Audi bo na sejmu uporabne elektronike v Los Angelesu predstavil prototip z najnovejšimi visokotehnološkimi sklopi. Foto: Audi
Audi bo na sejmu uporabne elektronike v Los Angelesu predstavil prototip z najnovejšimi visokotehnološkimi sklopi. Foto: Audi
Audi Sport quattro laserlight
Poleg novih luči je nekaj novosti tudi pri zasnovi voznikovega delovnega mesta. Foto: Audi

Prototip kupeja s tehnologijo e-tron, ki zmore 515 kilovatov moči, na sto kilometrov pa naj bi bila po zagotovilih konstruktorjev poraba le 2,5 litra goriva, je cestni športnik, pri katerem tokrat predstavljajo vrsto tehnoloških novosti, med katerimi izstopajo nova svetlobna telesa.

Laser zmogljivejši kot LED
Dvojni žarometi, ki so značilnost Audijevih modelov quattro, predstavljajo prihodnost avtomobilskih luči, kombinacijo matričnih LED-žarometov in laserskih luči. V notranjosti žarometov sta vidni dve ploski trapezasti površini, zunanja z matričnimi LED-diodami in zaslonko ustvari zasenčeno luč, notranja pa lasersko dolgo luč.

Laserske diode so bistveno manjše od svetlečih diod LED, njihov premer je le nekaj mikrometrov. Kljub temu pa ima laserska luč doseg skoraj 500 metrov, kar pomeni, da sveti približno dvakrat dlje in je trikrat močnejša od dolgih luči z diodami LED.

Pri Audiju uradno za zdaj še ne napovedujejo serijske vgradnje novih svetlobnih teles, v praksi pa jih bodo začeli preizkušati na dirkališčih z novim dirkalnikom R18 e-tron.

Nova zasnova armature
Poleg novih luči pa prototip, ki ga bodo javnosti pokazali na sejmu v Las Vegasu - ta odpira vrata 6. januarja -, izdaja tudi smernice razvoja voznikovega delovnega mesta. Večfunkcijski športni volan med drugim dobiva nove naloge. Na njem so namreč tipke, s katerimi voznik upravlja hibridni pogon, sistem "start-stop", sistema za uravnavanje vozne dinamike in nov virtualni kokpit s številnimi novimi prikazi, tudi v tridimenzionalnem formatu. Poleg zabavnih in informacijskih vsebin bodo vozniku na voljo tudi številni podatki o delovanju naprednega pogonskega sistema.

Hibridni pogon za superšportnike
Priključni hibridni pogon Audijevega prototipa sport quattro laserlight, s sistemsko močjo 515 kilovatov (700 KM) in sistemskim navorom 800 Nm, sestavljata štirilitrski motor V8 z močjo 412 kilovatov (560 KM) in navorom 700 Nm, pri katerem lahko krmilna enota izklopi štiri valje, ko njihovo delo ni potrebno, ter elektromotor z močjo 110 kilovatov in navorom 400 Nm. Energija za pogon elektromotorja je shranjena v litij-ionski bateriji z zmogljivostjo 14,1 kWh, kar zadošča za vožnjo le z električnim pogonom na razdalji do 50 kilometrov.