Zdravje
depresija
Kakovostna psihoterapevtska pomoč je v Sloveniji, kljub dokazom o učinkovitosti, omejena, opozarjajo tako v Združenju psihoterapevtov Slovenije kot Slovenski krovni zvezi za psihoterapijo. Foto: Reuters
       Mreža tovrstne pomoči je izjemno šibka, čakalne dobe ponekod presegajo eno leto, v mnogih krajih v naši državi pa sploh ni dostopna.       
 Združenji o psihoterapevtski pomoči
 Združenji se zavzemata, da bi se za psihoterapevta lahko začeli izobraževati tisti, ki so pred tem že dosegli sedmo stopnjo izobrazbe.
       Psihoterapevtom z ustrezno izobrazbo se dela moralna in strokovna škoda, saj se popolnoma neizobražene osebe razglašajo za psihoterapevte in s tem mečejo slabo luč na preostale.       
 Milena Srpak, predsednica Združenja psihoterapevtov Slovenije

Dodaj v

Na področju psihoterapije vlada kaos, kar lahko koristi le šarlatanom

Podpis memoranduma
15. januar 2016 ob 16:35,
zadnji poseg: 15. januar 2016 ob 16:55
Ljubljana - MMC RTV SLO

Področje psihoterapije je v Sloveniji že dolgo neregulirano, na kar kaže tudi dejstvo, da se z nazivom psihoterapevta lahko kitijo tudi tisti, ki niso ustrezno usposobljeni, opažajo v Slovenski krovni zvezi za psihoterapijo (SKZP) in Združenju psihoterapevtov Slovenije (ZPSI).

Odprave takšnih in podobnih težav si želita obe združenji, zato bosta danes podpisali memorandum o sodelovanju, kar pa je šele prvi korak na poti do zakona, ki bi samostojno urejal psihoterapevtsko dejavnost. Pozivi za sprejem zakona niso novi, saj si zanj prizadevajo že vrsto let, ministrstvo za zdravje pa ima že več let pripravljen Predlog zakona o psihoterapevtski dejavnosti. Združenji se bosta zato znova zavzeli, da se vnovič aktivira delovna skupina, ki bo pripravila spremembe in dopolnitve.

Kot je povedala Milena Srpak, predsednica Združenja psihoterapevtov Slovenije, najstarejšega psihoterapevtskega združenja, je "v slovenskem prostoru psihoterapija kot dejavnost prisotna že od konca šestdesetih let", a se v vsem tem času na področju oblikovanja zakona o psihoterapevtski dejavnosti ni premaknilo skorajda nič, zato to področje ostaja neurejeno še danes.

Neurejenost področja ustreza zgolj šarlatanom
"Pravzaprav mi ni jasno, od kod zaviranje sprejemanja Zakona o psihoterapevtski dejavnosti. Zakon, ki od leta 2009 čaka v predalu Ministrstva za zdravje na proceduro, je dovolj dobra osnova, a je potreben popravkov in posodobitve, kar je malo dela v primerjavi z goro časa, znanja in energije, ki je bila v njega vložena. Z ministrstva pogosto slišimo, naj se stroka dogovori - zdaj smo se, naše stališče je jasno in čakamo na sogovornika na ministrstvu. Možno pa je, da tak kaos množici šarlatanov zelo ustreza," je na vprašanje, zakaj področje psihoterapevtske dejavnosti že več let čaka na zakonsko ureditev, odgovorila Srpakova.

Obe združenji, kot je razbrati iz sporočila za javnost, pa se bosta že pred sprejemom zakona potrudili, da se "psihoterapija uveljavi kot samostojna znanstvena disciplina in neodvisen poklic, da se zaščiti psihoterapevte in uporabnike psihoterapevtskih storitev ter da se uredijo tudi trenutne razmere na področju psihoterapije". Poleg tega napovedujejo ustanovitev strokovne zbornice Zveze združenj psihoterapevtov Slovenije in uskladitev registra psihoterapevtov.

Sankcij za škodljivo delo zdaj ni
Kot so opozorili, je psihoterapija izredno zahtevno strokovno delo, ki zahteva veliko znanja in izkušenj, vendar Srpakova opozarja, da se danes z naslovom psihoterapevta lahko kiti kdor koli, saj se je v preteklih letih razmahnilo število lažnih psihoterapevtov. Ker področje ni ustrezno zakonsko urejeno, poudarja Srpakova, "žal posledično ni niti sankcij za neetično in škodljivo delo", hkrati pa se "psihoterapevtom z ustrezno izobrazbo dela moralna in strokovna škoda, saj se popolnoma neizobražene osebe razglašajo za psihoterapevte in s tem mečejo slabo luč na preostale".

Sicer ZPSI in SKZP s pravilniki o pridobivanju naziva in etičnim kodeksom edini ščitita tako uporabnike kot strokovnost dela, pravi Srpakova, a dodaja, da prave moči brez zakonske podlage nimata.

Psihoterapija večkrat podcenjena
Dodatno težavo, kot izpostavlja Srpakova, predstavlja tudi to, da "izobrazba, ki traja štiri in več let, ni priznana, saj v Sloveniji poklic psihoterapevta ne obstaja. To pomeni, da niti tovrstnih delovnih mest ni oziroma se psihoterapevtska izobrazba ne prizna kot dodatno znanje oziroma dodatna specializacija. Tovrstne storitve so slabo plačane tudi s strani ZZZS-ja. Še bolj neprimerno pa je, da zavarovalnica plača to storitev vsem specialistom psihiatrom in specialistom kliničnim psihologom, ne glede na to, da ima le manjši del teh specialistov končano dodatno izobraževanje iz psihoterapije."

Hkrati je psihoterapija mnogokrat podcenjena, zato so zdravstveni domovi začeli krčiti število ambulantnih ur, kar pa je močno povečalo čakalne vrste. Na to so opozorili tudi v obeh združenjih: "Mreža tovrstne pomoči je izjemno šibka, čakalne dobe ponekod presegajo eno leto, v mnogih krajih v naši državi pa sploh ni dostopna."

Register psihoterapevtov obstaja
Kljub težavam na omenjenem področju, pa register psihoterapevtov vseeno obstaja. Tako ZPSI kot SKZP namreč na svojih straneh vodita register ustrezno izobraženih in usposobljenih psihoterapevtov, pravi Srpakova.

Predsednica ZPSI-ja meni, da bi sprejem zakona prinesel nujno potrebno zaščito tako uporabnikov kot izvajalcev, saj sta obe skupini trenutno pravno nezaščiteni. Predvsem pa bi zakon, po mnenju Srpakove, pomagal ovrednotiti delo. Ravno pravilno ovrednotenje pa bi spodbudilo "zdravstvene domove in bolnišnice, da svojim izobraženim strokovnjakom dovolijo več tovrstnega dela".

Sabina Janičijević
Prijavi napako
Komentarji
MucaMaca
# 15.01.2016 ob 17:42
Iz prve roke o učinkovitosti slovenskega zdravstva. Kolegica mora jemati protivnetna zdravila za sklepno revmo, drugače bi pristala na invalidskem vozičku. Alternativno zdravilo ji ne pripada, ker je gospa prestopila prag Abrahama in se pred kratkim upokojila, biološko zdravilo za njeno diagnozo pa je izjemno drago, tako da so do njega upravičeni le mladi in delovno aktivni ljudje. Problem je, ker je ena od tistih redkih nesrečnikov, pri katerih zdravilo na osnovi kortikosteroidov, povzroča stanje kronične evforije z epizodami psihoze.

In kako je zaplet rešilo slovensko zdravstvo? Ob kortikosteroidih, so jo nafilali še z antipsihotiki in pomirjevali, kar jo je iz evforije pahnilo v stanje globoke klinične depresije, zato so ji v tretma dodali še antidepresive. Revica sedaj res ni več moteča za družbo in tudi samomora ne misli naredit, je pa za moje pojme bolj zadeta kot vsak kokainski odvisnik. Aja in svetovali so ji še samoplačniško skupinsko psihoterapijo za lažje premagovanje depresije. Skratka, nudijo ji vse, samo tistega kar zares potrebuje, da bi normalno zaživela ne.
Park
# 15.01.2016 ob 17:35
...kakorkoli...

Psihopati niso zaprti in se ne zdravijo v institucijah. Prosto se sprehajajo med nami ... in v mnogih primerih vladajo svetu!
komentatorka ena
# 15.01.2016 ob 16:59
če se psihoterapija kot resna panoga psihologije in psihiatrije nemoteno ( neregulirano) zlorablja, potem veste kakšna država smo
Park
# 15.01.2016 ob 17:46
@MucaMaca
Važno, da imamo denar za metadon, ki ga krije ZZZS!
la.sonrisa
# 15.01.2016 ob 17:11
@chakboris se ne strinjam. psihoterapija ni samo neko govoričenje in svetovanje prijatelju (tukaj pa res pride v poštev vse, kar si ti naštel), ampak sloni na nekem strokovnem znanju. če si že dal primer zadolženega finančnega svetovalca v fičotu, si predstavljaj, da je psihoterapevt lahko nekdo, ki je pač naredil en tečaj (tečajčič, ne faks, ne prakse, ne nič), strokovnega znanja pa bore malo

kar se tiče psihoterapevtov res upam, da bodo začeli malo regulirat zadeve, ker tud osebno poznam enega milo rečeno šalabajzerja, tip je v življenju na veliko pogorel v vsem, česar se je lotil, zdaj pa je nardil nek tečajčič psihoterapije in hop cefizelj je že psihoterapevt. groza. k takim ljudem hodijo ljudje po pomoč, lahko pa samo še bolj zabredejo, če ne pridejo v roke ta pravemu, pa še obrali jih bodo, ker te zadeve niso poceni. Naj čimprej tole res porihtajo
Ehec
# 15.01.2016 ob 18:44
@MucaMaca tale tvoja zgodba je žalostna in na še večjo žalost je pri nas takih zgodb veliko.. Namesto psihične pomoči takoj recept za takšne in drugače droge. Res zelo zelo žalostno.. :(
Park
# 15.01.2016 ob 17:36
V sloveniji imamo študij psihoterapije na visokošolskem nivoju (dodiplomski in podiplomski). Celo plačaš cca 3000Eur za en letnik, potem si pa - nič... ker poklic ni priznan pri nas!
mikic007
# 15.01.2016 ob 20:12
@mucamaca

In verjetno vsa zdravila, ki jih sedaj jemlje, državo stanejo več kot bi jo ena izmed opcij, do katere ni upravičena...

Podobno je z antipsihotiki. Državo stanejo več kot npr. psihoanaliza, ki v nasprotju z njimi lahko pomaga človeku. Je pa problem, da so psihične težave v Sloveniji tabu, zato raje ljudi zadrogiramo, kot da bi jim pomagali...
pace
# 15.01.2016 ob 19:02
@Ehec,
sama vidim v tem, kar je napisala MucaMaca, največjo žalost, če ne kar kriminal, da gospe, ki je stara preko 50 let, ne pripada tisto drugo bio zdravilo za njeno primarno zdravstveno težavo, čeprav je izkazano, da jo je prav to zdravilo, ki ji pa pripada zaradi starosti (na osnovi kortikosteroidov kot opisuje MM) pahnilo v vsa nadaljnja obolenja.
QUENDI
# 15.01.2016 ob 18:16
.....psihologija-psihiatrija-nevrologija bi morala biti enotna veda.......večina prvih dveh je samih zelo potrebnih teh tretmajev.....
Kapitan Kljuka
# 15.01.2016 ob 20:28
A na kakem področju pri nas sploh ne vlada kaos?
stewie
# 15.01.2016 ob 19:08
Če lahko vsako tele v DZ odloča o prihodnosti države (da kriminalcev ne omenjamo), potem lahko tudi vsak šarlatan nudi psihoterapevtsko pomoč, tak je to...
komentatorka ena
# 15.01.2016 ob 18:58
res čutim dolžnost, da morda koga, ki ne ve, pa bi rad vedel, informiram, da medicinsko ( nevrološko, torej možgansko in psihološka znanost ugotavlja, da vedenje do majhnega otroka vpliva na fizični ( in z tem na psihični ) razvoj otrokovih možganov, temu znanstveniki rečejo " plastičnost možganov", torej možgani se pod vplivom čustev dobesedno oblikujejo na boljše ali na slabše in to bo potem imelo vpliv na osebnost tega človeka; torej; če otrok nima lepe, prijazne mladosti, so njegovi možgani navajeni na stres, zato bo tudi v odraslosti nagnjen k depresiji in samouničevalnim vedenjem......Na to tematiko je veliko strokovne, tuje in domače, literature.

Če hočeš torej biti bolj srečen kot odrasel, ker nisi imel pogojev od malega, da bi srečen res bil, moraš zdaj počasi doseči neki novi način vedenja in gledanja na svet, da možgane treniraš na srečo, optimizem. Nekaterim ljudem je optimizem že dan ( genetika, pač) in tudi v hudih okoliščinah ostanejo močni....drugi rabijo trening....

Upam da se je komu zdelo zanimivo

lp :-)
rokin
# 15.01.2016 ob 16:55
država sam kaže da ji dol visi za to, če bi kej se spremenil bi takoj k se zazna da jih je premal dali v šole kot deficiran poklic in bi v 4ih leith že rešil pol problema
borut-blas
# 16.01.2016 ob 02:30
najboljša psihoetrapevtska ustanova v sloveniji je parlament
tam pimerki nad katerim je stroka že obupala čudežno postanejo funkcionalni
depresija izgine, slušne in vidne halucinacije postanejo realnost, paranoja pa idejološka orientacija
komentatorka ena
# 15.01.2016 ob 17:41
Park

pa še kako je res, vladajo celo, imate prav !!
Knight Kant
# 15.01.2016 ob 22:10
komentatorka ena --- 15.01.2016 ob 17:32
točno, človekova podzavest ima v sebi svoje travme; samo strokovno usposobljen človek lahko zdravi simptome iz te podzavesti, z psihoanalitičnimi tehnikami, ki bodo človeka osvobodile od notranjih tlačenih zadev; nestrokoven osebek + psihično ranjen pacient = formula za škodo!
------------
;)
Tukaj je izgleda govora o ureditvi področja psihoterapije. Psihoanalitik je pri nas lahko vsak, ki je fasciniran (na primer) s Freudom. Glej tistega tovariša telovadbe Romana Vodeba na primer.
Untamle
# 15.01.2016 ob 21:24
V sloveniji imamo študij psihoterapije na visokošolskem nivoju (dodiplomski in podiplomski). Celo plačaš cca 3000Eur za en letnik, potem si pa - nič... ker poklic ni priznan pri nas!

No, tole s SFU-jem je zgodba zase, kjer je skoraj nujno vzpostavit neko kritično distanco. Nimajo akreditacije, čeprav jo ima dandanes vsak (kar seveda ni podatek, ki bi pričal o kvaliteti). Sem se zanimal za vpis, že skoraj davnega 2009, so rekli da bo akreditacija gotovo že prihodnje leto. Zakaj jo še vedno nimajo, lahko le ugibamo.
Je pa direkten študij psihoterapije rahlo zgrešen, vsaj za moje pojme - sem iz tega področja oz. tistega, ki je psihoterapiji nadreden. Diplomant psihoterapije postaneš s starostjo 22. let. Si z 22., pa četudi letom ali dvema gor, že zares lahko usposobljen (strokovno in kronološko), da brez življenjskih izkušenj svetuješ? Najbrž ne.
Bolj logičen se mi zdi širši štart - bodisi s psihologijo ali medicino, nakar sledi specializacija. Osvojiš ogromno širšega znanja in ga nato ob delu specializiraš. Študij psihologije ali medicine traja 5 oz. 6 let, psihoterapevtska specializacija (ki je torej zgolj specializacija in ne študij) traja 4 leta. Iz sistema prideš vsaj malce bolj zrel in z nekaj izkušnjami.

Poleg tega imata oba omenjena študija (psihologija, medicina) najvišjo selekcijo pri vpisu pri nas - ne študira kar vsak. Za vpis na SFU ni omejitve, vpiše se lahko nekdo s poklicno šolo, glavno je le, da lahko plača. Dekle, ki jo poznam (in je medijsko zadnje čase kar izpostavljena, tudi sama rada pove da je študentka SFU-ja) je recimo srednjo poklicno šolo naredila izredno, ker se ji drugače ni dalo, starši so dovolj finančno močni da ji ta izredni študij plačujejo in ji teče. Po štirih letih študija je brez osnov kritične distance in meni da stvar obvlada v nulo. Vsakič ko mi nekdo to reče, mi zazvoni alarm.
Pa ni edina, poznam veliko takšnih cvetk.

Skratka. Zgodba s SFU-jem je za moje pojme rahlo nenavadna.
NoriGoban
# 15.01.2016 ob 21:24
"potem veste kakšna država smo"

Kako vprašanje pa je to! Ja bananastan kot povsod drugod! Za to ni treba da se dela doktorat!
ErikD
# 15.01.2016 ob 17:25
nič čudnega, da je pol toliko psihotov v Sloveniji...
Kekec99
# 16.01.2016 ob 11:09
V bivši državi smo bili tako nazadnjaški da ljudje za kaj takega nisi niti slišali, kaj šele da bi to potrebovali.Hvala vam, še ena imed stvari zaradi katerih se v prejšnji državi ni dalo živeti.
aristotel
# 16.01.2016 ob 10:53
Psihoterapevti, zacnite delati na poslancih in predstavnikih vlade. Morda se bo stanje v zdravsvu, visokem solstvu, bankah in se kje popravilo.
komentatorka ena
# 15.01.2016 ob 18:18
QUENDI

točno, nevrologija ( veda o možganih), tako je, se že veliko uveljavlja tudi v sodelovanju z psihoanalizo itd...
komentatorka ena
# 15.01.2016 ob 17:32
chakboris

točno, človekova podzavest ima v sebi svoje travme; samo strokovno usposobljen človek lahko zdravi simptome iz te podzavesti, z psihoanalitičnimi tehnikami, ki bodo človeka osvobodile od notranjih tlačenih zadev; nestrokoven osebek + psihično ranjen pacient = formula za škodo !
Sicer pa je psihoanaliza enkratna, uživanje je v literaturi na to tematiko ; že veliki Sigmund Freud je govoril o podzavesti; o točki, ki se je ne zavedamo in vanjo tlačimo vse kar pri polni zavesti ne moremo prenesti, ker je boleče; AMPAK; kar je tlačenega, je povedal Freud, sili ven, v obliki simptomov; torej v obliki problematičnega vedenja, občutkov, zasvojenosti itd....Fascinatna psihoanalitična znanost o človekovi psihični notranjosti....
samogledam
# 19.01.2016 ob 06:35
dokler v Sloveniji lovijo zaslužkarje samo pri čistilkah in ne tudi pri organizatorjih raznih seans za srečno življenje kot so Happy, Happy in podobni lisjaki...ki predavajo po krajevnih dvoranah..bo posel za pranje denarja v naivnih glavah vedno cvetel.
ginza
# 18.01.2016 ob 09:03
No, bodimo pošteni. Ni kaos samo na področju psihoterapije, ampak tudi preostale medicine. Šarlatani se pojavljajo tudi na drugih področjih. Kaj pa mislite, da so bio energetiki, homeopati in kiropraktiki? Navadni šarlatani.
samogledam
# 18.01.2016 ob 06:10
jaz jih vsak dan gledam na TV ki razlagajo duševno in mentalno stanje klicateljem...in to je že leta dovoljeno, ne glede na to, kako njihova napoved dejansko vpliva na psiho klicatelja.
Radio
# 17.01.2016 ob 00:09
@sagoza:

Ti to resno? Empatični šarlatan se ti zdi boljša izbira kot strokovnjak z dolgoletnim izobraževanjem in izkušnjami? In empatični šarlatan zna ugotoviti tudi organski vzrok za psihično motnjo - npr. hormonsko neravnovesje, tumor v glavi, pomanjkanje vitaminov...? In z empatijo prepozna in diagnosticira vrsto psihične motnje ali razpoloženjske spremembe ali osebnostne motnje in to loči od npr. blodnjave motnje, psihopatske osebnosti, mejne osebnostne motnje. In na podlagi diagnose in poglobljenega spoznavania ve kakšne vzorce vedenja lahko nakverjetneje pričakuje in kateri so tisti na katere je najbolje vplivati, da pride do pozitivne spremembe vedenja? In katere so tiste na katere ne sme vplivati, da ne bi poslabšal stanja? Kako ravnati s alkoholikom, ki pije zaradi občutka manjvrednosti, ker ga mama kot otroka nikoli ni bila sposobna pohvaliti in je prevzemala vloge, ki bi jih on sam moral opravljati? In kaj če tak posameznik doživi empatični odnos, ki mu ne pomaga preoblikovati percepcije in vedenja in se nato npr. ubije?
sagoza
# 16.01.2016 ob 11:46
Že navaden ples brez kakšnega koli vodenja ali koreografije je psihoterapija, že samo prisluhniti človeku v stiski brez da bi karkoli rekel je psihoterapija, že preprost objem ali preprosta masaža telesa je psihoterapija itd! To lahko opravlja vsak ki ima dovolj odprto srce in empatije da sprejme človeka v stiski in bo prav tako učinkovit kot certificiran psihoterapeut! A nam lahko gospa Srpak postreže z statistiko njenega dolgoletnega dela na tem področju in njenih kolegov, da vidimo kakšna je njena učinkovitost, koliko ljudi je odrešila problema stiske in za kako dolgo? Seveda da ne, ker odrešila ni prav nobenega, pa ne samo ona da ne bo pomote, še posebno ne tistega z kronočno obliko. To pa zato ker je psihoterapija samo blažilec intezitete staja, ne pa zdravilec. Lahko pa pove koliko je zaslužila na ta račun čeprav je učinkovitost porazna v smislu ozdravitve stanja, kot vidim je njena ura 60 euro, če dela 8 ur na dan ima mesečno 10.000 euro v žepu.

2/3 populacije potrebuje psihoterapevta, polovica od tega se tega ne zaveda, in več kot 50% pa je takšnih primerov ki ni kroničnih in potrebujejo samo druženje, kontakt z nekom ki ga sprejema, skupino sebi enakih, kjer se počutijo sprejete. Intenziteta stiske in število pomoči potrebnih pa se iz leta v leto povečuje. A bodo psihoterapevti prevzeli nase vso to "breme" (beri zaslužek)? Seveda imaš manipulatorje ki služijo na račun nemočnih med strokovnjaki in šarlatani, a za razliko od psihoterapevtov strokovnjakov, ki so večinoma empatično sterilni, so šarlatani ki to počnejo z srcem bolj učinkoviti, tako bi se lahko tudi reklo, da so šarlatani pravzaprav strokovnjaki, in ti bi si sedaj radi utrdili status nedotakljivega!
galoper
# 16.01.2016 ob 08:57
Izobražene prodajalke ljubezni so dobre psihoterapevtke, saj se v bistvu vse človeštvo nadaljuje le zaradi osnovne funkcije-
kozorog1973
# 16.01.2016 ob 08:26
zakaj nisem presenečen?:)
komentatorka ena
# 15.01.2016 ob 20:43
mikic07

res je
komentatorka ena
# 15.01.2016 ob 18:20
Op

se strinjam, da antidepresivi niso rešitev

rešitev je psihoterapija ( pogovor ) in sicer z tehnikami, ki jih obvladajo pravi nevropsihiatri; skozi pogovor sprostijo vaše živce in z tem odblokirajo zastoj jeze, strahu itd.....fascinantne znanstvene stvari, tudi precej zahtevna literatura....
komentatorka ena
# 15.01.2016 ob 17:27
Erik

ha ha, psihiatrov v navednicah ! :-)
chakboris
# 15.01.2016 ob 17:00
Psihoterapevt ne postaneš s formalno izobrazbo. Če nimaš urejenega življenja in "podstrešja", narediš človeku s "svetovanjem" več škode kot koristi. Kdor ne zna poskrbeti zase in ki ne živi tako, kot si želi, ta ne more biti nikomur v pomoč, kvečjemu v breme in škodo. Osnovni pogoj za psihoterapevta bi moral biti srečno in polno življenje - takšen lahko kaj svetuje. Vsi ostali pa ne glede na "izobrazbo" ne bi smeli svetovati nikomur. Vsak, ki bi želel biti psihoterapevt, bi moral najprej v celoti razgaliti svoje življenje. To je tako, kot da bi bil finančni svetovalec nekdo, ki se vozi v fičotu, je dolžan na vse konce in kraje in v življenju komaj veže konec s koncem. To ne gre, pa četudi je dr. ekonomije.
Radio
# 19.01.2016 ob 08:23
@sagoza:

1. to kar pišem ni samo delo za psihiatra, saj vendar ljudje s takšnimi lastnostmi, ki sem jih opisal ravno tako grejo k psihoterapevtu in potrebujejo tudi psihoterapevtsko obravnavo. Psihoterapevt mora biti usposobljen, da takšna stanja prepozna in se ustrezno odziva na njih, da ne povzroča škode. Pa psihiater prav nič ne vpliva na spreminjanje vzorcev vedenja ljudi, razen če je tudi sam psihoterapevt.

2. Empatični šarlatan je skovanka, ki upošteva obe definiciji, ki si jih navedel in gre za pojma, ki medsebojno niti najmanj nista izključujoča. Če si empatičen, še ne pomeni, da nisi šarlatan, in če si šarlatan še ne pomeni, da ne moreš biti empatičen.

Če rečeš pameten možakar za nekoga, lahko vsak hitro preveri, da gre za možakarja, ne more pa vsak hitro preveriti, da je pameten. Pa to ne pomeni, da zaradi teh omejitev pametni možakarji ne obstajajo.
sagoza
# 18.01.2016 ob 20:15
@Radio

ne mešat psihjatra z psihoterapevtom, to kar naštevaš ja delo psihjatra, psihoterapija se s temi rečmi ne ukvarja!

epatični šalatan, hehe, ta skovanka je pa za v okvir. šaraltan označuje osebo ki trdi da poseduje znanje čeprav to ni res (tega seveda ne vemo dokler se to ne preveri). v primeru osebe z empatijo ni potrebno da si strokovnjak da hitro ugotoviš ali oseba ima empatijo ali ne, zato tudi taka oseba ne more biti šarlatan.
kozorog1973
# 18.01.2016 ob 13:11
Kakšno prredavanje sem poslušal iz elektrotehnike s prava, psihologije, ob visoki štipendiji niti nisem izkoristil absolventskega staža. Med delom je sledilo še nekaj tečajev z različnih področij.

no saj enako skoraj kot jat, filozofija, potem opustitev študija šel na matematiko dokončal, potem naredu nekaj it certifikatov, sam itak ne dobimšihta ker pravjo da nimam dovoljšnega Eq-ja.)
galoper
# 17.01.2016 ob 20:32
Neprilagojenost osebnosti je osnovni iniciator potrebe po psihoterapiji. Začnemo s podedovanimi lastnostmi, ki jih delno kroji življenje in se ustvarjajo pridobljene lastnosti. Pri psihoterapiji je najbolje, da se zna pacient vrniti v čim bolj zgodnje otroštvo in sledi pripoved, tej analiza, ... brez strokovnega poznavanja delovanja telesa, funkcionalnih povezanosti,... kar noben na kratko priučen kandidat ne more osvojiti, je delo nestrokovnih ljudi lahko bolj škodljivo kot koristno.
Včasih tudi slepa kokoš zrno najde, a večina jih pogine zaradi lakote.
galoper
# 17.01.2016 ob 20:20
@kozorog1973 # 16.01.2016 ob 09:28
Kakšno prredavanje sem poslušal iz elektrotehnike s prava, psihologije, ob visoki štipendiji niti nisem izkoristil absolventskega staža. Med delom je sledilo še nekaj tečajev z različnih področij.
komentatorka ena
# 16.01.2016 ob 12:45
aristotel

pa še kako prav imate
kozorog1973
# 16.01.2016 ob 09:28
e točno tako galoper i kaj si šel če si šel študirat potlej?
galoper
# 16.01.2016 ob 09:09
Smisel študija psihoterapije sem opustil, ko sem spoznal, da je v bistvu vsak lahko primeren za psihoterapijo, ker sem ljudi gledal le s stališča osvojenih teorij, ljudje pa so živeli na osnovi življenjskih spoznanj, ki jih še nisem imel.
cockatoo
# 16.01.2016 ob 08:25
mataj-finance

Si me nasmejal pri vroči, dišeči jutranji kavici... :-)

Untamle

Kaj je tole SFU oz. kaj pomeni?
komentatorka ena
# 15.01.2016 ob 22:43
Knight Kant

Ne, psihoanalitik ne more biti vsak, zelo ugleden in spoštovan trenutni slovenski psihoanalitik je naprimer doktor psihiater Lunaček Matjaž, ki dela na UKC Ljubljana. Je zdravnik, specialist psihiater in specialist psihoanalitik. Ni to kar tako.. Piše tudi knjige, večkrat daje intervjuje, pravi, da v Sloveniji ni tistega zdravega sramu za svoja početja, pa tudi tiste prave krivde, ki ti pove, da ne smeš biti koruptiven, nasilen, alkoholik itd...

Torej obstaja neka kolektivna kriza morale, upajmo, da bo bolje. Kapitalizem iz amerike pač; keš zreducira človeka na "baterijo", na " delovno silo",, ne pa na čuteče kolektivno bitje....

Lp
komentatorka ena
# 16.01.2016 ob 12:44
"sagoza"

res je, ples je naprimer dober način izražanja svojega počutja, vsaka umetnost je pravzaprav način izražanja svojih doživetij
mataj-finance
# 16.01.2016 ob 00:19
Edino prav, da tako tudi ostane. Psiho-karkoliže je šarlatanstvo že v osnovi. Človeški možgani so zaenkrat daleč prekomplicirani, da bi jih lahko kdorkoli razumel. Še najmanj pa psihodohtarji vseh pasem. Človek mora biti res zmešan, da gre kaj takega študirat.

Najboljši opis zgoraj opisane problematike sem slišal od bivšega soseda, psihodohtarja. Ne spomnim se več, ali je bil psiholog, psihoanalitik, psihoterapevt, psihiater, ali kaj drugega psihotičnega. Povedal mi je sledeče: "Fizično zdrav človek ima lahko samo 3 življenjske probleme:
- denar
- služba, slaba plača, zoprn šef
- družina, zoprn zakonec in zoprni otroci.
In, takole, kot psiho-karkoliže, sedim in poslušam zmešane babe kako mi razlagajo o problemih, ki jih tudi sam ne morem rešiti. Kakšna brezvezna služba!
"
7up
# 15.01.2016 ob 21:10
Ura psihoanalize stane navadno 60-100 eur. "Zdravljenje" navadmo traja več let -ali celo neomejeno. To pomeni navadno več 100 ur. Psiho-analiza (Freudeva) je samo ena izmed šol in velja za dokaj zastarelo v psihoterapiji.
evaevi
# 15.01.2016 ob 18:37
ko si zares v r..., ti pša res manjka samo še gospod psihoterapevt...
Še dobra šlogarca je koristnejša, kar je dokaj znano dejstvo.
Kazalo