Skupina Gorenje naj bi po načrtih v celotnem letu 2015 za nekaj milijonov evrov presegli načrtovano prodajo, tj. 1,224 milijarde evrov. Foto: BoBo
Skupina Gorenje naj bi po načrtih v celotnem letu 2015 za nekaj milijonov evrov presegli načrtovano prodajo, tj. 1,224 milijarde evrov. Foto: BoBo
Gorenje
V okviru nove strategije do 2020 v Gorenju načrtujejo prihodke skupine v višini 1,56 milijarde evrov, kar pomeni 35-odstotno rast glede na letos, letno pa naj bi prihodki rasli povprečno po nekaj več kot šestodstotni stopnji. Foto: Gorenje
Gorenje ima že skoraj 10 milijonov evrov izgube

Medtem ko je Gorenje na ravni skupine v tretjem četrtletju ustvarilo 5,6 milijona evrov dobička iz poslovanja, je čista izguba po pojasnilih prvega moža Gorenja Franja Bobinca predvsem posledica negativnih učinkov gibanj valutnih razmerij med rubljem in evrom ter dolarjem in evrom. Brez teh bi skupina poslovala pozitivno.

"Trdno sem prepričan, da so rezultati Gorenja, predvsem letos, najbolj pod vplivom objektivnih okoliščin, ki izhajajo iz Rusije in Ukrajine. Položaj Gorenja na trgih, ki so se drastično zmanjšali, je takšna, da brez prask in ran ne gre," je poudaril Bobinac.

Prihodki od prodaje so v devetih mesecih letos nanesli 875 milijonov evrov, dobiček iz poslovanja pa je bil 16,3 milijona evrov. Razmere v Rusiji so na devetmesečni rezultat negativno vplivale za 10,5 milijona evrov, zaradi česar je imela skupina v devetih mesecih izgubo. Rast prodaje pa so dosegli na drugih trgih srednje in vzhodne Evrope, v Beneluksu in pa tudi zunaj Evrope.

Skupina Gorenje naj bi po načrtih v celotnem letu 2015 za nekaj milijonov evrov presegla načrtovano prodajo za1,224 milijarde evrov. "Velik poudarek dajemo obvladovanju stroškov in procesov, tako da bomo ne glede na tečajne razlike v zadnjem četrtletju poslovali z dobičkom," poudarja Bobinac, pri čemer dodaja, da bo rezultat ob koncu leta odvisen predvsem od gibanja tečajev.

Bobinac je kot pomemben za Gorenje poudaril tudi posel s Panasonicom, ki je lani prinesel prvih pet milijonov evrov prihodkov, letos jih bo 10 milijonov, prihodnje leto pa so načrtovani za 21 milijonov evrov. Potencial posla Bobinac ocenjuje na več kot 100 milijonov evrov.

35-odstotna rast do leta 2020
V okviru nove strategije do 2020 v Gorenju načrtujejo 1,56 milijarde evrov prihodkov skupine, kar pomeni 35-odstotno rast glede na letos, letno pa naj bi prihodki rasli povprečno po nekaj več kot šestodstotni stopnji. Dobiček iz poslovanja naj bi do 2020 dosegel 70 milijonov evrov, EBITDA pa 140 milijonov evrov.

Bobinac poudarja, da želijo rasti z vsemi blagovnimi znamkami na vseh ključnih trgih, še posebej v čezmorskih državah. "Gradimo na vseh produktnih skupinah izdelkov za dom, pomembna je operativna odličnost v panogi, hkrati pa smo odprti za strateška partnerstva in poslovna povezovanja," je poudaril Bobinac.

Večja vloga Aska
V strategiji za naprej ima pomembno vlogo zlasti Asko, ki ga je Gorenje prevzelo leta 2010. "S prevzemom Aska je Gorenje dobilo fantastično osnovo za rast v ZDA in Avstraliji, pa tudi v Rusiji, Skandinaviji in drugih zahodnoevropskih državah ter v državah Azije in Bližnjega vzhoda," je dejal Bobinac.

Blagovni znamki Asko in Atag bosta do 2020 skupaj z nekaterimi oblikovalskimi linijami Gorenja predstavljali 30 odstotkov celotnega prometa skupine, medtem ko danes ta številka po Bobinčevih besedah znaša 17, 18 odstotkov.

Gorenje v okviru strategije predvideva tudi postavitev vsaj še ene tovarne zunaj Evrope. Trenutno tako proučujejo lokacije v Aziji (Vietnam), Iranu, Rusiji in Latinski Ameriki. Bobinac zagotavlja, da na novo lokacijo ne bodo selili proizvodnje iz Evrope, temveč si bodo z njo odpirali pot na nove trge.

Gorenje ima že skoraj 10 milijonov evrov izgube