Državna družba DRI upravljanje naložb z mariborskim letališčem začasno upravlja že od leta 2019, ko je od najema odstopila družba Aerodrom Maribor v lasti kitajskih vlagateljev. Država je sicer za letališče skušala poiskati koncesionarja, a je bil postopek do zdaj neuspešen.

Ker se pogodba z DRI-jem izteka s koncem leta, izvedba trajne rešitve glede obratovanja letališča pa je odvisna od zaključka številnih dolgotrajnih postopkov, ki so v teku, je edina možnost podaljšanje pogodbe z DRI-jem, so po današnji seji vlade zapisali na ministrstvu za infrastrukturo.

"Vse ostale možnosti so časovno bolj zamudne, verjetno stroškovno bolj negativne, zaprtje letališča pa tudi ni rešitev v danem času," so navedli.

Odprtost mariborskega letališča je, kot poudarjajo na ministrstvu, pomembna tudi z vidika, da Slovenska vojska zaradi rekonstrukcije in preplastitve vzletno-pristajalne steze na letališču Cerklje ob Krki v letu 2024 potrebuje začasne nadomestne površine za delovanje in hangariranje letal in helikopterjev. Te bodo predvidoma na mariborskem letališču.

Delovanje letališča je pomembno tudi zaradi zagotavljanja podpore Slovenije partnericam v okviru zveze Nato (po načelu Host Nastion Support). Podpora države gostiteljice je vojaška in civilna pomoč, ki jo zagotavlja Slovenija silam in organizacijam, ki se zadržujejo na njenem ozemlju ali se gibljejo prek njega, so v njenih teritorialnih vodah ali zračnem prostoru in tam delujejo ali se usposabljajo.

Na mariborskem letališču se prihodnje leto in tudi naprej še vedno predvideva izvajanje dejavnosti helikopterske nujne medicinske pomoči.

Kakšni bodo nadaljnji koraki države za zagotovitev prihodnjega delovanja letališča, ni znano, je pa ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek poleti v pogovoru za STA med drugim povedala, da "roko na srce, potniškega prometa tam, če ga v 50 letih letališča ni bilo, verjetno tudi ne bo, bi se pa dalo izvajati druge dejavnosti".

Med večjimi priložnostmi vidi tovorni promet, servisne dejavnosti za večja letala, šolanje kadrov in podobno. "Če želiš izvajati te dejavnosti, mora biti letališče mednarodno, kar mariborsko je. To je njegova velika prednost," je še poudarila. V zadnjem času se kot ena od možnosti omenja baza za servisiranje letal družbe TUI Airways, letalskega dela nemškega turističnega velikana TUI-ja.

Letališče Edvarda Rusjana Maribor je eno izmed treh javnih letališč za mednarodni zračni promet v Sloveniji, ki je na podlagi sklepa o opredelitvi sistema javnih letališč opredeljeno kot infrastrukturni objekt državnega pomena. Ministrstvo za infrastrukturo je upravljavec premoženja države na tem letališču, in sicer od leta 2011.