Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.0 od 159 glasov Ocenite to novico!
Huda Jama je po besedah nadškofa Zoreta simbolno mesto zato, ker je bil rudniški rov zaprt z enajstimi pregradami, kot da nikoli nihče ne sme priti do žrtev. Foto: BoBo
VIDEO
Maša za vse žrtve revoluc...
VIDEO
Maša za vse žrtve revolucije

Dodaj v

Foto: Zore: Huda Jama je kraj zločina in simbolno mesto

Maša za vse žrtve revolucije v Sloveniji
2. december 2017 ob 12:45
Brezje - MMC RTV SLO, STA

V baziliki Marije Pomagaj na Brezjah je bila maša za vse žrtve revolucije v Sloveniji, predvsem za tiste, ki so bile letos prekopane iz rova sv. Barbare v Hudi Jami. Mašo je daroval ljubljanski nadškof Stanislav Zore.

Huda Jama je po besedah nadškofa Zoreta simbolno mesto zato, ker je bil rudniški rov zaprt z enajstimi pregradami, kot da nikoli nihče ne sme priti do žrtev. Ob tem se je Zore vprašal, kakšnih dejanj je sposoben človek; "sposoben je moriti in obenem s terorjem vsiliti molk o svojih dejanjih, ki so bila, in vendar je, kot da jih ni bilo". A molk ne izbriše dejstev, je prepričan.

Tisti, ki so ta dejanja ukazali, so mislili, da so jih s smrtjo utišali in da so utišali tudi tiste, ki bi morali ohranjati spomin nanje. Kot je poudaril Zore, "nič ni bolj naivnega". Ljudje režima so z vsemi nesmiselnimi pomori iz ljudi, ki so nasprotovali njihovi zamisli o ureditvi sveta, naredili mučence.

Prst naše domovine je na več kot 600 krajih zato prepojena s krvjo mučencev - Slovencev in tolikih drugih, ki so umirali na naši zemlji zaradi želje po oblasti, ki se je ponujala kot ustvarjanje zemeljskega raja. V njem pa po Zoretovih besedah ni bilo prostora za vse, ki so mislili drugače kot revolucionarna elita.

Prizadevanje, da bi pomorjene utišali, se še ni končalo. A zločina ne moreta zakriti nobena nalepka in nobena odločba katere koli ustanove. Zločin ostaja zločin in s takimi dejanji tudi danes ljudje postajamo udeleženci zločina, je poudaril.

Ob koncu pridige je nadškof prosil Boga za razsvetljenje razuma vsem, ki imajo v našem narodu odločujočo vlogo, naj delujejo za spravo in mir, za medsebojno sodelovanje in za varnost vseh.

Pahor se je udeležil blagoslova kostnice
Maše se je udeležil tudi predsednik države Borut Pahor, ki se je pred tem na pokopališču Lipica v Škofji Loki udeležil blagoslova kostnice, v katero bodo preneseni deli skeletov iz povojnih grobišč iz vse Slovenije, ki bodo uporabljeni za DNK-analizo in identifikacijo žrtev povojnih pobojev.

Postopek izvedbe izkopa, prenosa in pokopa vseh posmrtnih ostankov iz grobišča v Hudi Jami se je sicer končal s simbolnim zadnjim pokopom 27. oktobra letos na Dobravi v Mariboru. S tem se je po navedbah iz Pahorjevega urada končalo aktivno urejanje tega zelo občutljivega področja slovenske zgodovine, s čimer sta bili izpolnjeni odgovornost in dolžnost države, da poskrbi za civilizacijski pokop žrtev vojne in povojnih pobojev.

Slovenski škofje so sprva nasprotovali pokopu na Dobravi in želeli, da bi žrtve iz Hude Jame pokopali na Teharjah. A je Zore po srečanju s Pahorjem, ki mu je pojasnil razloge, zakaj pokop na Teharjah ni mogoč, privolil v pokop v parku Dobrava.

Iz preliminarnih podatkov, ki jih je državi posredoval izvajalec prekopa in pokopa, je razvidno, da je bilo v Barbarinem rovu pri prvem izkopu leta 2009 najdenih 769 žrtev, v letu 2016 pa 647, skupaj torej 1416.

Blagoslov kostnice in maša na Brezjah Foto: Bobo

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
aktivist
# 02.12.2017 ob 13:04
Nimam nic proti, da se odkriva povojne poboje in da se tovrstne zadeve obsoja. Ampak, da cerkveni oče pridiga politiko namesto vere je pa absurdno. Politična propaganda na maši. Zato pa ne verjamem v sposobnost in moralnost naše cerkvene institucije.

Še nisem doživel maše za mrtve ljudi, ki so podlegli zločinom domobrancev in vaških straž, ali pa obsodbo domobranskih pobojev civilistov.
PetrovskiN
# 02.12.2017 ob 13:00
A mormo spet to pogrevat ?
pwnd
# 02.12.2017 ob 13:05
Če bi ti ljudje enako obsodili kolaboracijo in okupatorjeve zločine, bi jih popolnoma razumel in celo sočustvoval z njimi. Ker pa le enostransko napadajo partizane in pravijo da "tretji rajh ni naredil nič narobe", jih ne morem jemati resno, in lahko le zavijam z očmi ob njihovi razdiralni agendi
bob7
# 02.12.2017 ob 12:59
Huda jama je res kraj zločina, a večinoma na zločinci.
tetka
# 02.12.2017 ob 13:07
Huda jama je stvar preteklosti in zgodovinarjev. Kot po običaju se Cerkev lepi na te dogodke, ker
ji gre za ideološki boj. Ni problema s tem, le naj se neha zavijati v neke moralno-etične zgodbice.

Povojni poboji že vsaj 20 let niso več nikakršna tabu tema in o tej zadevi se je govorilo in pisalo na dolgo in široko in vsaj jaz ne vidim, kaj novega bo prineslo to pogrevanje s strani vnaprej prepričanih zagovornikov domobrancev ali partizanov.

Jaz recimo sem na strani partizanov in me jasno da taki članki ne bodo prepričali v nasprotno mišlenje, kot si ne delam utvar, da bi zagovorniki domobrancev priznali zmoto vdinjanja okupatorju, še najmanj pa to pričakujem od klera...cerkve torej, ki si na vse kriplje želi, da bi si povrnila svoj politični vpliv v družbi, ki ga je kot državna cerkev imela do 1941 leta.
Buldog
# 02.12.2017 ob 13:16
@rastislav
02.12.2017 ob 13:05

Pri novicah o Praljaku se vsi zgražate nad Hrvati kako lahko branijo vojnega zločinca. No pri tej novici imate priložnost da dokažete da ste drugačni od njih in lepo obsodite zločin ne glede na to kdo ga je storil.

Nihče ne zagovarja tovrstnih zločinov in Stanovnik se je tudi že večkrat javno opravičil, ampak nekateri na to namenoma pozabljajo/pozabljate.

Me pa zanima, kdaj bomo dočakali javno opravičilo cerkve za kolaboracijo??
Spodaj imaš navedene dogodke pred ustanovitvijo OF/PIF in tik po njeni ustanovitvi.

Narodni svet je od ljudi zahteval red in mir, izročitev orožja, od jugoslovanskih enot pa, naj se mu podredijo in kot slovenska vojska zaprosijo za premirje. Seveda v tako zahtevo vojaško poveljstvo ni privolilo. Predsednik Narodnega sveta Marko Natlačen je po pozdravu italijanskih vojaških oblasti v Ljubljani odšel v Celje, kjer je Nemcem predlagal, da bi zasedli vso Slovenijo, ta pa bi nato, podobno kot Hrvaška, dobila status posebne države.

Ker Nemci v tak predlog zaradi Hitlerjevega načrta o razdelitvi Jugoslavije niso privolili, je Natlačen skušal dobiti dovoljenje za izvrševanje oblasti z zagotovitvijo lojalnosti Emiliju Grazioliju ter s spomenico, ki jo je poslal Mussoliniju. Čeprav je Mussolini načeloma privolil v sodelovanje s predstavniki nekdanje oblasti na zasedenih območjih, se je 17. aprila Narodni svet sestal zadnjikrat, saj so Italijani že 20. aprila civilno oblast banske uprave prenesli na svoj Komisariat za zasedeno slovensko ozemlje. Tako je Narodni svet prenehal delovati.

4. maja 1941, dan po uradni priključitvi Ljubljanske pokrajine fašistični Italiji, je skupina slovenskih uglednikov poslala pismo hvaležnosti Mussoliniju (vidi: Provincia di Lubiana). Med podpisniki so bili Marko Natlačen, ljubljanski župan Ivo Adlešič, rektor ljubljanske univerze Matija Slavič, bivša ministra v jugoslovanski vladi Frank Novak in Ivan Puceli, ter drugi. Nekaj dni kasneje je 105 slovenskih županov poslalo sporočilo Mussoliniju, v katerem so izrazili "veselje in ponos za vključitev slovenskih ozemelj v veliki Kraljevini Italiji". Podobne čestitke je Mussolini prejel tudi od škofa Rožmana, in 22. maja 1941 je Rožman priredil mašo hvaležnosti Mussoliniju v ljubljanski stolnici.
dik
# 02.12.2017 ob 13:15
Naj ne moralizira. Cerkev nosi veliko krivdo za zločine. Če se ne bi tako vpletala v politiko in stopila na stran Italije in Nemčije ter novačila mladeniče za boj proti bratom, potem bi bila huda jama prazna. Tako pa ... smo, kjer smo.
tetka
# 02.12.2017 ob 13:10
Hvala bogu je Slovenija dokaj dobro ločila cerkev od države in smo dokaj sekularizirana družba, za razliko od Hrvatov, Srbov,...nasploh teh vzhodnih nacij..vse tja do Poljakov, Ukrajincev in Rusov, kjer enačijo vero in narod..skoraj dobesedno.
komsomolec
# 02.12.2017 ob 13:36
če cerku slavi kolaborante naj sprejme še kazensko odgovornost za njih zločine v Jasenovcu, sv. urhu, Kozlarjevi gošči. dovolj je bilo klerikalnega fanatizna.
g1n3k
# 02.12.2017 ob 13:15
Še vedno čakam Cerkev, da se bo spravila glede časa okoli krsta pri Savici...osmo stoletje. Kdaj bo maša za slovenske staroselce torej?
kapljač
# 02.12.2017 ob 13:36
Sveti Urh je kraj domobransko krščanskega zločina na Slovenci, ki sos e borili proti tujemu okupatorju in simbolno mesto. Vsi samostani in sakralni objekti so mesto zločina, kjer so bili nameščeni domobranci, in simbolno mesto. Kraj zločina, so Dahchau, Mathausen, Treblinka, Gonars, Rab in druga taborišča smrti , kjer so Slovenci bili pripeljani s pomočjo domobranstva in so simbolno mesto.
invador
# 02.12.2017 ob 13:33
Tole res presega vse meje. Cela Evropa se klala po vojni, ve se kdo koga in zakaj. Pogrevanje teh stvari pa izvaja samo SDS in RKC. Kdaj bo kakšna maša še na Urh-u za mučene borce NOB? Res bi lahko že nahali s tem razdvajanjem naroda. Mogoče bi RKC še kakšnega vernika pridobila, ampak tako daleč jim ne nese.
Ples
# 02.12.2017 ob 13:24
@tetka
Povojni poboji že vsaj 20 let niso več nikakršna tabu tema in o tej zadevi se je govorilo in pisalo na dolgo in široko

Točno tako. In nihče jih ne zanika, nasprotno.
Tu pa en nadškof pridiga o tem 'molku', o dejanskem molku na drugi (njihovi) strani pa niti besedice. Res sprevrženo, razdiralno, politično.
So dobri in so slabi cerkveni možje. No, tale Zore ne spada med prve.
Bivši uporabnik
# 02.12.2017 ob 13:09
Če že mislite pogrevat, pogrevajte raje za naprej in ne nazaj... "Hude jame" bodo še in jasno, ne samo v Sloveniji.... Trenutni proces, ki drastično zmanjšuje srednji razred, spreminja zahodni družbeni red zopet nazaj v Dickinsonov kapitalizem, če ne celo v fevdalizem, nujno vodi v nove "Hude jame"..... Tako , da , kot za nazaj in kot za naprej je nujno najprej ločiti med vzroki in posledicami...
lojal
# 02.12.2017 ob 13:17
Bi lahko najprej dobro pometli pred svojim pragom, potem pa začeli gledati širše. Svojih grehov ne priznajo, ali pa so si jih že izbrisali pri spovedi.
entapametn
# 02.12.2017 ob 13:51
A maša za vse mučene in ubitena Urhu je že bila?
fafaron
# 02.12.2017 ob 13:28
Brez klerofašistične kolaboracije ne bi bilo hude jame.

STOP THAT!
mihael1
# 02.12.2017 ob 13:21
Cerkev bi se rada oprala zlocinov in kolaboracije s tem , da iz vsega dela veliko hrupa in se naprej zastruplja ozracje.

Sploh ji ne gre za dostojen pokop in nacrtno pozablja kaj je bilo prej in kaj kasneje.
Dejanski
# 02.12.2017 ob 13:46
prava parodija... in to govorijo tisti, ki imajo že tisočletja krvave roke...
okram23
# 02.12.2017 ob 13:36
Najbol všeč mi je, da smo očitno ljudje spregledali namen večine naših politikov in tudi Cerkve!!
Vsem se gre za oblast in za to so sposobni narediti marsikaj, naprimer vedno znova in znova pogrevati dogodke po 2SV.
Delitev ljudi je najboljša za pridobivnje političnih točk.
Pač ja 2SV so zmagali zavezniki in komunisti in le ti so se, vsaj nekateri, znesli nad svojimi brati, ki so pač med vojno bili na napačni strani. Si ne predstvljam kako so se morali počutiti navadni ljudje med 2SV, ker tam je bila samo ena opcija "Če nisi z nami, si proti nam". No in kaj naj bi potem storil en navaden kmečki človek.. Razumite, da ni vse bilo tako črno belo, ampak dosti bolj zapleteno, pdedvsem pa zelo težko za navadne ljudi, ki so kasirali tako ali drugače.. tako kot v vsaki vojni najbolj trpijo navadni ljudje.
Medtem ko politiki in Cerkev hujska ljudi iz svojih razkošnih rezidenc navadni ljudje trpijo in umirajo. Žal.. upam, da to spregleda čimveč ljudi
Epafrodit
# 02.12.2017 ob 13:14
Zanimivo zanimivo! Že drugi dogodek na takšno temo v zadnjih dveh dneh. Očitno se bližajo kakšne pomembne volitve. Res človekoljuben in pravičniški predvolilni pristop.
miranpohar138
# 02.12.2017 ob 15:02
Veš Zore, V Avstriji je v neki cerkvi muzej z okoli 200 vrstami strašnih mučilnih naprav, ki jih je katoliška cerkev uporabljaja za nečloveško mučenje in ubijanje svojih nasprotnikov. Pa še ta podatek povej svojim ovcam, da je katoliška cerkev v vsej svoji zgodovini med vsemi pobila največ ljudi in ta številka gre v desetine milijonov. Verjetno so bili vsi mučeni in pobiti revolucionarji, tudi indijanci.
Krimsky
# 02.12.2017 ob 13:07
Vsakogar tepejo njegova lastna dejanja, … že v tem življenju, … in ni potrebe za onim drugim.
~
A to je treba razumeti – dobesedno.

Storilce povojnih pobojev je življenje že nateplo … sedaj so na vrsti še tisti, ki iz 'razkrivaštva' kujejo dobiček …
SamoRes
# 02.12.2017 ob 14:09
Ko se gre cerkev politiko je to največja nevarnost, pa poglejte zgodovino.
gubceva11
# 02.12.2017 ob 14:22
Aja, kdaj bo, pa maša za tiste z Urha?
sisoruen
# 02.12.2017 ob 14:01
Nisem zasledil, da bi kateri izmed škofov oz. da bi KC v Sloveniji kdaj uradno darovala mašo za žrtve okupatorja in njihovih domačih sodelavcev. Gre tudi za številčno največ žrtev, torej okoli 40.000. Očitno pred bogom nismo vsi enaki. Toliko o spravi. :D
fafaron
# 02.12.2017 ob 13:30
Nacionalka pa z versko refašižacijo na prvo stran!

AaaaaAAAAAA!!!!
zvrc
# 02.12.2017 ob 14:21
Farška dvojna morala!
direndaj
# 02.12.2017 ob 14:56
V Kozlarjevi gošči pri Črni vasi je bilo leta 1944 pobitih okrog 100 žensk samo zato, ker so bile v sorodu s kakšnim partizanom.
Kdaj bo maša?
Svetega nikoli
el CARTEL
# 02.12.2017 ob 14:08
je pa precej smešno ja, da bivši kolaboratorji o tem trobijo.
spomnimo, RKC je kot organizacija podpirala marskiaj med II. svetovno vojno.
el CARTEL
# 02.12.2017 ob 14:08
to je zločin, a ne tako hud kot so ga te "žrtve" izvajale (velikokrat z blagoslovom RKC, ustaši recimo v njihovem katolistanu) nad civilisti in humanostjo vsepovprek po svetu.

ubiti nekoga brez sojenja je napaka,
razumem pa zakaj bivši kolaboratorji o tem govorijo.
Jay-B
# 02.12.2017 ob 16:50
1. TOČKA: Evo, tole “perlo” sprevrženo ste nekateri izvolili še za nadaljnih 5 let. Človeka, ki se hodi klanjati RKC-ju. Čestitke vsem, res!

2. TOČKA: Kar se tiče Zoretovih besed “kakšnih dejanj je sposoben človek”, pa bi ga rad vprašal kakšnih dejanj je sposobna RKC, ko je podpisala pakt z okupatorjem/nacisti in v njihovem imenu šla pobijati lastne brate in sestre? Oz. drugače bi ga vprašal: Če umoriš morilca, ali je to umor ali samo realizacija svetopisemske "z mečem si ubijal, z mečem boš pokončan" ? Namreč še enkrat: s povojnimi poboji je bilo narodni časti zadoščeno. RKC pa se še do danes ni javno pokesala in opravičila za kolaboracijo z Nemci in temu posledično izdajo lastnega naroda in ozemlja! Banda pokvarjena, smrdljiva!! https://youtu.be/V14a2rp5fAM

3. TOČKA: kar se tiče lapanja o izvensodnih pobijih:
“Tu je potrebno omeniti, da je OF nazadnje jeseni 1944 izdala amnestijo s pozivom, da naj nehajo kolaborirati, če ne bodo ustrezno kaznovani. Isto jih je pozval kralj begunske vlade (veleizdaja se je kaznovala s smrtjo že v času kraljevine Jugoslavije). Ker so se svojih zločinov zavedali, so ustaši in domoSranci pobegnili na Koroško, kjer so jih zajeli Angleži in jih v skladu z določbo Jaltske konference (kolaborante se vrne v domovine, kjer so izvajali zločine) vrnila. Cerkev je velike ribe (npr. ”blaženega mučenika” A. Pavelića) po t.i. ”rat lines” pretihotapila v Ameriko, male ribe pa pustila na cedilu. Za vsakega vrnjenega kolaboranta je bilo ugotovljeno, kdo je, kateri enoti pripada in kaj je ta enota med vojno počela.”

4. TOČKA: kar se tiče lapanja o pobitih ženskah in otrocih:
“Po navedbah ministrstva je iz preliminarnih podatkov, ki jim jih je posredoval izvajalec prekopa in pokopa, razvidno, da je bilo v Barbara rovu pri prvem izkopu leta 2009 najdenih 769 žrtev, v letu 2016 pa 647, skupaj torej 1416 žrtev. Od tega žensk ni bilo več kot 21, prav tako nobena žrtev ni bila mlajša od 17 let. “
Celine
# 02.12.2017 ob 15:45
Zore živi v enoumju in hujskaštvu. Pika.
direndaj
# 02.12.2017 ob 14:46
V Kozlarjevi gošči pri Črni vasi je bilo leta 1944 pobitih okrog 100 žensk samo zato, ker so bile v sorodu s kakšnim partizanom. Zagrebli so jih tako slabo, da so se celo Nemci zgražali, zato so ukazali, da jih izkopljejo in po krščansko pokopljejo na pokopališčih.

Se je kdaj kdo spomnil darovato mašo za naše žene in dekleta?
NE!
Dokazano je da so v Hudi jami večinoma ustaši, za njih ni problem najti čas in darovati mašo. Sploh če se bližajo volitve.
Ramus
# 02.12.2017 ob 15:26
Moralno zavrženo dejanje nekega človeka, ki bi naj bil predsednik države, da morilcem otrok in žena, ki so v Jesenovcu in Novi Gradiški zverinsko pomorili na tisoče otrok in žena takole prižiga svečo,... tako izenačujete žrtve in njihove krvnike.
manuchao
# 02.12.2017 ob 14:03
Slava junakom? Zločinci so noter.
burruchaga1986
# 02.12.2017 ob 14:02
Hope: imaš prav. In na srečo vsi obsojamo poboje. Samo nastavljamo ogledalo. Mi priznamo, priznajte še vi. In zreli bomo za spravo.
hrgotax
# 02.12.2017 ob 13:53
Najbolj butasto pri vsem skupaj pa je, da RKC joka,
kako je preganjana in omejevana.
Če bi ji šlo za pristen Kristusov nauk,
bi lažje shajala, tako pa se ve, kam pes taco moli
(beri: oblast je slast).

Posledica je zafrustriranost,
ker bi radi, pa ne morejo,
saj je večino ljudi vendarle srečala pamet.
RKC bi še Kristusa na križ pribila,
če bi prišel ponovno na svet ...

Govorim o vrhnjih strukturah cerkvene hierarhije.
Marsikateri župnik je ponižen, pošten in iskren.
Takšne imajo ljudje radi.
Vzvišene pa kaj hitro 'odpikajo' ...
Winnie the Pooh
# 02.12.2017 ob 15:54
Tale možakar naklada o molku okoli povojnih pobojev. Ta je pa res bosa, povejte mi, ali v Sloveniji obstaja tema o kateri bi se več neprestano govorilo z vsemi marketinško-političnimi okraski in izkoriščanjem te teme za razne interese in predalčkanje Slovencev v dobre in slabe,.... Podpihovanje sovraštva itd
Ramus
# 02.12.2017 ob 15:47
"Kitke pobitih deklet"

Ganejo nas otroci, ki so bili žrtve teh zločinskih nun, ki so v sodelovanju z ustaši zagrešile grozljive zločine nad otroci v taborišču Jastrebarsko.

"Med žrtvami naj bi bili večinoma pripadniki ustaški zločinci iz najbolj zloglasnega koncentracijskega taborišča Jesenovac in nune iz otroškega taborišča Jastrebarskoko pa tudi slovenskega domobranstva"

https://sl.wikipedia.org/wiki/Barbara_rov
leviathan
# 02.12.2017 ob 15:38
WTF boroč, a si ti pri sebi? Nikjer nisem rekel, da je škof kaj takega eksplicitno izjavil v pridigi, kolega. Zato je naveden izraz tudi v navednicah. Da me sploh lahko obtožiš kaj takega, govori več o tvojem mentalnem stanju, kot pa mojem. V mojem stavku je vsebovano splošno sprenevedanje in licemerstvo RKC-ja, ki se ima za ne vem kakšne žrtve grdih komunistov, obenem pa ne more priznati svojih izdajalskih napak. Dokler bodo vso krivdo valili na nasprotno stran, bodo le užaljeni otroci, ki mislijo, da so za vse njihove težave krivi drugi.
SamoRes
# 02.12.2017 ob 14:23
Cerkev bi se morala najprej sama opravičiti, saj brez kolaboracije tudi ne bi bilo povračilnih ukrepov po vojni. Kot veste so pred koncem vojne ponudili amnestijo vsem, ki bi prestopili na pravo stran. Očitno so pozabili, kaj so sami počeli. Če je kdo pozabil, so bili domobranci na plačilni listi okupatorja, kar je tu povsem razvidno http://www.rtvslo.si/mod
load.php?&c_mod=blog&op=func&
;func=print&c_menu=63512
Pims
# 02.12.2017 ob 13:58
Dobro se strinjam, da ta maščevanj in poboj po vojni (vsaki vojni) tudi zločin. Izdajalcem je potrebno pač soditi za zločine (izdaja) in ne jih kar pobiti, še posebej ne zaradi ideoloških prepričanj (komunizem proti cerkvi kot instituciji).

Je pa seveda res, da cerkveni dostojanstveniki učijo božje zapovedi, nauke iz svetega pisma po nauku Kristusa. Ta pa je ljubil vse ljudi. Tako bi, če bi bili cerkveni dostojanstveniki kot učitelji Jezusovega nauka morali tudi medvojne in povojne poboje, ki so jih zagrešili domobranci in ja celo duhovniki nad partizani (primer Urh v Ljubljani) prav tako poimenovati in opredeliti za vojne zločine.

Pa tega ne storijo. Žal se mi zdi da so čisto v ozadje potisnili vse kar je učil Jezus in te obsodbe izkoriščajo v ideološke namene; cerkev želi oblast. Morda se ne bodo imenovali kar za predsednike vlad, želijo pa imeti vpliv na šolstvo, na politiko in druge pomembne posvetne vsebine.

Povzetek vsega je pri meni so zaradi podobnih stvari izgubili vso kredibilnost, tako kot so jo komunisti že davno tega v času Jugoslavije.

Ko bomo ljudje znali reči kaj je prav in kaj ne samo zato ker nekaj je pač prav in drugo ne, ne pa zato ker tako menijo politiki, cerkev ali pa se tako sklada z neko ideologijo, se bomo osvobodili in pomirili drug z drugim.
tone7
# 02.12.2017 ob 17:03
Slovenska cerkev, naj prizna paktiranje z fašizmom in nacizmom, kateremu se je zaobljubila v začetku druge vojne v Ljubljani. Kdaj se bo priklonila žrtvam, katere so se zgodille tudi z njeno pomočjo in naj nikar ne obsoja povojne poboje, ker ima tudi cerkev krvave roke
aktivist
# 02.12.2017 ob 15:26
@knez miru

Moj pokojni brat od dedka je bil interniran na Rab s strani domobrancev. Drugače pa Sveti Urh.
PikiMiki
# 02.12.2017 ob 13:44
Pahiju pa svečka ugasnla :(
feminist
# 02.12.2017 ob 13:18
a niso volitve ze mimo? al je to ze ogrevanje za naslednje?
Ramus
# 02.12.2017 ob 15:57
"ti veljaš za svetopisemskega moža"

Danes smo ponovno priča rehabilitaciji ustaštva, ki se poizkuša rehabilitirati in pretvoriti vojne zločince v žrtve. Jezus je ob podobni priliki okrcal učitelje postave, ki so počeli nekoliko manj nagnusno stvar, saj so lažno poveličevali žrtve, ki so jih pomorili njihovi predniki (očetje) z gradnjo grobnic. Mi pa imamo nekoliko hujšo situacijo, saj se vojne zločince pretvarja v žrtve. Povsem moralno zavrženo in v luči Svetega Pisma povsem nesprejemljivo. Tisti, ki razglaša zločince za žrtve, bo zelo verjetno deležen tudi njihove sodbe, saj s svojim početjem zanika njihove zločine in njihovo početje,...

Luke 11,47. "Gorje vam, ker zidate grobnice prerokom, ki so jih vaši očetje umorili! 48 S tem izpričujete in potrjujete dela svojih očetov, kajti oni so jih umorili, vi pa jim zidate"
Ramus
# 02.12.2017 ob 15:48
"Huda Jama je po besedah nadškofa Zoreta simbolno mesto zato, ker je bil rudniški rov zaprt z enajstimi pregradami, kot da nikoli nihče ne sme priti do žrtev"

Vojni zločinci nikoli ne bodo žrtve.
okram23
# 02.12.2017 ob 13:56
Hope
prav imaš. Res moraš biti zver. Toda nekaj te mora pripeljati do tega. Tega ne narediš kar iz nič.
Kakšna zver moraš biti da ne priznaš sodelovanja z okupatorjem, ki je enako pobijal nedolžne ljudi..
Kazalo