V letalski nesreči je konec marca umrlo 150 ljudi, na pomanjkljivosti v sistemu nadzora pa so opozorila v Nemčijo prihajala že konec lanskega leta. Foto: EPA
V letalski nesreči je konec marca umrlo 150 ljudi, na pomanjkljivosti v sistemu nadzora pa so opozorila v Nemčijo prihajala že konec lanskega leta. Foto: EPA
V Lufthansi, lastnici Germanwingsa so zatrjevali, da je bil mladi kopilot "100-odstotno primeren za letenje". Na desni strani fotografije je šef Lufthanse Carsten Spohr, na levi pa direktor Germanwingsa Thomas Winkelmann. Foto: Reuters

Kot poroča ameriški časnik Wall Street Journal, naj bi v opozorilu agencije pisalo, da se nemški regulator varnosti v letalskem prometu spopada s kroničnim pomanjkanjem osebja, kar bi lahko vplivalo na njegovo izvajanje nalog, med katerimi je tudi preverjanje letal in posadk, vključujoč zdravniške preglede.

Tiskovni predstavnik agencije Dominique Fouda je za francosko tiskovno agencijo AFP potrdil, da je Evropska komisija na podlagi opozoril EASA konec lanskega leta sprožila postopek, s katerim je od Nemčije zahtevala pojasnila. Nemški odgovor še preučujejo. "Gre za stalen mehanizem nadzora, ki velja za vse države," je dodal Fouda.

Delodajalec vedel za težave
Lastnik Germanwingsa, nemški letalski prevoznik Lufthansa, se je znašel pod velikim pritiskom, ko se je izkazalo, da je Andreas Lubitz, kopilot, ki naj bi povzročil strmoglavljenje letala v francoskih Alpah, v preteklosti svojega delodajalca obvestil, da je trpel zaradi depresije, in je leta 2009 zaradi bolezni celo za nekaj časa prekinil šolanje za pilota. Zdravili naj bi ga tudi zaradi samomorilskih nagnjenj.

Šef Lufthanse Carsten Spohr je zatrdil, da družba ni bila seznanjena s tem, da je imel Lubitz v zadnjem času težave in da se je zdravil pri nevrologih in psihiatrih. Kot navajajo, je bil mladi kopilot "100-odstotno primeren za letenje".

Časnik Welt am Sonntag pa poroča, da nemški regulator varnosti v letalskem prometu LBA ni imel podatka, da je pilot Lubitz v preteklosti trpel za depresijo. To so izvedeli šele, ko so tri dni po nesreči iz Lufthanse v roke dobili njegovo službeno mapo, so zatrdili v LBA-ju, ki v Nemčiji izdaja licence za pilote.

Kot še poroča Welt am Sonntag, so zdravniki Lufthanse v letu 2009 pri Lubitzu opravili psihološki test. Od tistega leta so ga še vsaj šestkrat pregledali, vendar niso izvedli nobene ocene njegovega psihičnega stanja.

Lufthansa je oblikovala sklad s 300 milijoni evrov za kritje morebitnih odškodninskih zahtevkov zaradi nesreče, poroča BBC.

Nehali so iskati trupla
Medtem so francoske oblasti sporočile, da so končali iskanje trupel na kraju nesreče. Identifikacija žrtev se bo nadaljevala z analizo DNK-ja tkiv, ki so jih našli na prizorišč, poroča BBC.

Kot poroča nemška tiskovna agencija dpa, ki se sklicuje na francoske oblasti, so se reševalci osredotočili na iskanje osebnih predmetov žrtev. Med drugim naj bi že našli številne mobilne telefone.

V prihodnjem tednu bodo začeli odstranjevati tudi večje dele letala. Zgradili so namreč cesto, tako da je do kraja strmoglavljenja mogoče priti tudi s tovornjaki, ne zgolj s helikopterji ali peš. Lufthansa je že najela posebno podjetje, ki bo poskrbelo za popolno očiščenje terena. Spomnimo, v strmoglavljenju letala, ki naj bi bilo namerno, je 24. marca umrlo 150 ljudi.