Foto: Reuters
Foto: Reuters

Ajda med Rusi velja za izjemno priljubljeno živilo in je običajno tudi kazalnik njihove zaskrbljenosti na ekonomskem področju. V kriznih časih se prodaja izdelka, ki se ga lahko pripravi kot samostojno jed ali prilogo, pri njih običajno poveča.

Tako so ajdo (in tudi sol) množično začeli kupovati tudi ob pojavu novega koronavirusa. Prodaja ajde je od 9. do 15. marca v primerjavi z istim obdobjem lani narasla za kar 66 odstotkov.

Okrepila se je tudi prodaja elektronskih naprav, kar pa je predvsem posledica padca vrednosti rublja – zaradi koronavirusa in nižjih cen nafte je namreč njegova vrednost padla za pet odstotkov. Rusi tako bolj množično kupujejo uvožene elektronske naprave, kot so telefoni in prenosni računalniki.

Množično kupujejo tudi kondome

V kriznih časih pa občutno bolj kupujejo tudi kondome in erotične igračke. Njihova prodaja je v največji ruski spletni trgovini Ozon v marcu poskočila za 300 odstotkov. Najvišjo prodajo so zabeležili od 14. do 17. marca, ko so delodajalci svojim zaposlenim odredili delo od doma.

Prodaja kondomov se je v tem obdobju glede na leto 2019 povečala za 147 odstotkov, prodaja lubrikantov pa za 124 odstotkov.

V Rusiji pa v zadnjem času raste tudi prodaja hladilnikov in česna. Za česen nekateri verjamejo, da preprečuje okužbo z novim koronavirusom, čeprav je Svetovna zdravstvena organizacija že sporočila, da uživanje česna ne bo preprečilo okužbe.