Adora Magic City 1. januarja zapušča pristanišče v Šanghaju. Foto: EPA
Adora Magic City 1. januarja zapušča pristanišče v Šanghaju. Foto: EPA

Adora Magic City se bo med sedemdnevnim križarjenjem ustavila na južnokorejskem otoku Džedžu ter v japonskih mestih Nagasaki in Fukuoka, poroča portal South China Morning Post.

Križarka, znana tudi kot "sodobno mesto na morju", meri 323,6 metra v dolžino in ima 135.500 bruto tonaže. Opremljena je z bivalnimi in zabavnimi prostori na 40.000 kvadratnih metrih. Na ladji je poleg restavracij in barov tudi pivovarna, salon za igre mahdžong, brezcarinske trgovine in prizorišča, v katerih se predvajajo priljubljeni muzikali.

"Večina naših strank so družine s starejšimi in otroki," je povedala Liu Liu iz lokalne potovalne agencije Chang Tu Travel, prek katere so si stranke lahko rezervirale prvo potovanje z Adoro. "Ladje za križarjenje jim omogočajo, da potujejo na različne kraje in hkrati uživajo v rekreacijskih dejavnostih, ne da bi skrbeli za prometne zastoje in prenočišča," je dejala in dodala, da je veliko ljudi križarjenje želelo rezervirati prav zato, da bi izrazili svojo podporo kitajski liniji proizvodnje.

Čeprav ladja lahko sprejme do 5246 gostov, je trenutno vkrcanih 3000 potnikov, poroča China Daily. Skupaj s posadko je lahko na ladji do 7000 ljudi, zato je opremljena z 22 reševalnimi čolni, dodaja South China Morning Post. "Ko smo iz novic izvedeli, da se je leta 2019 začela gradnja velike kitajske križarke, se je naša družina odločila, da se vkrca, takoj bo mogoče," je dejala ena od prvih gostov, ki so se vkrcali v ponedeljek.

Adora Magic City. Foto: Reuters
Adora Magic City. Foto: Reuters

Najbolj prestižna kabina za dve osebi za potovanje, ki bo v začetku februarja, stane približno 8500 juanov (1100 evrov). Vozovnice za januar in večji del februarja so sicer že razprodane.

Operater križarke je CSSC Carnival Cruise Shipping, joint-venture družba, skupna največjemu kitajskemu ladjedelniškemu podjetju China State Shipbuilding Corp in Carnivalu iz ZDA.

"Odločili smo se za uvodno plovbo Adora Magic City na prvi dan leta 2024, da bi našim gostom izrazili najboljše želje ter jim zaželeli uspešno in srečno življenje v novem letu. Upamo, da bo to pomenilo tudi obetavnejšo prihodnost za križarjenja na Kitajskem," je dejal Čen Ranfeng, izvršni direktor Adora Cruises.

Kitajska spodbuja potovanja svojih državljanov v tujino

Križarka naj bi s kratkimi križarjenji po severovzhodni Aziji med drugim spodbujala Kitajce k potovanjem v tujino, saj želja po mednarodnih potovanjih ostaja močno omejena. Oblasti so skušale državljane spodbuditi že k poletom iz države, a kljub različnim ukrepom, kot je bila uvedba skupinskih potovanj, ni velikega zanimanja. Ameriška investicijska banka Morgan Sanely ne pričakuje, da bi si mednarodni letalski promet na Kitajskem opomogel pred letom 2025.

Po drugi strani se je na Kitajskem močno povečalo zanimanje za potovanja znotraj države, predvsem do turističnih točk, kot sta Kitajski zid in Guilinski kras. Razhajanja med potovanji doma in v tujino naj bi poskusili premostiti tudi s ponudbo križarjenj.

Kitajski mediji so Adoro Magic City označili za pomemben mejnik, ki dokazuje, da kitajske ladjedelnice obvladujejo najzahtevnejše projekte, skupaj z letalonosilkami in velikimi ladjami za prevoz utekočinjenega zemeljskega plina.