu gekonu, ki je v mnogih državah simbol sreče.

Njihove igre in igrače so narejene iz lesa in tršega kartona, saj dajejo velik poudarek kakovosti. Foto: Katja Štok
Njihove igre in igrače so narejene iz lesa in tršega kartona, saj dajejo velik poudarek kakovosti. Foto: Katja Štok

Čeprav je družinsko podjetje v 60. letih prejšnjega stoletja prejelo več nagrad, je moralo čakati dolgih 30 let, da ga je zdaj odrasli Frédéric obudil in prevzel. Z mamino zagnanostjo je prepotoval vse smeri neba in v Francijo prinesel igrače, ki jih do takrat še niso poznali. "Takrat je začel sanjati o igračah, ki še niso obstajale. Vse, kar je ostalo ... je bilo, da jih izdela!" so zapisali na spletni strani.

Če je z Djecojem Francija stopila v novo dobo otroških iger, se podjetje s širitvijo in osvajanjem novih trgov, tudi slovenskega, spopada z novimi izzivi, o katerih smo se na sejmu Maison et Object pogovarjali z direktorjem za izvoz Davidom Saint-Cluquejem.


Sorodna novica Drzno oblikovanje: mize in svetila v kombinacijah, kot jih še ni bilo

Djeco daje velik poudarek na oblikovanje igrač kot tudi na spodbujanje otroške ustvarjalnosti.

Da, to sta naši ključni vrednoti. Ustvarjalnost in oblikovanje sta zelo pomembna, saj nam veliko pomeni končni izdelek, zato tudi sodelujemo z umetniki, ilustratorji in drugimi ustvarjalci. Tako kakovost izdelka kot prilagodljivost cene povpraševanju na trgu sta ključ našega uspeha. Ampak, seveda, predvsem oblikovanje je tisto, zaradi katerega je Djeco tako prepoznan.

Kakovost, oblikovanje in cena pa so vendarle trije dejavniki, ki danes med seboj niso najbolj kompatibilni, kako vam uspe poslati na trg izdelek, ki je kakovosten, lep na pogled in cenovno dostopen?

Del naše poslovne strategije je tudi to, recimo, da nismo prisotni na vseh distribucijskih kanalih in da ne delamo za množični trg. Poskušamo imeti ustaljene distribucijske kanale v specializiranih trgovinah. Želimo si, da bi bil naš izdelek dostopen za vse, zato stremimo k lepemu izdelku, z dobrim oblikovanjem, ki pa mora biti tudi inovativno.

Sploh imate konkurenco?

Imamo, ampak jo poskusimo prekašati tako, da smo še bolj inovativni, da smo korak naprej, poskusimo vpeljati nove ideje ali dodane vrednosti izdelka.

Recimo?

Kot eni prvih smo začeli izdelovati t. i. kinoptične igrače oziroma sestavljanko z optično iluzijo. Verjetno smo bili tudi eno prvih podjetij, ki je začelo izdelovati sestavljanke v obliki silhuete, in eno prvih podjetij, ki je sodelovalo z ilustratorji otroških knjig. Trenutno sodelujemo z več kot 50 različnimi umetniki.

Glede na to, da delate pri podjetju, kjer je igra vsakdanjik, kateri Djecov izdelek pa je vam najljubši?

Imam dva otroka, zato mi po glavi hodijo tisti, s katerimi se igram skupaj z njima (smeh). Trenutno se veliko igramo z igrico Twisty, to je strateška igra, namenjena otrokom od devet let dalje, a v tej igri uživam tudi sam. Prav tako mi je všeč 3D-pobarvanka, ki ima tisti 'uau' učinek. Zraven so namreč priložena očala. Ko je pobarvanka končana, je končni učinek viden tridimenzionalno. To je za otroke nekaj svežega, saj so zdaj vedno na tablicah.

Djeco pogosto obuja že skoraj pozabljene igre ali pa stare tehnike izdelave igrač, kot je origami in igra žabice, ki smo se jo igrali še mi kot otroci, pa izdelava papirnatih letal, lične ovojnice in papirji za pisanje pisem. To so igre in svet, ki je daleč od računalniških igric na telefonih in tablicah, s katerimi so okupirani današnji otroci, se vam ne zdi?

Zagotovo obstaja trend, s katerim 'izgubljamo' fante že zelo kmalu.

Kaj mislite s tem?

Izgubljamo določeno starostno skupino fantov, ki se začne s tablicami igrati hitreje kot dekleta.

Pri katerih letih?

Odvisno od države in regije. V Evropi okoli šest let.

Šest let!

Da, zelo kmalu … Vse, kar spodbuja ustvarjalnost, je bolj namenjeno dekletom, ki so kreativne do najstniških let.

In kako poskusite pristopiti do skupine dečkov?

To je za nas gotovo izziv, da najdemo dejavnosti, ki bi zanimale dečke in bi imeli zanje dovolj potrpljenja.

Enako velik poudarek, kot je didaktičnost iger, dajejo tudi njihovemu videzu, zato pri njihoi izdelavi sodelujejo s priznanimi ilustratorji in umetniki. Foto: Katja Štok
Enako velik poudarek, kot je didaktičnost iger, dajejo tudi njihovemu videzu, zato pri njihoi izdelavi sodelujejo s priznanimi ilustratorji in umetniki. Foto: Katja Štok

Kot je tisti meč tamle? (kartonast meč, ki se ga lahko polepi z raznimi dodatki)

Da (smeh), to spada pod segment ročnih del. Letos poskušamo s to novo linijo, pri kateri je za izdelavo meča potreben zelo kratek čas, kot bi bil potreben v primerjavi z drugimi ročnimi deli, ki so bolj namenjena dekletom. Dečki torej lahko pokažejo zanimanje, a je to časovno krajše.

Kaj je najpomembnejše, ko starši otrokom kupujemo igrače? Katera igrača je dobra igrača?

Katera igrača je dobra igrača, to je dobro vprašanje. Dobre igrače so tiste, ki spodbujajo ustvarjalnost, ki otrokom ponudijo nekaj novega in jih nečesa naučijo, zagotovo pa kot starš vedno iščem kakovost, z igračo, ki jo kupujem, ne želim tvegati.