Manipuliranje z izpusti je Volkswagen doslej stalo 31 milijard evrov odškodnin. Foto: EPA
Manipuliranje z izpusti je Volkswagen doslej stalo 31 milijard evrov odškodnin. Foto: EPA

Če pa bodo kupci želeli vrnitev kupnine, bodo morali upoštevati tudi amortizacijo avtomobila glede na prevožene kilometre, je odločilo sodišče s sedežem v Karlsruheju.

Nemško vrhovno sodišče je odločalo o tožbi tožnika iz dežele Porenje - Pfalška, ki je skušal doseči povračilo od Volkswagna za avtomobil, ki ga je v vrednosti 31.500 evrov kupil leta 2014.

Leto pozneje je prišlo na dan, da so pri Volkswagnu ‒ pa tudi pri drugih avtomobilskih podjetjih ‒ s posebnimi napravami in programsko opremo goljufali pri testiranju izpušnih plinov, da bi tako zadostili strogim okoljskim standardom. Skupaj naj bi tovrstno programsko opremo imelo okoli 11 milijonov Volkswagnovih vozil.

Po razkritju škandala se je Volkswagen spopadel s številnimi tožbami in zahtevki za izplačilo odškodnin in vračilo kupnin za avtomobile. Samo v ZDA je Volkswagen za kazni, odškodnine in stroške popravil po izbruhu afere do zdaj plačal že več kot 30 milijard evrov.

Volkswagen bo moral kupcem plačati odškodnino

Vrhovno sodišče je zdaj potrdilo sodbo deželnega sodišča in potrdilo odgovornost proizvajalca za odškodnino kupcem. Čeprav bo razsodba vplivala na več tisoč kupcev Volkswagnovih dizelskih avtomobilov, pa bo pri oceni višine škode treba upoštevati tudi amortizacijo glede na prevožene kilometre, kar bo nekoliko znižalo stroške podjetja.

Odškodnine nameravajo izplačati v enkratnih zneskih kot "pragmatično in enostavno rešitev". "Kako visoki bodo ti zneski, pa bo odvisno od posameznih primerov," so pojasnili v koncernu.

"Dokaz, da velike korporacije niso nad zakonom"

"Ta sodba pomeni pravno gotovost za milijone potrošnikov in znova dokazuje, da tudi velike korporacije niso nad zakonom," je sodbo komentiral odvetnik Claus Goldenstein, ki je zastopal tožnika. Herbert Gilbert je sicer Volkswagen tožil, ker je želel dobiti povrnjeno polno ceno za sicer rabljen dizelski sharan, za katerega je odštel 31.500 evrov. Kot je zatrdil, se je za ta avtomobil odločil prav zaradi okolju prijaznega motorja.

Pri Volkswagnu so njegovo zahtevo zavračali. Poudarili so, da zaradi sporne programske opreme ni utrpel nobene finančne škode, vozilo pa da lahko še vedno vozi. Sporno programsko opremo so poleg tega tudi že odstranili, so utemeljevali. Deželno sodišče je v tem sporu pritrdilo tožniku in mu prisodilo pravico do vračila kupnine, a zmanjšane za amortizacijo. Prisodilo mu je 25.600 evrov.

Tožijo tudi slovenski kupci

Za tožbo proti Volkswagnu so se odločili tudi nekateri slovenski kupci njihovih dizelskih vozil. K skupinski tožbi, ki jo je leta 2018 prek nemške družbe Financialright vložila Zveza potrošnikov Slovenije, je pristopilo 6024 slovenskih potrošnikov. S tožbo zahtevajo povrnitev kupnine za vozilo v zameno za njegovo vračilo.

Veliko vsoto že namenili za odškodnino

Volkswagen je na začetku tega meseca priznal, da so plačali 750 milijonov evrov v poravnavi 235.000 lastnikom največje skupinske tožbe. Ti so dobili od 1350 do 6250 evrov ‒ pri večini tožb Volkswagen pred obravnavo doseže dogovor. Danes je drugače. Manipuliranje z izpusti je Volkswagen doslej stalo 31 milijard evrov odškodnin, je poročala dopisnica RTV Slovenija iz Berlina Polona Fijavž.