Foto: BoBo
Foto: BoBo

Ministrica za izobraževanje Simona Kustec se je udeležila videokonferenčnega zasedanja ministrov EU-ja za izobraževanje. Članice EU-ja imajo sicer do tega zelo različna stališča.

Nekatere članice EU-ja bodo po napovedih šole odpirale na začetku maja, je povedala Kustečeva v telefonskem pogovoru s slovenskimi dopisniki v Bruslju. Zelo zanimivo se ji pri tem zdi, da so med temi članicami tudi države, kjer novi koronavirus najbolj pustoši, na primer Španija.

Argumenti so različni. Nemčija poudarja, da je treba ohranjati učno kondicijo in poskrbeti za socialni vidik učencev, medtem ko države, ki še ne bodo hitro odpirale šol, trdijo, da bodo to lahko nadomestile z učenjem na daljavo in ob vrnitvi ta vmesni čas ustrezno nadomestile, je pojasnila.

V Sloveniji ta trenutek po besedah Kustečeve še ne morejo dokončno povedati, kdaj se bodo otroci lahko vrnili v vrtce in šole. Glavni razlog za zaprtje šol in vrtcev je bil namreč povezan z oceno zdravstvene varnosti tako otrok kot vzgojiteljev in učiteljev. Ko bodo dobili strokovno oceno, da je vrnitev v organizirane oblike vzgoje in izobraževanja varna, bodo to tudi naredili, je poudarila ministrica.

Ministri za izobraževanje so sicer po navedbah Kustečeve razmeroma enotni, da mora biti preverjanje znanja v tem času formativno oziroma prijazno, mehkejše in spodbujevalno.

Odločitev o nacionalnem preverjanju znanja v Sloveniji bo po njenih besedah znana v petek. To bo skupna odločitev, ki so jo sprejeli skupaj z vsemi predstavniki stroke, torej zavodom za šolstvo, odgovornimi za nacionalno preverjanje znanja in predstavniki ravnateljev.

"Gre za enotno oceno. Kakšna formalno bo, pa bomo sporočili potem v petek," je dejala Kustečeva, ki je sicer v svojem nastopu na zasedanju poseben poudarek namenila potrebi po zasledovanju temeljnega načela omogočanja enakih možnosti za izobraževanje vseh učencev. Pri tem je poudarila dobro slovensko izkušnjo z donacijami, ki so pomagale, da so lahko vsem učencem dostavili računalniško opremo in vse potrebno za izobraževanje na daljavo.

Slovenija v prednosti

Kustečeva ob izpostavljanju načel enakih priložnosti, solidarnosti, strpnosti in družbene odgovornosti pri skrbi za še posebej ranljive skupine tudi poudarja, da je Slovenija v primerjavi z nekaterimi drugimi članicami Unije v veliki prednosti, ker ima vzpostavljen stabilen sistem javnega šolstva.

O težavah, s katerimi se bodo spopadali ljudje ob oživljanju gospodarske dejavnosti, če bodo vrtci in šole še naprej zaprti, ministrica pravi, da sta njena prva skrb zdravje in življenje posameznika ter da je raje bolj zadržana pri presoji, kdaj bi šli otroci lahko nazaj v šole. Poudarja tudi, da z vidika zagotavljanja enakih možnosti ne razmišlja o odpiranju šol le v nekaterih regijah.

O možnosti odprtja šol ob uvedbi določenih ukrepov, na primer manjših razredov in nošnje mask, pa ministrica pravi, da bi v tem primeru potrebovali pomoč države in da bi to potegnilo za seboj veliko dodatnih ukrepov. "V šole in vrtce se ne bomo vračali samo na podlagi odločitve resornega ministrstva, ampak ene celovite ocene na ravni države, ki bo medresorska," je izpostavila.

Večina članic Unije je aktivirala izobraževanje na daljavo, so pa pristopi zelo različni. Sicer pa se ministri strinjajo, da je potrebna velika prožnost v odnosu do učiteljev in učencev ter da izobraževanje mora biti prioriteta. Tudi za program Erasmus se bodo poiskale življenjske odločitve, je še povzela Kustečeva.