Letalo JAL-a je gorelo šest ur. Foto: Reuters
Letalo JAL-a je gorelo šest ur. Foto: Reuters

Turbopropelersko letalo obalne straže bi moralo poleteti proti polotoku Noto na zahodni obali otoka Honšu, ki ga je v ponedeljek prizadel uničujoč potres z magnitudo 7,6 in kamor naj bi dostavilo nujne potrebščine za prizadete v potresu, ki je zahteval več deset življenj.

V nesreči je umrlo pet od šestih ljudi na letalu obalne straže, vseh 379 potnikov in članov posadke na letalu Airbus A-350 družbe Japan Airlines pa so evakuirali v 20 minutah, potem ko je letalo zajel ogenj. Japonska vlada je obljubila, da bo raziskala vzrok nesreče.

Kot je poročalo več japonskih medijev, tokijska policija preiskuje, ali je za nesrečo kriva poklicna malomarnost.

V torek zvečer so predstavniki družbe Japan Airlines na vprašanje, ali je njihovo letalo imelo dovoljenje za pristanek, odgovorili pritrdilno. "Po našem vedenju je bilo izdano," so dejali. Podrobnejših informacij o komunikaciji med kontrolorji in obema letaloma družba in pristojno ministrstvo nista podala, češ da preiskava še poteka.

Po poročanju japonske televizije NHK je kontrolni stolp letalu obalne straže naročil, naj počaka pred vzletno-pristajalno stezo. Tudi tiskovna agencija Kyodo je ob navajanju ministrstva za promet poročala, da je bilo iz komunikacije med letalom in nadzornim centrom razvidno, da letalo obalne straže ni imelo dovoljenja za vzlet.

Medtem naj bi neimenovani predstavnik obalne straže dejal, da je pilot njihovega letala – ki je edini preživel, a je huje poškodovan – takoj po nesreči povedal, da je imel dovoljenje za vzlet.

Zgorelo letalo japonske obalne straže. Foto: Reuters
Zgorelo letalo japonske obalne straže. Foto: Reuters

Letalu JAL-a na poletu 516 je bilo ob 17.43 po krajevnem času naročeno, naj nadaljuje pristajanje na stezo 34 R, dovoljenje za sam pristanek pa je pilot dobil ob 17.45. To je bilo dve minuti, preden je po trditvah oblasti ob 17.47 prišlo do trčenja na stezi.

"Čisto za pristanek na 34R Japan Airlines 516," je mogoče slišati kontrolorja, ki govori na enem posnetku.

Kriva človeška napaka?

Pristojni na tokijskem letališču Haneda, ki velja za eno najbolj obremenjenih na svetu, so zaradi nesreče odpovedali več deset današnjih notranjih poletov. Podjetje Airbus, ki je izdelalo letalo družbe Japan Airlines, pa je sporočilo, da bo na Japonsko poslalo ekipo strokovnjakov, ki bodo tamkajšnjim oblastem pomagali pri preiskavi nesreče.

Po besedah letalskih strokovnjakov so takšna trčenja na vzletno-pristajalni stezi, ki so bila v preteklosti ponavljajoča se varnostna težava, veliko redkejša v današnjih časih predvsem zaradi moderne tehnologije.

"Obstaja velika možnost, da je šlo za človeško napako," je za Reuters povedal letalski analitik in nekdanji pilot JAL-a Hirojuki Kobajaši. "Letalske nesreče se zelo redko zgodijo zaradi ene same težave, zato mislim, da sta tudi tokrat dve ali tri težave povzročile nesrečo," je dodal.