Foto: EPA
Foto: EPA

Podjetje Gucci, ki je trenutno v lasti francoske multinacionalke Kering – družina ustanovitelja Guccia Guccija je v 90. letih prejšnjega stoletja prodala kontrolni delež družbe –, zaposluje več kot 20.000 ljudi po vsem svetu. A kljub francoskemu lastništvu je podjetje še vedno pretežno "italijansko", saj ima sedež v Firencah, pisarne v Milanu in Rimu, velika večina proizvodnje (95 odstotkov) se opravi v Italiji.

V zadnjih letih so luksuzno blagovno znamko pretresali številni škandali, vključno z obtožbami o utaji davkov, zgrešenih kreacijah (spomnimo se samo volnenega pulija z izrezom za usta), nazadnje pa je prah dvigoval film Gucci. A pred modno hišo so očitno tudi druge, poslovne težave.

Pred kratkim je vodstvo zaposlene obvestilo, da bo s 1. marcem 153 izmed 219 delavcev v rimski pisarni premeščenih v Milano. Kot opozarjajo, jim uprava ni zagotovila ustreznih pogojev za preselitev (na primer višjih plač, zaradi višjih stroškov najemnin v Milanu) in da bodo morali zapustiti družino ter dom brez ustreznih nadomestil. Predstavnik sindikata, ki je želel ostati anonimen, je za Euronews opozoril, da poteza v resnici predstavlja "prikrito kolektivno odpuščanje". "Poskušali smo govoriti s kadrovsko službo podjetja, vendar nismo prejeli nobenega odgovora," so poudarili v sindikatu. Kot dodajajo, je vodstvo odločitev sprejelo brez dogovora s sindikati, kar sami vidijo kot kršitev.

"Že več mesecev živimo v strahu. Že na začetku poletja smo videli, da v rimske pisarne prihajajo nepremičninski agenti in potencialni kupci, po poletnih počitnicah pa so se naši strahovi potrdili," je za Euronews dejal neimenovani zaposleni in dodal: "Prisiljeni se bomo preseliti, saj nam tukaj v Rimu niso zagotovili nobene druge možnosti. Tu sem si ustvaril življenje in kupil hišo, zato sem se znašel v zelo težkem položaju."

Prav zaradi ignorantskega odnosa vodstva do zaposlenih so se ti prejšnji petek zbrali na protestnem shodu, shode pa nameravajo zdaj ponavljati vsakih nekaj tednov do januarja. S tem želijo upravo opozoriti tudi na dolgoročnejše posledice, ki bi jih njihova odločitev lahko imela – vključno s težavami pri pripravi novih kolekcij oblačil.