Foto:
Foto:
Množico turistov v času mednarodnega festivala izkoristijo tudi ulični umetniki, ki zasedejo edinburške ulice.

Izpad dohodkov pa ni posledica manjšega obiska, temveč nove politike prirediteljev posameznih dogodkov. V želji po čim boljši obiskanosti so namreč organizatorji začeli drastično nižati cene vstopnic, kar je Brian McMaster, direktor festivala, označil za zgrešeno odločitev, ki ne vodi do boljšega obiska.

Dober zaslužek ne sme biti glavni cilj
Slab zaslužek je botroval odločitvi vodstva festivala, da mestni svet zaprosi za dodatna sredstva, saj bo brez dodatnega denarja program letošnjega festivala treba oklestiti. Mc Master je izrazil upanje, da bodo mestni politiki razumeli, da je poslanstvo festivala v Edinburg pripeljati čim bolj raznolik in kakovosten umetniški program, ki pa sam po sebi še ne zagotavlja številnih obiskovalcev.

Ker se v Edinburg vsako leto zgrne več turistov, kot pa je na voljo vstopnic, bodo število razpoložljivih sedežev v dvoranah letos povečali z novim prizoriščem. Predstave bodo tako po novem potekale tudi v dvorani Out of the Blue Drill Hall, ki premore 600 sedežev. Kot je opozoril tudi direktor festivala, pa je potrebno paziti, da bo cena vstopnic zadostovala vsaj za pokritev stroškov ureditve nove dvorane.

"Teroristična" opera
Eden od glavnih adutov letošnje izvedbe edinburškega festivala bo nenavadna škotska opera The Death of Klinghoffer skladatelja Johna Adamsa. Nenavadno je predvsem besedilo, ki pripoveduje o italijanski ladji za križarjenje Achille Lauro, ki so jo leta 1984 ugrabili palestinski teroristi. Edina človeška žrtev tega žalostnega dogodka pa je bil ameriški invalid z imenom Leon Klinghoffer.

Na sever britanskega otoka naj bi ljubitelje umetnosti pritegnile še tri visokoproračunske produkcije, in sicer balet Labodje jezero v izvedbi baletnega ansambla iz Pensilvanije, nastop ruskega orkestra ter uprizoritve še nikoli izvedenih dramskih del škotskih dramatikov.