Na balonu je bilo 32 ljudi, več jih je bilo hudo poškodovanih in so jih prepeljali v različne slovenske bolnišnice. Na kraju nesreče so umrli štirje ljudje, dva potnika sta umrla pozneje v bolnišnicah. Foto: EPA
Na balonu je bilo 32 ljudi, več jih je bilo hudo poškodovanih in so jih prepeljali v različne slovenske bolnišnice. Na kraju nesreče so umrli štirje ljudje, dva potnika sta umrla pozneje v bolnišnicah. Foto: EPA
Balonarji menijo, da ukrepi po nesreči ne predstavljajo nobene dodatne varnosti, ampak le stroške zanje. Glede ovadbe, povezane z nesrečo, pa se pojavlja mnenje, da je to le vrh ledene gore in da bi bilo treba iskati tudi objektivno odgovorne za nesrečo. Foto: MMC RTV SLO

Kot so danes sporočili iz Policijske uprave Ljubljana, je policija v obsežni in zahtevni kriminalistični preiskavi sodelovala z več strokovnjaki z različnih področij. Med drugim je bilo izdelanih več analiz elektronskih in drugih naprav, preiskovalci so pridobili podatke od proizvajalca balona in opravili več pogovorov, tako s potniki in pričami kot tudi s piloti, ki se ukvarjajo s podobno dejavnostjo.

Policija je v okviru preiskave zasegla več dokumentacije in tehničnih naprav, ki se neposredno ali posredno nanaša na obravnavano nesrečo in zrakoplov. Pri preiskovanju je policija sodelovala tudi s službo za preiskovanje letalski nesreč pri ministrstvu za infrastrukturo in prostor, Agencijo RS za okolje in drugimi.

Najhujša nesreča v slovenski zgodovini
Najhujša balonarska nesreča v Sloveniji se je 23. avgusta 2012 zgodila nekaj pred 8. uro zjutraj v bližini Iga med pristajanjem balona. Nesreča se je zgodila zaradi striženja vetra pri tleh, zaradi česar so nastale težave pri upravljanju balona.

V košari balona je bilo 32 ljudi, več jih je bilo hudo poškodovanih in so jih prepeljali v različne slovenske bolnišnice. Na kraju nesreče so umrli štirje ljudje, dva potnika sta umrla pozneje v bolnišnicah.

Ni sankcij, ni dovoljenj
Agencija za civilno letalstvo po nesreči ni izrekla še nobene sankcije Balonarskemu centru Slovenija, ki je bil organizator nesrečnega poleta, saj še čakajo na končna uradna poročila. So pa za STA pojasnili, da od septembra niso izdali še nobenega dovoljenja za opravljanje komercialnih prevozov z baloni.

Takrat se je namreč izkazalo, da za komercialne polete prav nihče izmed izvajalcev nima ustreznega operativnega dovoljenja. Agencija je balonarje, zmajarje in padalce prizemljila, nato pa je v nadaljnjih postopkih septembra lani objavila operativno-tehnično zahtevo, na podlagi katere je bilo mogoče začeti izdajati dovoljenja za komercialne lete balonarjem. Do zdaj so prejeli 14 vlog za pridobitev spričevala oz. dovoljenja, a še nobena ni rešena.