Jasmina Čelan, Rojstvo Venere, ali, 2013. Parafraza Sandra Botticellija, Rojstvo Venere, 1486. Foto:
Jasmina Čelan, Rojstvo Venere, ali, 2013. Parafraza Sandra Botticellija, Rojstvo Venere, 1486. Foto:
Robert Kosmač, Lov, 2013. Parafraza Jurija Šubica, Pred lovom, 1883.
Mitja Milavec, Nad pokrajino, 2013. Parafraza Casparja Davida Friedricha, Popotnik nad pokrajino v megli, 1818.

Tema razstave je bila določena v razpisu. Ustvarjalci so si lahko izbrali eno ali več izmed 33 del iz zgodovine likovne umetnosti in na tej podlagi ustvarili novo delo, pri katerem so jasno razvidni elementi, ideje ali oblikovne rešitve izbrane umetnine. Kot je zapisal Janez Zalaznik, je parafraziranje postopek, star kot samo umetniško izražanje, a prav v zadnjih desetletjih je, tudi s citiranjem in prilaščanjem, postal pomemben del likovne prakse.
Spoznavanje zakladnice umetniških del
A za takšno temo se niso odločili zaradi njene aktualnosti, temveč v želji, da bi spodbudili željo ljubiteljskih ustvarjalcev po spoznavanju in prepoznavanju bogate zakladnice umetniških del, ki so stoletja in tisočletja oblikovala našo kulturno in civilizacijsko podobo, je v spremni besedi zapisal Zalaznik. Ta bogata likovna zgodovina poleg določenega časa, prostora in gledalca tudi določa kontekst, v katerega se vpisuje posamezno umetniško delo in v katerem se to tudi interpretira in presoja.
Zalaznik, akademski slikar, grafični oblikovalec, pedagog, publicist in avtor priročnikov s področja umetnosti, med drugim knjige Parafraza, palimpsest, citat in prisvojitev. Štirje jezdeci moderne umetnosti, izdane pri JSKD-ju, je tudi opravil končni izbor del za razstavo. Prvi krog selekcije prijavljenih del so opravili selektorji desetih regijskih razstav, na katerih je razstavljalo 260 avtorjev.
Izbrana so dela različnih pristopov in tehnik
Po njegovem mnenju se dela izbranih avtorjev odlikujejo tako po domiselnosti kot kakovosti izvedbe. Uporabljene tehnike so različne, od slikarskih in risarskih (olje, akril, tuš, pastel) do kolaža in asemblaža ter uporabe "neslikarskih" materialov (peska, folije, keramike in plastike). Nekateri se predstavljajo z grafično tehniko, drugi so ustvarjali s pomočjo digitalne tehnologije ali se poigravali z "ready-made" objekti. Nekaj je tudi kipov, reliefov in drugih tridimenzionalnih stvaritev iz različnih materialov ter del, ki se gibljejo po nikoli točno postavljeni meji med sliko in objektom.
Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (JSKD) z bienalnimi državnimi tematskimi razstavami želi prikazati kakovostne rezultate ljubiteljske likovne ustvarjalnosti in z izbrano temo širiti likovno in miselno obzorje ustvarjalcev ter jih spodbujati k iskanju novih rešitev in spoznanj o možnostih ustvarjalnega izražanja.