V vročih dneh, kakršnih je to poletje v izobilju, je za mnoge najslajša osvežitev prav sladoled. Foto: Reuters
V vročih dneh, kakršnih je to poletje v izobilju, je za mnoge najslajša osvežitev prav sladoled. Foto: Reuters

Kompliment prodajalcem sladoleda se bolj splača kot pa dajanje napitnine, ugotavljajo raziskovalci Univerze v Innsbrucku. V raziskavi so namreč ugotovili, da če kupec prodajalca pohvali, dobi bistveno večjo porcijo, kot pa če mu nameni napitnino, poroča DPA.

Raziskovalci so v različne restavracije s hitro prehrano poslali svoje sodelavce, ki so potem kupovali točeni sladoled.

Naročilo sladoleda so izvajali na tri načine. V prvem so samo naročili sladoled, v drugem so že ob naročilu pohvalili tamkajšnji sladoled, v zadnjem primeru pa so še pred izročilom sladoleda prodajalcu dali napitnino.

To so potem pri istem prodajalcu delali več dni. Svoje naročilo so zaključili s tem, da so prodajalcu rekli, da imajo najboljši sladoled v mestu.

Po odhodu iz restavracije so sladoled stehtali na manjši tehtnici, ki so jo imeli s seboj. Ugotovili so, da so prodajalci v zameno za pohvalo v povprečju dali za deset odstotkov več sladoleda kot pa ob naročanju brez pohvale. Po ponovljenih nakupih sladoleda s pohvalo so izvajalci poskusa dobili vedno večjo količino sladoleda.

V primeru dajanja napitnine v času naročanja pa se je zgodilo ravno nasprotno. Količina sladoleda se po ponovljenih naročilih z napitnino ni bistveno spreminjala.

Podobno se je zgodilo tudi pri naročanju kebabov, še navaja DPA.

Vodilni avtor raziskave Michael Kirchler je, kot smo omenili že v uvodu, ob tem dejal, da je "raziskava pokazala, da se nematerialne spodbude, kot je pohvala, preveč podcenjuje, denarne spodbude, kot so napitnine, pa precenjuje".