Stranke lahko v samopostrežni pošti oddajajo navadna in priporočena pisma ter pakete, plačajo položnice, dvignejo gotovino in opravijo druge bančne storitve na bankomatih ter kupijo ovojnice, znamke, razglednice ... Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Stranke lahko v samopostrežni pošti oddajajo navadna in priporočena pisma ter pakete, plačajo položnice, dvignejo gotovino in opravijo druge bančne storitve na bankomatih ter kupijo ovojnice, znamke, razglednice ... Foto: MMC/Miloš Ojdanić
false
Pošta Slovenije meri na logistični trg, pojasnjuje namestnik direktorja Andrej Rihter. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
false
V poslovalnici je ta čas svoje knjige podpisovala pisateljica Desa Muck, kar je bila napoved načrtovanih promocij slovenskih avtorjev tudi na drugih poštah po državi, kjer bodo ponujali tudi njihove knjige. Foto: MMC/Miloš Ojdanić

"Ne, našim uslužbencem zaradi tega ni treba skrbeti. Pošta Slovenija je postala skupina, imamo sedem hčerinskih podjetij, in če govorimo o zaposlovanju, smo v dobi prestrukturiranja — merimo na logistični trg," je za MMC ob odprtju prve samopostrežne pošte v Ljubljani pojasnil namestnik generalnega direktorja Pošte Slovenije Andrej Rihter.

Znano je, da določene poštne enote dajejo pogodbenim poštam, svoje zaposlene pa prerazporejajo v večje poslovalnice, ki jih tudi centralizirajo. Prihodnost pa torej vidijo v logistiki.

"Leta 2014 smo imeli z naslova logističnih storitev 1,5 milijona prihodkov, letos pa jih predvidevamo 16 milijonov. To pomeni, da v segmentu logistike močno rastemo. Sicer drži dejstvo, da klasična poštna storitev upada, vendar ljudi prerazporejamo oz. prezaposlujemo," je pomiril.

"V skladu z našim strateškim razvojnim programom do leta 2020, ki je zdaj v pripravi, načrtujemo rast — to pomeni, da načrtujemo tudi večje zaposlovanje v naslednjih letih. Trenutno nas je v Pošti Slovenije nekaj več kot 5.800, v skupini pa 6.200, in če pogledamo naprej, v letu 2022 načrtujemo v skupini skoraj 7.500 ljudi — predvsem torej na račun logistike," je postregel s številkami.

Od oddaje pisem do plačila položnic
Potem ko so postavili mrežo 24 paketomatov v 16 krajih po državi in uporabnikom omogočili tudi oddajo pošiljk prek spletne aplikacije, je samopostrežna poslovalnica letos tretja pomembna novost.

Stoji v prostorih poslovalnice v središču prestolnice, na križišču Slovenske ceste in Čopove ulice, kamor so v preddverje namestili različne avtomate, ta del stavbe pa bo torej odprt 24 ur na dan vse dni v letu. Tam lahko čez tri tedne pričakate tudi novo leto in se pogostite iz svojega nahrbtnika, so se tako pošalili ob odprtju.

V okrogli avli so plačilomat, dva bankomata, prodajni avtomat za nakup kuvert, dopisnic in poštnih znamk, prodajni avtomat mobilnega operaterja in infozaslon, v središču prostora pa je ogromen poštni nabiralnik.

Stranke lahko tam oddajajo navadna in priporočena pisma ter pakete, plačajo položnice, dvignejo gotovino in opravijo druge bančne storitve na bankomatih ter kupijo blago — od ovojnic do paketov mobilnega medmrežja.

Načrtujejo med 15 in 25 samopostrežnih poslovalnic
"Avtomatizirane poslovalnice v prvi fazi, to je v prvi polovici leta 2017, načrtujemo v petih večjih slovenskih mestih — poleg Ljubljane še v Kopru, Kranju, Mariboru in Celju. Nato bomo naredili analizo, kako in koliko uporabniki uporabljajo te storitve, od tega bo odvisna nadaljna rast teh avtomatiziranih poslovalnic. Načrtujemo približno še enkrat toliko paketomatov po Sloveniji, avtomatiziranih poslovalnic pa do leta 2020 oz. 2022 med 15 in 25,"
nam je razložil Rihter.

Kot so pojasnili, s temi koraki stopajo na pot sodobne pošte, pošte prihodnosti, kjer se klasične poštne storitve vse bolj umikajo v ozadje, v ospredje pa prihajajo inovativne informacijske in logistične storitve. Ob tem so še enkrat spomnili na paketomate, ki omogočajo uporabnikom, da pošiljke vsak trenutek lahko oddajajo ali prevzemajo brez čakalnih dob, in na to, da bodo vse pismonoše do konca leta opremili s pametnimi telefoni, ki poenostavljajo delo na terenu.

Časi so se spremenili, dodaja Rihter. "Delamo od jutra do poznega popoldneva in pogosto nimamo časa, da se v poštni poslovalnici oglasimo v času njenih uradnih ur. Zato smo se odločili, da ponudimo nekaj novega — možnost, da poštne storitve uporabniki opravijo takrat, ko to njim ustreza," je opisal koncept nove samopostrežne pošte.