Komisija je predlagala, da bi bilo treba pripraviti skupno študijo, ki bi upoštevala kumulativne vplive vseh treh projektov, da se posamezne študije o teh projektih, ki jih pripravlja Italija, izpopolnijo s širšo skupno oceno vplivov na okolje. Foto: MMC RTV SLO
Komisija je predlagala, da bi bilo treba pripraviti skupno študijo, ki bi upoštevala kumulativne vplive vseh treh projektov, da se posamezne študije o teh projektih, ki jih pripravlja Italija, izpopolnijo s širšo skupno oceno vplivov na okolje. Foto: MMC RTV SLO
Pri Evropski komisiji vztrajajo, da je šlo za neformalno srečanje, na katerem so predstavniki italijanskih in slovenskih oblasti ob navzočnosti komisije izmenjali informacije o gradnji spornih terminalov.
Terminali in Evropska Unija

"Slovenija dobila zaušnico," "Evropska komisija utišala Slovenijo," "Evropa nam daje prav," to je le nekaj naslovov v italijanskih medijih, zlasti tržaških, ki so poročali o tristranskem sestanku v Bruslju. Kot je poročal novinar Radia Slovenija Andrej Šovko, si italijanska stran razlaga, da je komisija ugotovila, da je Italija spoštovala evropske predpise glede presoje vplivov na okolje, Slovenija pa naj ne bi imela podlag za sprožitev postopkov proti zahodni sosedi.

Povsem drugačno sporočilo pa je prišlo iz Ljubljane. Evropska komisija naj bi Italiji naložila, da pripravi skupno študijo vplivov na okolje. O tem je razpravljala tudi posebna medresorska komisija, ki spremlja problematiko plinskega terminala.

Pri Evropski komisiji vztrajajo, da je šlo za neformalno srečanje, na katerem so predstavniki italijanskih in slovenskih oblasti ob navzočnosti komisije izmenjali informacije o gradnji spornih terminalov. Kot pravi tiskovna predstavnica evropskega komisarja za okolje Stavrosa Dimasa Barbara Helfferich, je šlo za odprto razpravo, v kateri je Italija pojasnila tudi svoje ocene učinkov povezane s tremi različnimi projekti, torej za plinski terminal v Žavljah, 'off-shore' terminal in plinovod.

Komisija predlagala pripravo skupne študije, preiskave (še) ni
Komisija je predlagala, da bi bilo treba pripraviti skupno študijo, ki bi upoštevala kumulativne vplive vseh treh projektov, da se posamezne študije o teh projektih, ki jih pripravlja Italija, izpopolnijo s širšo skupno oceno vplivov na okolje, je dejala Helfferichova. Zavrnila pa je trditve organizacije Alpe Adria Green, da je skupaj z Evropskim parlamentom že začela uradno preiskavo.

Kot je še pojasnila, komisija kot zainteresirana stran pozorno spremlja dogajanje in izvajanje zakonodaje Evropske komisije ter posreduje predloge s ciljem 100-odstotnega njenega izvajanja. "Ko vidimo, da stvari niso izvajane pravilno, lahko začnemo postopek zaradi kršenja pravnega reda EU-ja," je še dodala.

Na vprašanje, ali se bodo ta tristranska srečanja nadaljevala, je Hellferichova povedala, da po njenih informacijah za zdaj ni načrtovan noben nov sestanek, a da bodo, če bo to potrebno, še drugi sestanki.

Ali bo terminal tudi zares končan v 40 mesecih?
Plinski terminal v Žavljah pri Trstu naj bi gradila španska družba Gas Natural, njegova zmogljivost naj bi bila osem milijard kubičnih metrov plina letno. Naložba naj bi bila vredna skoraj 600 milijonov evrov, terminal pa naj bi zgradili v 40 mesecih.

Terminali in Evropska Unija