Sodelovanje EIB-ja po besedah infrastrukturne ministrice Alenke Bratušek največjemu infrastrukturnemu projektu v Sloveniji prinaša dodatno verodostojnost. Foto: BoBo/Borut Živulović
Sodelovanje EIB-ja po besedah infrastrukturne ministrice Alenke Bratušek največjemu infrastrukturnemu projektu v Sloveniji prinaša dodatno verodostojnost. Foto: BoBo/Borut Živulović

Ob podpisu pogodbe je ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek spomnila, da je Svet direktorjev Evropske investicijske banke (EIB) posojilo družbi 2TDK odobril že leta 2019. Kot je dodala, je bila takrat končana tudi finančna konstrukcija projekta. "Sem pa vesela, da nam je sicer v mogoče nekoliko dolgotrajnem postopku uspelo umakniti vse ovire, odgovoriti na vsa vprašanja, ki jih je postavljal EIB, in da je danes dan, ko te pogovore in finančno konstrukcijo najpomembnejšega infrastrukturnega projekta tudi formalno zaključujemo," je dejala.

Začetek črpanja posojila EIB-ja je predviden v letu 2025. Posojilo EIB-ja predstavlja 21 odstotkov vrednosti naložbe, naložbena vrednost projekta v tekočih cenah je namreč ocenjena na 1,109 milijarde evrov.

Sorodna novica Evropska investicijska banka odobrila 250 milijonov evrov posojila za drugi tir

EIB je po besedah člana uprave družbe 2TDK Marka Brezigarja prepoznal pomembnost tega projekta ne samo za Slovenijo, ampak za celotno osrednjo Evropo. "Gre za velik uspeh za družbo 2TDK in velik uspeh za drugi tir. Zavedamo se, da gradnja drugega tira predstavlja obsežno naložbo, ki zahteva odgovorno finančno upravljanje. Naša predanost transparentnosti upravljanja finančnih virov je osrednjega pomena," je poudaril Brezigar.

Projekt sicer po njegovih besedah uspešno teče. Zgradili so 20 kilometrov dostopnih cest, izkopali 31 kilometrov predorov, zgradili dva viadukta, tretjega bodo končali letos, zgradili 10 kilometrov notranje obloge predorov in deviacijo v Divači. "Za zdaj projekt teče skladno s terminskim načrtom," je zagotovil.

Projekt bo, kot je spomnil Brezigar, odpravil ozko grlo na baltsko-jadranskem železniškem koridorju in s tem izboljšal logistično infrastrukturo, hkrati pa prispeval h gospodarski rasti. "Verjamemo, da je podpis pogodbe oz. posojilo EIB-ja eden ključnih elementov, da bomo projekt dokončali v predvidenih rokih," je sklenil.

Da gre za veseli dan, je ob podpisu pogodbe poudaril tudi podpredsednik EIB-ja Kiriakos Kakouris in pozdravil to, da gre za projekt, ki vodi v bolj trajnostni promet. "EIB je odločen spodbujati trajnostne rešitve za mobilnost, in železnica je dober primer tega," je dejal.

2TDK in Evropska investicijska banka podpisali pogodbo za gradnjo drugega tira