Ostrer svojo novo serijo opiše kot
Ostrer svojo novo serijo opiše kot "amalgam zvezdniških ikon, ki svoje občinstvo zapeljujejo z obljubami uspeha, lepote in glamurja". Foto: AP
Donald Trump ni bil Ostrerjev edini "portretiranec": z desne fotografije lahko razberemo obličje Miley Cyrus. Foto: AP
James Ostrer, portret Tigerja Woodsa
Za portret Tigerja Woodsa se je Ostrer odločil, ko je naletel na jumbo plakat, s katerega je golfist - z Rolexovo uro na roki - nanj gledal zviška. "Jezen sem bil nase, ker sem verjel, pa čeprav le za hip, da bi me osrečil nakup ure, ki si je ne morem privoščiti. Še posebej, ker mi jo je prodajal nasmejan športnik, ki se je pretvarjal, da je srečen, čeprav je z odvisnostjo od seksa in zdravil pravkar uničil svoje družinsko življenje in kariero." Foto: Gazelli Art House

"Trumpova" instalacija, ki je trenutno na ogled v Hong Kongu, je v resnici fotografija modela, ki nosi tisto značilno prečesano lasuljo, pod njo pa obraz, sestavljen iz prašičjega rilca in ovčjih očesnih zrkel. Kompozicijo dopolnijo na pol pojeden rogljiček, surove ribe, koščki gramoza s pozlato in obleka, oškropljena s curki nafte.

"Hotel sem ustvariti vizualno ikono megalomanije, ki se je zaostrila do te točke, da njegova potreba po pozornosti preglasi vse človeške odnose in skrb za kogar koli drugega," je pojasnil Britanec James Ostrer, avtor instalacije. Hotel se je namreč na umetniški način odzvati "na globoki razkol med tem, kar nam prodajajo, in kar v resnici dobimo"; sam v Trumpu ne more videti drugega kot "zblojenega, nesamozavestnega iskalca pozornosti".

Trumpov štab se na Ostrerjevo umetniško intervencijo še ni odzval. Nepremičninski mogul in nekdanji resničnostni zvezdnik Donald Trump je v zadnjih mesecih zakrivil celo vrsto kontroverznih izjav na temo nacionalne varnosti in priseljevanja. Take deklaracije so ga priljubile velikemu delu republikancev, ki v njem vidijo nekoga, ki "se ne boji povedati neprijetne resnice" - še več pa je seveda ogorčenih reakcij na njegova rasizem in nestrpnost.

Trump in Kim Kardashian: emblema naše dobe?
Ostrer je v svojo hongkonško instalacijo vključil tudi grotesken portret ameriškega golfista Tigerja Woodsa ter zvezdnic Kim Kardashian in Miley Cyrus.

Izbral jih je "zaradi tega, kar predstavljajo". Svoje zvezdniške karikature sam namreč opiše kot "portrete iskrenosti". Proces nastajanja vsakega portreta se začne z guglanjem karikiranca, kar pokaže najpogostejše atribute, ki mu jih na spletu pripisujejo. Čeprav Trump ta hip morda ni predsedniški favorit, opozori Ostrer, pa je na spletu med vsemi kandidati daleč najbolj iskan.

Koga postavljamo na piedestal?
Izbira torej zgolj slavne osebnosti, za katere po njegovem mnenju najbolj velja tista slavna fraza Johna Updika, da "zvezdništvo samemu sebi žre obraz". Hotel je ujeti svojo lastno in na splošno človeško kolektivno obsedenost z glorifikacijo zvezdništva ter pokazati njeno temno plat. "Nisem jih izbral zato, ker jih osebno ne bi maral. Zdelo se mi je, da prav oni, kot posamezniki, poosebljajo določene vidike trenutnega stanja človeškega duha."

Materiale za svoje stvaritve je Ostrer poiskal v mesnicah in ribarnicah, nato pa jih "mešal na podoben način, kot bi slikar mešal barve". Miley Cyrus je denimo "sestavil" iz prašičje kože, ji dodal roke, noge in nos iz govejega jezika ter njeno pričesko kronal z rogovjem iz kravjih kopit. Na krzneni plašč, ki ga nosi, je pritrdil celo vrsto dojk iz lateksa. Pevka zanj namreč predstavlja "spekter sprememb, ki sem mu bil priča v zadnjih 25 letih. Šli smo od tega, da so ideal ženske slave ponazarjali krznen kožuh, diamanti in kanec gole kože, pa do pnevmatične pornifikacije žensk, ki podpihuje potrebo po vbrizgavanju silikona v vse več telesnih delov in odstranjevanju vsega njihovega naravnega 'krzna'." Obenem je Miley produkt tovarne zvezdnikov na tekočem traku slave. "Misli, da ima vajeti v rokah, a v resnici je predmet pornifikacije Terryja Richardsona."