Najbolj opazne spremembe na zunanjosti so novi tridelni LED-žarometi, ki so opremljeni tudi z dnevnimi LED-lučmi. Foto: Fiat
Najbolj opazne spremembe na zunanjosti so novi tridelni LED-žarometi, ki so opremljeni tudi z dnevnimi LED-lučmi. Foto: Fiat

Ducato je na trgu že štiri desetletja. Gre za bližnjega sorodnika citroëna jumperja in peugeota boxerja. Ducato je bil prvič prenovljen leta 2014, z večjo spremembo, ki se je zgodila letos, pa gre za peto generacijo.

Prenova je bila zaradi hitrega napredka tudi v razredu lahkih gospodarskih vozil nujna, pa čeprav je bil ducato lani najbolje prodajano lahko gospodarsko vozilo v Evropi s 150.000 prodanimi enotami. To je osem odstotkov več kot v letu 2019.

Novi motor v ducatu lahko sodeluje v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim ali devetstopenjskim samodejnim menjalnikom. Foto: Fiat
Novi motor v ducatu lahko sodeluje v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim ali devetstopenjskim samodejnim menjalnikom. Foto: Fiat

Novi žarometi

Spremembe se začnejo na sprednjem delu, kjer so novi žarometi LED in nove dnevne luči. Nova je tudi zračna reža maske motorja. Fiat je predstavil tudi novo, sivo barvo.

V kabini so posodobitve večje. Zdaj lahko v kabino vstopate brez ključa, dobil je električno parkirno zavoro, USB-A in USB-C priključke, 230-voltno vtičnico, predal za brezžično polnjenje telefona in ogrevano vetrobransko steklo. Tudi sedeži so izboljšani. Zdaj so bolj oblazinjeni, kar naj bi vplivalo na več udobja. Nov je velik digitalni zaslon multimedijske enote, ki jo podpirata sistema apple carplay in android auto, tudi merilniki so lahko digitalni.

Fiat ducato je po novem digitaliziran in ima tudi kopico novih asistenčnih sistemov za udobje in varnost na cesti. Foto: Fiat
Fiat ducato je po novem digitaliziran in ima tudi kopico novih asistenčnih sistemov za udobje in varnost na cesti. Foto: Fiat

Kopica novih voznikovih pomočnikov

Napredek je bil narejen na področju varnosti in asistenčnih sistemov. Vozniku pomaga aktivni tempomat z možnostjo samodejnega ustavljanja in speljevanja, dobil je sistem zadrževanje vozila na voznem pasu, vozilo samodejno zavira v primeru nevarnosti naleta. Pomembna novost je sistem za pomoč ob bočnem vetru, ima tudi sistem za zagotavljanje stabilnosti prikolice in pomočnika za parkiranje. Vgrajen ima sistem avtonomne vožnje druge ravni, kar pomeni, da sam pospešuje, zavira in krmili v določenih situacijah.

Spremembe so bile tudi mehanske narave, motorji pa ustrezajo najnovejšim predpisom glede izpustov emisij, boste pa zdaj namesto 2,3-litrskega turbodizelskega štirivaljnika, našli novi motor prostornine 2,2 litra, z močmi od 98 do 130 kilovatov.